Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Det ser inte så illa pinkat ut nej det får man erkänna, men det finns ändå lite frågetecken:
Nunez första säsong var ingen succé. Vi får väl se om han slår igenom ordentligt. Diaz missade stora delar av förra säsongen. Hur bra kan han studsa tillbaks i år? Salah håller fortfarande hög klass och gör sina mål, men känns ändå på nedgång. Gakpo och Jota är stabila, men inte toppklass. Hur kommer Mac Allister passa in? Thiagos kropp känns slut. Szobo kommer från en klart sämre liga. Kan han flyga direkt?
Jag måste nog ändå vara lite biased och säga att detta toppar faktiskt:
- Jesus
- Saka
- Martinelli
- Ödegaard
- Trossard
- Havertz
- Balogun
- Nketiah
- Nelson
- ESR
- Viera
- Rice
- Partey
- Jorginho
Jag kan bara inte se vart det ska gå helt åt skogen. Det kanske inte räcker till titeln, men utanför topp 4 ska till någonting monumentalt.
Frågetecken är till för att rätas ut och kommer så göras, förhoppningsvis... Jodå, finns alltid frågetecken och farhågor, särskilt de som råkat ut för långvariga skador, se bara på VvD, har inte alls varit sig lik, även om han inte haft någon fast partner så har hans egna spel varit helt under isen, i flera matcher/perioder. Diaz har ändå sett bra ut i de träningsmatcer jag sett, så hoppas han kan fortsätta där och då han var som bäst, förra säsongen. Salah, är Salah och kommer säkerligen snubbla in x antal mål, samt gör x antal klassmål - inte orolig förrän han visar att han inte längre hinner med/duger.
Gakpo/Jota, som sagt stabila och skall bli intressant att se Gakpo ta ännu större kliv denna säsong när han haft tid att spela in sig i laget och lära känna sin medkamrater, mer. Mac Allister kommer passa in alldeles utmärkt - tycker mig redan se detta, in stundom, Szabo har en del att bevisa men måste ges tid, såklart. Thiago skadebenägen och får vi nog se mera som ett komplement än en startspelare.
Ja, även Arsenal ser starka ut - dock inte lika starka som oss. Våra lag blir dock intressanta att se hur de klarar sig defensivt - är mycket oroad, i alla fall för LFCs del, då inte mycket hänt där. Skadefritt är såklart nyckelorden för alla som vill vara med i toppen - kanske Liverpool har en fördel i att inte vara med i CL? Inte för att Europa League är helt värdelös och bara sopas hem, men anspänningen kanske kan bli mindre där...?
Jaja, jag är supertaggad inför årets säsong - öppningen mot Chelsea ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning - blir inte lätt...