Jag tror att Citys andralag hade kunnat vinna Premier League och köra över Arsenal med 4-1 igen. Det finns sån kvalite även på bänken, och därför är jag inte orolig över KdB.
Är de bara tillräckligt motiverade vore det inte överraskande om Manchester City vinner ligan men nu ska vi inte överdriva.
Nuvarande andralag?
Öhm, okej. Vi kan räkna Rice mot Partey då. Den sistnämnde är fortfarande kvar i truppen så om Rice floppar blir det ingen skillnad där ändå. Xhaka mot Havertz går väl på ett ut ungefär.
Dubbelt så bra är väl en nätt överdrift. Inget annat lag hade två yttrar som bägge gjorde runt 15 mål i ligan. Det var en riktigt bra möjlighet, men det här laget har inte nått sin höjd ännu. Knappt någon som är i peakålder.
Folk vill verkligen att Arsenal ska faila😁. Sakas utveckling har varit spikrak senaste säsongerna och det finns inga tecken på att han stannar av ännu. Avslutade ju säsongen med ett hattrick för England och under försäsongen har det inte ens sett ut som att han varit ifrån fotbollsplan i sommar. Han har redan slagit Manes bästa poängskörd på en säsong, och han tillsammans med flera andra är som sagt flera år ifrån sina eventuella peaks.
Men jag tror inte att alla Arsenals offensiva spelare kommer göra en bättre säsong än förra, men eftersom deras målskörd är så utspridd så är jag iaf inte orolig för offensiven. Jag är mer orolig för skador like Salibas och Jesus.
Om Rice floppar och Partey inte fått spela tillräckligt så kan det bli stor skillnad. Men det är som sagt bra med bra avbytare.
Salah är dubbelt så bra med vad han gjorde förra säsongen i ett skakigt Liverpool. Han ghostar inte heller viktiga matcher som Saka/Martinelli verkar göra. Det kanske förändras nu när ni fått lite erfarenhet men jag tror fortfarande det är lite för tidigt.
Jesus är ingen höjdare där uppe på toppen heller. Sparkad av Pep för en anledning.
Saka avgjorde NLD vid 19-20 års ålder. Och vilken annan PL-spelare har gjort mål mot resterande rivaler i topp 6 vid 21 års ålder? Finns säkert någon, men ingen jag kan komma på nu. Foden kanske?
Saka avgjorde NLD vid 19-20 års ålder. Och vilken annan PL-spelare har gjort mål mot resterande rivaler i topp 6 vid 21 års ålder? Finns säkert någon, men ingen jag kan komma på nu. Foden kanske?
¨
Handlar inte om rivaler utan om att han skiter ner sig i viktiga matcher. Han sket ner sig i Arsenals slutspurt förra säsongen och han sket ner sig i Euro 2020 finalen med straffmissen. Killen är för ung och skiter fortfarande ner sig när det blir lite nerver.
Folk vill verkligen att Arsenal ska faila😁. Sakas utveckling har varit spikrak senaste säsongerna och det finns inga tecken på att han stannar av ännu. Avslutade ju säsongen med ett hattrick för England och under försäsongen har det inte ens sett ut som att han varit ifrån fotbollsplan i sommar. Han har redan slagit Manes bästa poängskörd på en säsong, och han tillsammans med flera andra är som sagt flera år ifrån sina eventuella peaks.
Men jag tror inte att alla Arsenals offensiva spelare kommer göra en bättre säsong än förra, men eftersom deras målskörd är så utspridd så är jag iaf inte orolig för offensiven. Jag är mer orolig för skador like Salibas och Jesus.
Haha, verkligen och jag älskar det. För nåt år sen var det ingen som brydde sig om det. Nu vill alla det. Ultimata kvittot i min bok. Han är numera en av Englands viktigaste spelare och har en höjd som är på Ballon D’or nivå. Det är väl typ bara Vinicius på den positionen som har samma potential.
Yes, det vill till att vi har 4-5 spelare som gör över 10 mål i år igen för vi lär inte ha någon som gör 25-30 ensam. Med Timber har vi iaf täckning för Saliba i år. Jesus är det värre med.
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Missade du hur de kastade bort en ligatitel genom att förlora och spela oavgjort mot bottenlag? Samt Citys 4-1 överkörning.
Vad har det och göra med att Saka försvinner mot storlagen?
Vad har det och göra med att Saka försvinner mot storlagen?
Du skrev att Salah inte var 2x bättre än Saka och jag sa att Saka skiter ner sig i viktiga matcher. Då svarade du på det med att säga att Saka sänkte United och Liverpool. Om matcher mot United och Liverpool på hösten i typ omgång 10, är din definition av "viktiga matcher", så får det vara det.
Klart man vill att Arsenal ska faila då det finns en låtsasgeneral i den här tråden. Men att Salah fortfarande är 2x bättre än Saka håller jag fast vid.
¨
Handlar inte om rivaler utan om att han skiter ner sig i viktiga matcher. Han sket ner sig i Arsenals slutspurt förra säsongen och han sket ner sig i Euro 2020 finalen med straffmissen. Killen är för ung och skiter fortfarande ner sig när det blir lite nerver.
Haha att du inte tittat på så många av Arsenals matcher senaste säsongerna är ganska uppenbart. Blir mest bara larvigt att ha så starka åsikter för spelare du inte har koll på. Saka var Englands bästa spelare i VM, men självklart ska du döma honom för en straffmiss som 19-åring. Att han inte gjorde som Sancho och Rashford som försvann ett helt år efter sina missar, utan kom tillbaka till säsongen efter och blev bara ännu bättre säger väl en hel del om hans psyke.