Citat:
Ursprungligen postat av
Youseemeasathreat
18 åring kan vara smartare och mer manipulativ än någon som är 50,bevisar inte dumpens ”gäddor” detta?
Du ska veta hur kontrollerande vissa killar i 19 års åldern kan vara.Det märks dumpens sektmedlemmar bara är ålders rasister. Drivs av moralpanik.
Men du förstår väl att det för en 14-åring är enorm skillnad i att chatta på typ Snapchat med en som är 18-19 och att träffas IRL med någon som är 55?
Jösses.
Chattandet i sig har ingen betydelse, jag skiter i om 55-åringen sexchattar med någon som är 40, på samma sätt som om 18-åringen gör det med någon som snart fyller 15, det är inte där problemet ligger även om det säkert är olagligt rent juridiskt så är det inte där skadan sker.
Problemet är när 55-åringen kontaktar någon som är över 40 år yngre och inte stannar där, utan tar steget att under lång tid grooma och få fram ett fysiskt möte med stora planer.
Det är en stor skillnad oavsett vad du och resten tycker, se det från 14-åringens perspektiv, chatta med Snygg-Kalle som går i storasyskonets klass i tvåan på gymnasiet eller Tjock-Lasse med artros som är 58 och kör långtradare från en helt annan del av landet utan någon som helst naturlig koppling.
Jag kan till viss del förstå att äldre ensamma män blir provocerade av Dumpen och faller för frestelsen att
chatta, de är desperata efter närhet, men inte att det går över till fysiska möten.
Liksom någonstans när de sitter i bilen under 20 mil på väg till mötet så borde poletten trilla ner, någonstans borde de hinna känna "Vad fan håller jag på med" och vända bilen och radera chatten.
Folk gör konstiga saker anonymt på nätet, tror de flesta gör något som ett utlopp av fantasier och nyfikenhet vare sig det är porr eller chattar av någon form, men att skrida till verket och dels blanda in barn och dessutom försöka styra in det i sitt verkliga liv "IRL" istället för text på en skärm är en enorm tröskel för de flesta, om man inte är pedofil på riktigt, vilket dessa uppenbarligen är, för annars hade de bromsat och stoppat.