Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Låt mig fråga liket:
1. Hur det gick till när "fria marknaden" utan statens inblandning införde patenträtt.
2. Exakt vilka regler den "fria marknaden" består av.
3. Hur den "fria marknaden" skulle kunna existera utan ett våldsmonopol.
Lycka till...
Ser inte riktigt att jnilsson klarar av att leverera något svar. Eller redogörelse. Inte så att jag hade väntat mig det heller. Här blev det bara irrelevanta frågor i ett desperat försök att smita undan.
Någon annan kan ju få hjälpa jnilsson med att redogöra för hur staten reglerar fram teknikutveckling. Och varför inte det gjorts i kommunistländer. Verkar ju lite dumt att inte göra det om det nu finns en metod.
Men vi får väl se vilken teknikutveckling vår digitaliseringsminister lyckas reglera fram då.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Liket famlar efter halmstrån och binder halmgubbar. Alla som har bättre förståelse av verkligheten än liket kan ju bara vara kommunister...
Nej, det är bara strikt logiska konsekvenser av dina skriverier. Du kan väl inte ha något skäl att jämra dig över de. Du borde väl säga halleluja i stället.
Jag lyssnar gärna på de som har bättre förståelse. Men det har ju inget med den här diskussionen att göra.
Håll nu koll på digitaliseringsministern istället och se vilken teknikutveckling som regleras fram.
-----------------------
Fö ser jag att Buffett-indikatorn är nära "leka med elden" nivån. Dvs 200% av BNP. Kan ju komma en nedgång då.
jnilsson har kanske investera lite för hårt i hopp om teknikutveckling. Men digitaliseringsministerns regleringar påverkar ju mest Sverige. jnilsson får väl allokera om lite mer mot OMX-bolag.