Citat:
De får väl ändra lagen till att heta tvångstäkt. Lagen syftar till övergrepp och våldtäkt. Det behöver finnas med ett moment av tvång, inte alltid våld. Så jag förstår att det blir förvirrande.
Jag har inte tagit upp ett sådant extremt fall där det är någon med intellektuell funktionsnedsättning som är gärningsman. Jag vet inte hur en sådan dom skulle se ut, men det skulle självklart bli en rättsliga konsekvenser. En eventuell funktionsnedsättning skulle väga in i domslutet för att förhindra att den personen utsätter fler barn. Jag kan inte komma på ett rättsfall där tilltalad har haft en IF eller NPF så jag kan inte svara bättre på frågan än så.
Det du skrev om brasklapp förstod jag inte så det får du gärna utveckla.
Myndigheter lockar inte heller över- eller underåriga. Det är det det två privatpersonerna som driver dumpen som gör.
Som jag skrev så är bevis- och brottsprovokation lagligt i vårt demokratiska Sverige, men faller inte under polisens rutiner att det används än så länge.
Sexuella övergrepp på barn kan inte liknas med fortkörning.
Jag har inte tagit upp ett sådant extremt fall där det är någon med intellektuell funktionsnedsättning som är gärningsman. Jag vet inte hur en sådan dom skulle se ut, men det skulle självklart bli en rättsliga konsekvenser. En eventuell funktionsnedsättning skulle väga in i domslutet för att förhindra att den personen utsätter fler barn. Jag kan inte komma på ett rättsfall där tilltalad har haft en IF eller NPF så jag kan inte svara bättre på frågan än så.
Det du skrev om brasklapp förstod jag inte så det får du gärna utveckla.
Myndigheter lockar inte heller över- eller underåriga. Det är det det två privatpersonerna som driver dumpen som gör.
Som jag skrev så är bevis- och brottsprovokation lagligt i vårt demokratiska Sverige, men faller inte under polisens rutiner att det används än så länge.
Sexuella övergrepp på barn kan inte liknas med fortkörning.
Domstolen lade ut en brasklapp som de gjorde, som löd, kan inte varit i lagskrivarens intentioner att personen döms till det lagen föreskriver. Något sådant skrev de när lagen var ny. Som jag minns en 17 årig flicka låg med en 14 årig pojke, pojken var den pådrivande. Åldern på flickan är jag lite osäker på.
Som lagen är skriven är flickan våldtäktsman, men de ville inte följa lagen då 14 åringen var den som gromade flickan. Men jag är säker på om könen på personerna bytt plats, hade 17 åringen absolut dömts till fängelse, med avdrag för den unga åldern, kanske SIS.
Dumpen har skrivit de ska fortsätta att leverera gäddor till polisen när deras önskade lag är genomdriven. Det var den referensen jag hade till trafikbrott. Hur ska en polis kunna ta emot de gäddorna då polisen inte får locka, pressa eller lura fram brott. Det är möjligt SÄPO får använda sådana metoder. de får nog använda sådant vi vanliga inte vet om.