2023-08-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vem är du att avgöra vad som är rätt väg att gå om du inte förklarar vad du menar?

Dumpen förlorar inte på att childhood avböjer donationer. Dessutom kan andra donera privat till dem om det skulle vara viktigt.

Det är inte så att nån får ett val att välja på. Så länge båda sponsras av andra så är det alltid en vinst.

(För oss som bryr sig om barn alltså.)

Jag bryr mig definitivt om barn. Filar på min ansökan om att få bli fiskare då jag läste nånstans att Dumpen behövde fler. Helt ideellt. Du som är så engagerad borde göra samma sak.
Citera
2023-08-01, 18:44
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Tror inte det är så vanligt att de gör det. Organisationer går in som gemensamma sponsorer till event har jag sett, men aldrig att de haft ett samarbete. Har du sett det? Skulle vara intressant att veta om dumpen ens vill samarbeta med andra eftersom deras metod skiljer signlite. De kanske har fullt upp med att fånga gäddor också
Jag har inte sett det.

Dumpen kör sitt race och deras strategi för att rädda barn går inte ut på att sponsra childhood. Det borde vem som helst förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag bryr mig definitivt om barn. Filar på min ansökan om att få bli fiskare då jag läste nånstans att Dumpen behövde fler. Helt ideellt. Du som är så engagerad borde göra samma sak.
Ingen sade att du inte bryr dig om barn. Men du är förmodligen den som har så nyanserat tänk kring barn och pedofiler.

Föregår du med gott exempel utan att vara fientlig och otrevlig så kanske du kan föra diskussionen framåt till barnens fördel.

Efter allt du har skrivit så tror jag på dig. Igår spelade jag badminton på månen.
Citera
2023-08-01, 18:57
Medlem
Citat:
Jag har inte sett det.

Dumpen kör sitt race och deras strategi för att rädda barn går inte ut på att sponsra childhood. Det borde vem som helst förstå.

Ingen sade att du inte bryr dig om barn. Men du är förmodligen den som har så nyanserat tänk kring barn och pedofiler.

Föregår du med gott exempel utan att vara fientlig och otrevlig så kanske du kan föra diskussionen framåt till barnens fördel.

Efter allt du har skrivit så tror jag på dig. Igår spelade jag badminton på månen.
Nu förstår jag faktiskt ingenting
…på månen…?
Citera
2023-08-01, 19:02
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej vi vet inte, vare sig det ena eller andra, och vi kan inte fråga heller. Kan tänka att det fluktuerar mellan kåthet och ånger.

När det är barn vi pratar om så gör det int så stor skillnad enligt mitt sätt att se det
En vuxen människa som är 30+ (vilket dom flesta av dom som hängs ut är även om de finns yngre) som får ett sexuellt intresse för barn under 15 år och inte har någon förmåga till att hejda sin kåthet så ÄR man farlig oavsett, det går aldrig att försvara det
Citera
2023-08-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
När det är barn vi pratar om så gör det int så stor skillnad enligt mitt sätt att se det
En vuxen människa som är 30+ (vilket dom flesta av dom som hängs ut är även om de finns yngre) som får ett sexuellt intresse för barn under 15 år och inte har någon förmåga till att hejda sin kåthet så ÄR man farlig oavsett, det går aldrig att försvara det
Nej det finns inget försvar, de ska inte vara i närheten av barn!
Anki har ingen talan i den saken.
Dumpen gör helt rätt som visar de fula trynerna som förgriper sig på våra barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-08-01 kl. 19:40.
Citera
2023-08-01, 20:19
Medlem
Ny gädda ute, 30-årig kock från Gbg. Mys under filten (Napp #264)

https://dumpen.se/2023/08/01/mys-under-filten-napp-264-goteborg/
Citera
2023-08-01, 20:23
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men vad tycket du om att dumpen tjatar tillbaka en gädda som ångrat sig och kanske vill ställa in träffen?
Citat:
Jag frågade DU tycker?
Citat:
Tycket du att uthängningen är viktig även om gäddan fått samvetskval och ångrar sig innan träffen?
Citat:
Men vad tycket du om att dumpen tjatar tillbaka en gädda som ångrat sig och kanske vill ställa in träffen?
Citat:
tycket du att det är viktigt att en gädda som ångrat sig oavsett orsak blir filmad och uthängd?
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Tycker du det är rätt att någon ska bli hatad för någonting som inte kränker någons rättigheter?
Citat:
Tycker verkligen du den offentliga publiceringen är nödvändig?
Citat:
Tycker du det är rätt att anhöriga ska lida?
Ni ställer frågor som brukar vara självklara tills man frågar om barnen. Får man fråga vad ni tycker?
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-01 kl. 20:26.
Citera
2023-08-01, 20:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Undra vilka krav som ställs för att få bli fiskare?
Tror det krävs en hel del för att klara jobbet och passar nog inte vem som helst.
Tror inte att det är ett s.k "enkelt jobb".
Citera
2023-08-01, 20:51
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ni ställer frågor som brukar vara självklara tills man frågar om barnen. Får man fråga vad ni tycker?
Barn skall självklart inte fara illa av pedofiler, det är en icke fråga för det är så självklart!

Men jag skiter I att mata trollen här något mer!
Senast redigerad av goofer 2023-08-01 kl. 21:07.
Citera
2023-08-01, 21:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så här är det. Ett barn har inget ansvar när en vuxen söker kontakt med dem i sexuellt syfte, oavsett om barnet har en aktiv roll i det. Det är den vuxna som ansvarar över att inte göra sexuella närmanden av något slag på barn under 15 år. Barnet kan be den vuxne och ge denne komplimanger osv, men i lagens ögon så har det ingen inverkan på omständigheterna. Ett barn kan därför inte "grooma" en vuxen. Lagen om grooming finns till för att skydda enbart barn.

Alltså, sexuell kontakt en vuxen utsätter ett barn under 15 för är ett brott även om barnet visat samtycke (barn under 15 kan inte ge samtycke till en vuxen). Ansvaret till övergreppet hamnar enligt lag på den vuxna.

När du pratar om "mannen och kvinnan" så är det två vuxna (lämnat pubertala fasen). Det är ingen brott att två vuxna med samtycke inleder en relation.

Jag vet inte hur polisen skulle arbeta om bortts- och bevisprovokation blev en del av deras metoder. Det finns ingen rättspraxis som pekar på att barnet hade behövs vara "passivt" i ett utsatt läge. Därför ser inte jag att en polis i teorin skulle behöva vara passiv hellre för att samla bevis till ett åtal.

Jag har skrivit till dig tidigare att även barn kan ta en aktiv roll i sexuella kontakter. Barnen har inget ansvar eftersom de är just ett barn, kontra en vuxen. Frivilligt sex.se sammfatar lagen som följande:

"Personer som är 15 år eller äldre får inte ha sex med någon som är yngre än 15 år. Det spelar ingen roll om du vill ha sex. Det är ändå olagligt för en äldre person att ha sex med dig."

Viktigt att nämna är att brottsprovokation av poliser inte bryter mot någon lag. Anledningen till att det inte används är för att bevisen i domstol inte anses rättssäkra (i dagsläget).
Jag vet lagen och vad den syftar till, jag tycker den är felformulerad då den pratar om våld, vilket blir förvirrande, lagen är införd av en förvirrad mediakåt justitieminister. men lagen är i stort bra.

Den vuxna har fulla ansvaret enligt lagen, även om den vuxna har en tioårings hjärna, det kan vara en biverkan men väl inte så vanligt, enligt lagen ska en person med IF dömas till minimi 2 år, bara att tacka och ta emot, om en 14 årig pojke gromar (det stavas så) en 23 årig flicka med IF, ska flickan dömas till minst 2 år enligt lagen. Men domstolen kan kanske lägga ut en brasklapp som de gjorde en annan gång, som löd, kan inte varit i lagskrivarens intentioner att personen dömas. Sådana brytningar blir när man kallar det våldtäkt. Domstolen får trolla med knäna, eller snarare lägga till ord som de egentligen inte ska- får göra. 2 år är lagstadgat en och endast för våldtäkt, finns inga andra alternativ.

Det jag avsåg med det jag skrev, är att myndigheter kan inte locka överåriga med underåriga på det sätt som Dumpen gör. Polisen kan inte lägga sig bakom 4 meter tuta och pressa upp hastigheten och sedan lappa för fortkörning. Först då föraren av fri och ostörd vilja kör över gränsen kan de lappa.

I en demokrati kan man inte locka till brott, det görs ENDAST i diktaturer.
Citera
2023-08-01, 21:17
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undra vilka krav som ställs för att få bli fiskare?
Tror det krävs en hel del för att klara jobbet och passar nog inte vem som helst.
Tror inte att det är ett s.k "enkelt jobb".

Citat:
Hen undrar varför man inte svarar på hans citat längre, jag har avfärdat vederbörande som troll och trollen skall inte matas.

Du svarar inte på mina heller. Du säger bara att jag låter som en politiker, skriver manifest eller använder fler än ett konto så fort jag visar att vi tycker olika om både dumpen och Sara och Patrik. Mitt råd är att lägga de du inte ids läsa på listan märkt "ignorera"
Citera
2023-08-01, 21:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Du svarar inte på mina heller. Du säger bara att jag låter som en politiker, skriver manifest eller använder fler än ett konto så fort jag visar att vi tycker olika om både dumpen och Sara och Patrik. Mitt råd är att lägga de du inte ids läsa på listan märkt "ignorera"
Det var med glimten i ögat för du är ett riktigt proffs på att undvika frågan.
Du är inget troll, du skriver bra och välgrundat och jag håller egentligen med om der mesta förutom att dumpen skulle vara något historiskt landmärke.

Dumpen ( vad är det för namn?) Skapar bara mer elände än se gör nytta, allt för att dra in cash till grundarna, där skiljer vi oss åt i uppfattning.

Sen har jag ju ett liv att leva och lägger inte all tid hör även om det verkar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in