2023-07-31, 20:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Du skrev att Salah inte var 2x bättre än Saka och jag sa att Saka skiter ner sig i viktiga matcher. Då svarade du på det med att säga att Saka sänkte United och Liverpool. Om matcher mot United och Liverpool på hösten i typ omgång 10, är din definition av "viktiga matcher", så får det vara det.

Kanske inte viktiga matcher, men likväl stormatcher. Hur många i hans ålder avgör viktiga matcher egentligen? Vilka viktiga matcher avgjorde t.ex. Salah när han var 21-22? Du kan väl åtminstone ge honom chansen att växa på sig till den uppgiften. Anledningen till att han fått sån stor press på sig tidigt är ju för att han är en exceptionell talang, men det är fortfarande inte rättvist att sätta den pressen på en så ung kille.
Citera
2023-07-31, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Haha att du inte tittat på så många av Arsenals matcher senaste säsongerna är ganska uppenbart. Blir mest bara larvigt att ha så starka åsikter för spelare du inte har koll på. Saka var Englands bästa spelare i VM, men självklart ska du döma honom för en straffmiss som 19-åring. Att han inte gjorde som Sancho och Rashford som försvann ett helt år efter sina missar, utan kom tillbaka till säsongen efter och blev bara ännu bättre säger väl en hel del om hans psyke.

Min åsikt är att Salah är 2x bättre än Saka och det är bevisat både statistiskmässigt och spelmässigt. Jag har kollat på båda spelarna vad de gör för sina lag och kan konstatera att Saka skiter ner sig i viktiga matcher.

Nu till frågan: Ska du argumentera mot argumentet eller ska du hetsa?
Citera
2023-07-31, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Kanske inte viktiga matcher, men likväl stormatcher. Hur många i hans ålder avgör viktiga matcher egentligen? Vilka viktiga matcher avgjorde t.ex. Salah när han var 21-22? Du kan väl åtminstone ge honom chansen att växa på sig till den uppgiften. Anledningen till att han fått sån stor press på sig tidigt är ju för att han är en exceptionell talang, men det är fortfarande inte rättvist att sätta den pressen på en så ung kille.

Nu avviker du ifrån argumentet. Ingen här säger att någon i hans ålder avgör viktiga matcher. Jag säger att det blir ett problem för han är fortfarande för ung och skiter på sig i viktiga matcher. Man måste klara av viktiga matcher om man ska ta en ligatitel. Därför tror jag Liverpools chanser är större än Arsenals då Salah är mer konsekvent och pålitlig i de avgörande matcherna.
Citera
2023-07-31, 20:43
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Nu avviker du ifrån argumentet. Ingen här säger att någon i hans ålder avgör viktiga matcher. Jag säger att det blir ett problem för han är fortfarande för ung och skiter på sig i viktiga matcher. Man måste klara av viktiga matcher om man ska ta en ligatitel. Därför tror jag Liverpools chanser är större än Arsenals då Salah är med konsekvent och pålitlig i de avgörande matcherna.

För att Salah ska få chansen att bli avgörande i viktiga matcher gäller det att övriga laget presterar tillräckligt bra för att han ska hamna i den positionen, vilket inte var fallet förra säsongen.

Hur ska man kunna lära sig av viktiga matcher om man inte tillåts misslyckas först? Man måste hamna i den positionen och testas för att veta vad man ska göra annorlunda nästa gång. Erfarenheter ger färdighet.
Citera
2023-07-31, 20:48
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Min åsikt är att Salah är 2x bättre än Saka och det är bevisat både statistiskmässigt och spelmässigt. Jag har kollat på båda spelarna vad de gör för sina lag och kan konstatera att Saka skiter ner sig i viktiga matcher.

Nu till frågan: Ska du argumentera mot argumentet eller ska du hetsa?

Jag säger inte att Saka är bättre än Salah, men att Salah är dubbelt så bra samt att Sakas psyke är dåligt håller jag helt enkelt inte med om. Salah är en poängmaskin och när han var i sin prime var han övermänsklig. Och det vore guld om Saka nådde den nivån men det tror jag inte kommer hända, inte poängmässigt iaf. Men nu är Salah inte kvar där längre, han har droppat en del och det finns väl inga tecken på att han kommer komma tillbaks till samma nivå?

Dina argument är inte så jävla vassa direkt. Saka skiter ner sig i stormatcher säger du först, när jag sen påpekar att han redan vid 21 års ålder har gjort mål mot alla storlag i PL så räknas inte dom matcherna som "viktiga matcher". Inte enkelt att argumentera mot det ärligt talat. Men visa gärna statistiken där Salah är dubbelt så bra så kan vi fortsätta diskussionen, annars let's agree to disagree.
Citera
2023-07-31, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag säger inte att Saka är bättre än Salah, men att Salah är dubbelt så bra samt att Sakas psyke är dåligt håller jag helt enkelt inte med om. Salah är en poängmaskin och när han var i sin prime var han övermänsklig. Och det vore guld om Saka nådde den nivån men det tror jag inte kommer hända, inte poängmässigt iaf. Men nu är Salah inte kvar där längre, han har droppat en del och det finns väl inga tecken på att han kommer komma tillbaks till samma nivå?

Dina argument är inte så jävla vassa direkt. Saka skiter ner sig i stormatcher säger du först, när jag sen påpekar att han redan vid 21 års ålder har gjort mål mot alla storlag i PL så räknas inte dom matcherna som "viktiga matcher". Inte enkelt att argumentera mot det ärligt talat. Men visa gärna statistiken där Salah är dubbelt så bra så kan vi fortsätta diskussionen, annars let's agree to disagree.

Salah: 51 matcher 30 mål 16 assist 46 g/a

Saka: 48 matcher 15 mål 11 assist 26 g/a

Hur är det här inte dubbelt så bra med tanke på att Liverpool hade en dålig förra säsong?

Saka skiter ner sig i viktiga matcher där ligan/cupen står på spel.
Senast redigerad av susozs 2023-07-31 kl. 21:22.
Citera
2023-07-31, 21:23
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Okej då, inte kanske fullt andra lag.

Det här laget kan vinna PL:

Ortega
Cancelo Laporte Akanje Lewis
Phillips
Foden Palmer Kovacic Bernardo
Alvarez

Bernardo är den som ingår i första elvan.
Känns tveksamt men det är ok att ha olika åsikter. Speciellt när det aldrig kommer finnas ett facit. Om Foden inte räknas i första uppställningen vem tar hans plats (sett till min uppställning)?
Citera
2023-07-31, 21:23
Moderator
zanteras avatar
Hade inte Saka sumpat straffen mot West Ham så tror jag Arsenal hade vunnit ligan. För mig känns det lite som ögonblicket där något hände och sedan fortsatte raset i flera matcher efteråt. Sen kan man väl dock ifrågasätta varför Saka tar straffar? Han kanske är bra på träning men vid 20 års ålder har han ju redan missat flera viktiga straffar (för England och Arsenal). Visst lite cred förtjänar han ju för att han vågar ta straffen men missar man så får man såklart ta det också.
Citera
2023-07-31, 21:24
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Salah: 51 matcher 30 mål 16 assist 46 g/a

Saka: 48 matcher 15 mål 11 assist 26 g/a

Hur är det här inte dubbelt så bra med tanke på att Liverpool hade en dålig förra säsong?

Saka skiter ner sig i viktiga matcher där ligan/cupen står på spel.

Återigen. Salah spelade inga viktiga matcher enligt dina kriterier eftersom han aldrig fick chansen till det pga sitt lags tillkortakommanden.

Varför var Håland ett spöke i CL-finalen? Ska vi kanske döma honom efter den matchen också tycker du?
Citera
2023-07-31, 21:30
Bannlyst
Citat:
Återigen. Salah spelade inga viktiga matcher enligt dina kriterier eftersom han aldrig fick chansen till det pga sitt lags tillkortakommanden.

Varför var Håland ett spöke i CL-finalen? Ska vi kanske döma honom efter den matchen också tycker du?

Du är så patetisk och fullständigt inkompetent på att argumentera. Saka skiter ner sig i viktiga matcher och om du inte kan se förbi din bias så är jag färdig här.
Citera
2023-07-31, 21:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Du är så patetisk och fullständigt inkompetent på att argumentera. Saka skiter ner sig i viktiga matcher och om du inte kan se förbi din bias så är jag färdig här.

Det är du som är patetisk och det ser alla andra här också. Slutar gärna argumentera för det finns inget att argumentera. Har redan lagt upp allt som går och du famlar i mörkret fortfarande.

Säger väl allt att du inte kunde svara på Hålands tillkortakommanden i CL-finalen. Som sagt, man måste få spela avgörande matcher för att lära sig. Gå och lägg dig nu bubben.
Citera
2023-07-31, 21:43
Bannlyst
Citat:
Det är du som är patetisk och det ser alla andra här också. Slutar gärna argumentera för det finns inget att argumentera. Har redan lagt upp allt som går och du famlar i mörkret fortfarande.

Säger väl allt att du inte kunde svara på Hålands tillkortakommanden i CL-finalen. Som sagt, man måste få spela avgörande matcher för att lära sig. Gå och lägg dig nu bubben.

Argumentet handlade om Saka och du försvarar ditt argument med att attackera Haaland? Ad hominem-argument kallas det och det är en jävligt dålig fallasi som används av folk som inte har några argument, alternativt inte vet hur man argumenterar korrekt.

Vill du se Bukayo "Ghost of Kyiv" Saka, så kan du kolla på highlights från den klassiska "ligafinalen" här:

https://www.youtube.com/watch?v=o3Dadq-qLpw

Puss på dig och svara gärna om du vill fortsätta skämma ut dig här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in