Ursprugligen postat av Urbizzo:
Kvinnor är bra på estetik. Konst musik litteratur. och textil.
De är bra på psykologi, och andra humanistiska ämnen.
De är bra på vård.
De är bra på kemi, och biologi.
De är bra på att skapa hemtrevnad.
De är bra på att ha koll i närområdet.
Och så är de bra på att föda barn
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Nu är väll de största och flesta inom konst, musik och litartur män?
mäter vi det objektivt så (tex i pengar) så är det ju sant även gällande textiler...
Ja, men de främsta (objektivt efter h-index) är män. det är väll bara i "women studies" (ett enskilt ämne som inte finns i någon vidare utsträckning idag) där kvinnor dominerar h-index.
möjligen omvårdnad, läkarvetenskapen domineras av män, i synnerhet när det kommer till förbättringar. det var inte ens kvinnor som minskade mödradödligheten radikalt....
ja, men tittar man objektivt så går nobelpriserna som regel till de främsta. och de är sällan kvinnor.
i hem byggda, skapade och underhållna av män.
så bättre på att pynta?
tvärtom, kvinnor har som grupp sämre spatial förmåga än män,
är de verkligen det, jag har fått förklarat för mig av efterblivna störda och kliniskt diagnostiserade idioter att eftersom män dör i lägre utsträckning än kvinnor,så vid barnafödade är rimligtvis män bättre på det oxo?
jag tar alla män och kvinnor, inte några väl utvalda, och tittar hur det ser ut i toppen, är det 50/50 bland de 100 (objektivt) främsta enligt någonsomhelst sätt att mäta ?
Ja man kan nog inte säga kvinnor är bra - inte ens barnafödande. De skapar ju idioter. Det är ju inte bra. Till ex. finns det dumhuvuden (födda av en kvinna), som inte förstår att göra generella jämförelser.