2023-08-01, 21:28
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag vet lagen och vad den syftar till, jag tycker den är felformulerad då den pratar om våld, vilket blir förvirrande, lagen är införd av en förvirrad mediakåt justitieminister. men lagen är i stort bra.

Den vuxna har fulla ansvaret enligt lagen, även om den vuxna har en tioårings hjärna, det kan vara en biverkan men väl inte så vanligt, enligt lagen ska en person med IF dömas till minimi 2 år, bara att tacka och ta emot, om en 14 årig pojke gromar (det stavas så) en 23 årig flicka med IF, ska flickan dömas till minst 2 år enligt lagen. Men domstolen kan kanske lägga ut en brasklapp som de gjorde en annan gång, som löd, kan inte varit i lagskrivarens intentioner att personen dömas. Sådana brytningar blir när man kallar det våldtäkt. Domstolen får trolla med knäna, eller snarare lägga till ord som de egentligen inte ska- får göra. 2 år är lagstadgat en och endast för våldtäkt, finns inga andra alternativ.

Det jag avsåg med det jag skrev, är att myndigheter kan inte locka överåriga med underåriga på det sätt som Dumpen gör. Polisen kan inte lägga sig bakom 4 meter tuta och pressa upp hastigheten och sedan lappa för fortkörning. Först då föraren av fri och ostörd vilja kör över gränsen kan de lappa.

I en demokrati kan man inte locka till brott, det görs ENDAST i diktaturer.

Lagen syftar till övergrepp och våldtäkt. Det behöver finnas med ett moment av tvång, inte alltid våld. Så jag förstår att det blir förvirrande.

Jag har inte tagit upp ett sådant extremt fall där det är någon med intellektuell funktionsnedsättning som är gärningsman. Jag vet inte hur en sådan dom skulle se ut, men det skulle självklart bli en rättsliga konsekvenser. En eventuell funktionsnedsättning skulle väga in i domslutet för att förhindra att den personen utsätter fler barn. Jag kan inte komma på ett rättsfall där tilltalad har haft en IF eller NPF så jag kan inte svara bättre på frågan än så.

Det du skrev om brasklapp förstod jag inte så det får du gärna utveckla.

Myndigheter lockar inte heller över- eller underåriga. Det är det det två privatpersonerna som driver dumpen som gör.

Som jag skrev så är bevis- och brottsprovokation lagligt i vårt demokratiska Sverige, men faller inte under polisens rutiner att det används än så länge.

Sexuella övergrepp på barn kan inte liknas med fortkörning.
Citera
2023-08-01, 21:29
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Ny gädda ute, 30-årig kock från Gbg. Mys under filten (Napp #264)

https://dumpen.se/2023/08/01/mys-under-filten-napp-264-goteborg/
Flinar med nervositet. Då har vi snart en kock mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hen undrar varför man inte svarar på hans citat längre, jag har avfärdat vederbörande som troll och trollen skall inte matas.
Kanske för att du är ett misstag och inte klarar av det.
Citera
2023-08-01, 21:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
När det är barn vi pratar om så gör det int så stor skillnad enligt mitt sätt att se det
En vuxen människa som är 30+ (vilket dom flesta av dom som hängs ut är även om de finns yngre) som får ett sexuellt intresse för barn under 15 år och inte har någon förmåga till att hejda sin kåthet så ÄR man farlig oavsett, det går aldrig att försvara det
Kåthet är driven av olika orsaker, ångest är en stor faktor som driver på. Då kåtheten trycker undan andra obehagliga känslor.

Ångest är vad gäddorna känner efter uthängning, och vad tror du det gör med deras kåthet?? Experter som Dumpen skriver ned i dyn, hävdar att uthängningar snarare förvärrar i många fall.
Citera
2023-08-01, 21:31
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Kåthet är driven av olika orsaker, ångest är en stor faktor som driver på. Då kåtheten trycker undan andra obehagliga känslor.

Ångest är vad gäddorna känner efter uthängning, och vad tror du det gör med deras kåthet?? Experter som Dumpen skriver ned i dyn, hävdar att uthängningar snarare förvärrar i många fall.
De är vuxna och är kapabla att söka hjälp.
Citera
2023-08-01, 21:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Du får gärna länka till de experterna. Jag känner inte till någon studie som baserats på dumpens arbete. Är det olika personer i diverse yrkesgrupper som yttrat sin åsikt i media så skulle jag inte lägga så mycket vikt på det. Inom en yrkesgrupp är ingen enig.

Ett lagförslag jag hört för att behandla deras okontrolerbara kåthet är kemisk kastrering och hormonbehandling. Baserat på ditt argument låter det som ett väldigt klokt tillvägagångssätt.
Citera
2023-08-01, 21:55
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Men då får dom söka hjälp innan dom riskerar förgripa sig på ett riktigt barn, jag vet själv hur det kan vara, att använda sig av sex för att släppa ut ångest men att sexchatta eller att möta upp barn för våldtäkt är långt långt utöver gränsen
Citera
2023-08-01, 21:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Lagen syftar till övergrepp och våldtäkt. Det behöver finnas med ett moment av tvång, inte alltid våld. Så jag förstår att det blir förvirrande.

Jag har inte tagit upp ett sådant extremt fall där det är någon med intellektuell funktionsnedsättning som är gärningsman. Jag vet inte hur en sådan dom skulle se ut, men det skulle självklart bli en rättsliga konsekvenser. En eventuell funktionsnedsättning skulle väga in i domslutet för att förhindra att den personen utsätter fler barn. Jag kan inte komma på ett rättsfall där tilltalad har haft en IF eller NPF så jag kan inte svara bättre på frågan än så.

Det du skrev om brasklapp förstod jag inte så det får du gärna utveckla.

Myndigheter lockar inte heller över- eller underåriga. Det är det det två privatpersonerna som driver dumpen som gör.

Som jag skrev så är bevis- och brottsprovokation lagligt i vårt demokratiska Sverige, men faller inte under polisens rutiner att det används än så länge.

Sexuella övergrepp på barn kan inte liknas med fortkörning.
De får väl ändra lagen till att heta tvångstäkt.

Domstolen lade ut en brasklapp som de gjorde, som löd, kan inte varit i lagskrivarens intentioner att personen döms till det lagen föreskriver. Något sådant skrev de när lagen var ny. Som jag minns en 17 årig flicka låg med en 14 årig pojke, pojken var den pådrivande. Åldern på flickan är jag lite osäker på.

Som lagen är skriven är flickan våldtäktsman, men de ville inte följa lagen då 14 åringen var den som gromade flickan. Men jag är säker på om könen på personerna bytt plats, hade 17 åringen absolut dömts till fängelse, med avdrag för den unga åldern, kanske SIS.

Dumpen har skrivit de ska fortsätta att leverera gäddor till polisen när deras önskade lag är genomdriven. Det var den referensen jag hade till trafikbrott. Hur ska en polis kunna ta emot de gäddorna då polisen inte får locka, pressa eller lura fram brott. Det är möjligt SÄPO får använda sådana metoder. de får nog använda sådant vi vanliga inte vet om.
Citera
2023-08-01, 22:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du får gärna länka till de experterna. Jag känner inte till någon studie som baserats på dumpens arbete. Är det olika personer i diverse yrkesgrupper som yttrat sin åsikt i media så skulle jag inte lägga så mycket vikt på det. Inom en yrkesgrupp är ingen enig.

Ett lagförslag jag hört för att behandla deras okontrolerbara kåthet är kemisk kastrering och hormonbehandling. Baserat på ditt argument låter det som ett väldigt klokt tillvägagångssätt.
Det kan vara så att de sökt för ångest, men står de på benen får de ingen hjälp, säger de att de onanerar hela dagarna får de ingen hjälp. Säger de att de är pedofiler får de hjälp, men har de den modigheten att komma ut så?

Tänk på att i vissa städer lagras alla psykjournaler för att med tiden föras över till Riksarkivet för evig lagring, vem vill nämna detta då?? Svärta all framtida släckt.
Citera
2023-08-01, 22:14
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det kan vara så att de sökt för ångest, men står de på benen får de ingen hjälp, säger de att de onanerar hela dagarna får de ingen hjälp. Säger de att de är pedofiler får de hjälp, men har de den modigheten att komma ut så?

Tänk på att i vissa städer lagras alla psykjournaler för att med tiden föras över till Riksarkivet för evig lagring, vem vill nämna detta då?? Svärta all framtida släckt.

Alternativet till att inte söka vård och våldta ett barn med motivering "jag vill inte att någon skulle läsa att jag sökte hjälp för att inte våldta ett barn" i riksarkivet om 70 år. Det låter också som ett bättre alternativ än att hängas ut på dumpen eller finnas med som barnvåldtäktsman i riksarkivet.

Den vuxna får helt enkelt svälja sin stolthet och göra det som faktisk är rätt. Sök hjälp, skydda barn. Om det är svårt - kemisk kastrering.
Citera
2023-08-01, 22:19
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
De får väl ändra lagen till att heta tvångstäkt.

Domstolen lade ut en brasklapp som de gjorde, som löd, kan inte varit i lagskrivarens intentioner att personen döms till det lagen föreskriver. Något sådant skrev de när lagen var ny. Som jag minns en 17 årig flicka låg med en 14 årig pojke, pojken var den pådrivande. Åldern på flickan är jag lite osäker på.

Som lagen är skriven är flickan våldtäktsman, men de ville inte följa lagen då 14 åringen var den som gromade flickan. Men jag är säker på om könen på personerna bytt plats, hade 17 åringen absolut dömts till fängelse, med avdrag för den unga åldern, kanske SIS.

Dumpen har skrivit de ska fortsätta att leverera gäddor till polisen när deras önskade lag är genomdriven. Det var den referensen jag hade till trafikbrott. Hur ska en polis kunna ta emot de gäddorna då polisen inte får locka, pressa eller lura fram brott. Det är möjligt SÄPO får använda sådana metoder. de får nog använda sådant vi vanliga inte vet om.

Nu är det kanske inte lagens namn som har betydelse utan vad den avser. Brott mot griftefrid och tidelag är inte heller helt tydliga i namnen. Man får helt enkelt bara acceptera termerna.

Jag skulle behöva läsa på om det fallet för att förstå det bättre. Som jag förstår det var pojken inte straffmyndig, men kan ändå få genomgå en bevistalan där alla bevis läggs fram och pojken kan ses som skyldig eller oskyldig. Då blir det andra påföljder från socialtjänsten. Någon under 15 kan alltså bli "dömd" för våldtäkt på någon över 15.

Som lagen är skriven kan flickan ses som våldtäktsman, men här låter det som att andra omständigheter också spelade in. Brasklappen förstår jag inte syftet till. Låter som HD behövde ta upp fallet.

Benämningen grooming gäller bara när det är en vuxen som tar kontakt med någon under 15 i sexuellt syfte.

Om det är lagen om att bevis- eller brottsprovokation ska kunna användas som bevis vet jag inte heller hur det skulle se ut eller hur den skulle användas i praktiken.
Citera
2023-08-01, 22:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Alternativet till att inte söka vård och våldta ett barn med motivering "jag vill inte att någon skulle läsa att jag sökte hjälp för att inte våldta ett barn" i riksarkivet om 70 år. Det låter också som ett bättre alternativ än att hängas ut på dumpen eller finnas med som barnvåldtäktsman i riksarkivet.

Den vuxna får helt enkelt svälja sin stolthet och göra det som faktisk är rätt. Sök hjälp, skydda barn. Om det är svårt - kemisk kastrering.
Ingen ska luras, ska övertalas, ska lockas, till något i Sverige, möjligen måste säkerhetstjänsten göra något liknande för att fånga in dödliga personer.
Citera
2023-08-01, 22:24
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ingen ska luras, ska övertalas, ska lockas, till något i Sverige, möjligen måste säkerhetstjänsten göra något liknande för att fånga in dödliga personer.

Precis. Inget barn ska luras, lockas eller övertalas till något sexuellt av en vuxen. Nu börjar vi förstå varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in