2026-03-29, 12:34
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youseemeasathreat
Du menar att den 19 årig kille inte kan övertala en 14 årig tjej som han har lagt till på Snapchat? Vi alla vet att detta sker, ingen bryr sig om en ung kille gör det men det tar hus i helvete om det skulle röra sig om en man över 25 eller 30. Oavsett om samtycke skulle finnas eller om tjejen hade tagit första initiativ.
Att en stor del av övergreppen utförs av yngre pojkar är ju inget nytt, men inget nån ska åka snålskjuts på, ellerhur?
Citera
2026-03-29, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Att en stor del av övergreppen utförs av yngre pojkar är ju inget nytt, men inget nån ska åka snålskjuts på, ellerhur?

Jag bara tycker det är otroligt roligt att Sara och Patrik vägrar hänga ut någon som är under 22-24 i princip.De skulle aldrig hänga it en 19 åring som aktivt letar efter en 14 åring.

Detta tyder på att det handlar grundbotten inte om att skydda utan bara om moralpanik.
Citera
2026-03-29, 13:12
Medlem
Citat:
Du menar att den 19 årig kille inte kan övertala en 14 årig tjej som han har lagt till på Snapchat? Vi alla vet att detta sker, ingen bryr sig om en ung kille gör det men det tar hus i helvete om det skulle röra sig om en man över 25 eller 30. Oavsett om samtycke skulle finnas eller om tjejen hade tagit första initiativ.

Nej det menar jag inte.
Jag menar att det är milsvid skillnad på att en 19-åring chattar med någon som är 5 år yngre och att en 55-60-åring groomar och ordnar ett fysiskt möte för planerat övergrepp på någon som skulle kunna vara hans barnbarn.

Dessutom ligger en 55-åring på en helt annan mental nivå än en 19-åring och har väl ofta helt andra härskartekniker.

En 19-åring kan dessutom vara i samma umgängeskrets och ha någon form av rimlighet i att ens ha kontakt med en 14-åring, något som en 55-åring definitivt aldrig kan ha.
Citera
2026-03-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag håller med om att det definitivt är ett extremt tänkande utanför boxen, dock tangerar det ett ämne.
Nära 50% av förövarna finns i åldersgruppen 15-29 och de lyser med sin frånvaro hos dumpen .
Om varningar trots allt är absolut nödvändigt , kanske det är viktigare och mer realistiskt att varna för grannpojken istället för Bertil 50+ som ändå aldrig skulle få till det med Lisa 14.

Ja det där med jämnåriga pojkar som står för 90% av övergreppen på barn är lite jobbigt för våra vänner på Dumpen, tanterna i Facebookgruppen vet ingenting utan tror att flodhästen Bertil 70+ är gärningsmannen. Tanterna har supit bort alla hjärnceller så Sara kan lura i dom vad som helst. Pengarna måste ju in så Sara har fått dom precis där hon vill. Jag tycker ju om Dumpen så vill inte nämna det allt för ofta men ibland behöver dom en reality check, Dumpen-folket tittar alltid ner i golvet när detta kommer på tal

Sara är oerhört intelligent.
Citera
2026-03-29, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Nej det menar jag inte.
Jag menar att det är milsvid skillnad på att en 19-åring chattar med någon som är 5 år yngre och att en 55-60-åring groomar och ordnar ett fysiskt möte för planerat övergrepp på någon som skulle kunna vara hans barnbarn.

Dessutom ligger en 55-åring på en helt annan mental nivå än en 19-åring och har väl ofta helt andra härskartekniker.

En 19-åring kan dessutom vara i samma umgängeskrets och ha någon form av rimlighet i att ens ha kontakt med en 14-åring, något som en 55-åring definitivt aldrig kan ha.

18 åring kan vara smartare och mer manipulativ än någon som är 50,bevisar inte dumpens ”gäddor” detta?

Du ska veta hur kontrollerande vissa killar i 19 års åldern kan vara.Det märks dumpens sektmedlemmar bara är ålders rasister. Drivs av moralpanik.
Citera
2026-03-29, 13:46
Medlem
Citat:
18 åring kan vara smartare och mer manipulativ än någon som är 50,bevisar inte dumpens ”gäddor” detta?

Du ska veta hur kontrollerande vissa killar i 19 års åldern kan vara.Det märks dumpens sektmedlemmar bara är ålders rasister. Drivs av moralpanik.

Men du förstår väl att det för en 14-åring är enorm skillnad i att chatta på typ Snapchat med en som är 18-19 och att träffas IRL med någon som är 55?
Jösses.

Chattandet i sig har ingen betydelse, jag skiter i om 55-åringen sexchattar med någon som är 40, på samma sätt som om 18-åringen gör det med någon som snart fyller 15, det är inte där problemet ligger även om det säkert är olagligt rent juridiskt så är det inte där skadan sker.

Problemet är när 55-åringen kontaktar någon som är över 40 år yngre och inte stannar där, utan tar steget att under lång tid grooma och få fram ett fysiskt möte med stora planer.

Det är en stor skillnad oavsett vad du och resten tycker, se det från 14-åringens perspektiv, chatta med Snygg-Kalle som går i storasyskonets klass i tvåan på gymnasiet eller Tjock-Lasse med artros som är 58 och kör långtradare från en helt annan del av landet utan någon som helst naturlig koppling.

Jag kan till viss del förstå att äldre ensamma män blir provocerade av Dumpen och faller för frestelsen att chatta, de är desperata efter närhet, men inte att det går över till fysiska möten.

Liksom någonstans när de sitter i bilen under 20 mil på väg till mötet så borde poletten trilla ner, någonstans borde de hinna känna "Vad fan håller jag på med" och vända bilen och radera chatten.

Folk gör konstiga saker anonymt på nätet, tror de flesta gör något som ett utlopp av fantasier och nyfikenhet vare sig det är porr eller chattar av någon form, men att skrida till verket och dels blanda in barn och dessutom försöka styra in det i sitt verkliga liv "IRL" istället för text på en skärm är en enorm tröskel för de flesta, om man inte är pedofil på riktigt, vilket dessa uppenbarligen är, för annars hade de bromsat och stoppat.
Citera
2026-03-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

Tänk att det går att slå hål på allt Sara byggt upp under 5 år med en enda mening men tycker vi skall låta henne hålla på med gubbarna för det är så jävla underhållande. Skulle Dumpen säcka ihop så vet jag inte vad jag skulle fylla vardagen med.

Anna Hedemo tog Dumpen med byxorna nere hos Publicistklubben men det verkar som att våra vänner kom undan just den gången.
Citera
2026-03-29, 14:04
Medlem
Citat:
Men du förstår väl att det för en 14-åring är enorm skillnad i att chatta på typ Snapchat med en som är 18-19 och att träffas IRL med någon som är 55?
Jösses.

Chattandet i sig har ingen betydelse, jag skiter i om 55-åringen sexchattar med någon som är 40, på samma sätt som om 18-åringen gör det med någon som snart fyller 15, det är inte där problemet ligger även om det säkert är olagligt rent juridiskt så är det inte där skadan sker.

Problemet är när 55-åringen kontaktar någon som är över 40 år yngre och inte stannar där, utan tar steget att under lång tid grooma och få fram ett fysiskt möte med stora planer.

Det är en stor skillnad oavsett vad du och resten tycker, se det från 14-åringens perspektiv, chatta med Snygg-Kalle som går i storasyskonets klass i tvåan på gymnasiet eller Tjock-Lasse med artros som är 58 och kör långtradare från en helt annan del av landet utan någon som helst naturlig koppling.

Jag kan till viss del förstå att äldre ensamma män blir provocerade av Dumpen och faller för frestelsen att chatta, de är desperata efter närhet, men inte att det går över till fysiska möten.

Liksom någonstans när de sitter i bilen under 20 mil på väg till mötet så borde poletten trilla ner, någonstans borde de hinna känna "Vad fan håller jag på med" och vända bilen och radera chatten.

Folk gör konstiga saker anonymt på nätet, tror de flesta gör något som ett utlopp av fantasier och nyfikenhet vare sig det är porr eller chattar av någon form, men att skrida till verket och dels blanda in barn och dessutom försöka styra in det i sitt verkliga liv "IRL" istället för text på en skärm är en enorm tröskel för de flesta, om man inte är pedofil på riktigt, vilket dessa uppenbarligen är, för annars hade de bromsat och stoppat.

Du har definitivt rätt , men du liksom gäddan tycks inte ha förstått att ingen fjortis träffar en för dem helt okänd Algot 50+. De chattar inte ens , utan Algot möts av tystnad eller block i det verkliga livet.
Givet att han inte har en fake bild på en yngre förmåga och ljugit om sin ålder.
Citera
2026-03-29, 15:09
Bannlyst
Citat:
Jösses.

Fast problemet är att i praktiken skulle ingen tjej i den åldern ens vilja träffa någon som är 40 år äldre, särskilt inte dumpens gäddor med ölmage.

Och om det skulle vara så över all förmodan att en ung tjej är nyfiken på en äldre man, det är hon som tar initiativet. Vad egentligen är problemet? Varför ska man låta 19-21 åringar lagen men bara för att någon är äldre så ska han hängas ut inför hela landet? Det kallas särbehandling.

Visst att grooming och manipulation är allvarligt när det är någon äldre eller oavsett ålder som pushar yngre till sex. Men vad är problemet är de fåtal där den yngre faktiskt är intresserad?

Vad gör det?
Citera
2026-03-29, 15:12
Medlem
rallykalle69s avatar
Då ska vi se

"Kvinna misstänks ha våldtagit barn – på flera platser"

https://www.tv4.se/artikel/3VXsoibNKK65PYPciKnDfO/kvinna-misstaenks-ha-valdtagit-barn-pa-flera-platser

1) Dumpen missar det som faktiskt är en fara på riktigt (inte Gunnar 63)
2) Bevisligen fungerar rättsväsendet
3) Ställ Dumpen till svars för alla skada dom har förorsakat (det är sjuka mängder), för dom som förlorat pappa/make så hjälper inga pengar i världen.
4) Börja om på punkt 1
Citera
2026-03-29, 15:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Då ska vi se

"Kvinna misstänks ha våldtagit barn – på flera platser"

https://www.tv4.se/artikel/3VXsoibNKK65PYPciKnDfO/kvinna-misstaenks-ha-valdtagit-barn-pa-flera-platser

1) Dumpen missar det som faktiskt är en fara på riktigt (inte Gunnar 63)
2) Bevisligen fungerar rättsväsendet
3) Ställ Dumpen till svars för alla skada dom har förorsakat (det är sjuka mängder), för dom som förlorat pappa/make så hjälper inga pengar i världen.
4) Börja om på punkt 1
Det här är naturligtvis väldigt illa. Det tycker alla normala människor.
Men det fråntar inte Gunnar 63s ansvar för vad han väljer att göra.
Hur man än vänder och vrider på det så går det inte att bortse från vad gäddorna gör.
Gjort är gjort liksom.
Ha en fortsatt solig dag.
Citera
2026-03-29, 17:03
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag håller med, men i dumpens värld är det tvärtom.
Ja och dom om några åker snålskjuts på detta. Det var kanske det du menade.

Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag såg att den sevärda dokumentären Predators nu finns på SVT Play:

https://www.svtplay.se/video/KNwv1xz/predators-pedofiljakt-med-miljonpublik

Den handlar om den amerikanska föregångaren till Dumpen.
Såg precis denna, väldigt bra. Jag mår lite illa också, jag får ju också ta mitt ansvar då att jag konsumerar Dumpens cirkus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in