Citat:
Ursprungligen postat av
susozs
Min åsikt är att Salah är 2x bättre än Saka och det är bevisat både statistiskmässigt och spelmässigt. Jag har kollat på båda spelarna vad de gör för sina lag och kan konstatera att Saka skiter ner sig i viktiga matcher.
Nu till frågan: Ska du argumentera mot argumentet eller ska du hetsa?
Jag säger inte att Saka är bättre än Salah, men att Salah är dubbelt så bra samt att Sakas psyke är dåligt håller jag helt enkelt inte med om. Salah är en poängmaskin och när han var i sin prime var han övermänsklig. Och det vore guld om Saka nådde den nivån men det tror jag inte kommer hända, inte poängmässigt iaf. Men nu är Salah inte kvar där längre, han har droppat en del och det finns väl inga tecken på att han kommer komma tillbaks till samma nivå?
Dina argument är inte så jävla vassa direkt. Saka skiter ner sig i stormatcher säger du först, när jag sen påpekar att han redan vid 21 års ålder har gjort mål mot alla storlag i PL så räknas inte dom matcherna som "viktiga matcher". Inte enkelt att argumentera mot det ärligt talat. Men visa gärna statistiken där Salah är dubbelt så bra så kan vi fortsätta diskussionen, annars let's agree to disagree.