2023-07-22, 20:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det är klurigt med vad som är skäliga övergångssummor, och jag håller med er. Det är mycket pengar för en köpare, då det är ett år kvar på kontraktet och åldern (30 år) gör att efter ett par år kanske ett säljvärde för Bayern är väldigt lågt... För Tottenham kan det vara svårt att ersätta Kane, även om de lägger £80m på en spelare.
Rätt pris är nära nog omöjligt att sätta. Tror Tottenham kan få ut 5-10 till ev 20 om Bayern är desperata. Säg att Bayern vinner CL då är affären i princip i hamn.

Ingen vet i vilken form Kane är i om ett år, svårare att hålla sig atletiskt och skadefri ju äldre man blir.

Säljer Bayern Mané till Saudi har de extrapengar att lägga i potten.

Tycker väl egentligen att både Tottenham & Kane sitter på Svarte-Petter av olika skäl.
Citera
2023-07-22, 20:53
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Rätt pris är nära nog omöjligt att sätta. Tror Tottenham kan få ut 5-10 till ev 20 om Bayern är desperata. Säg att Bayern vinner CL då är affären i princip i hamn.

Ingen vet i vilken form Kane är i om ett år, svårare att hålla sig atletiskt och skadefri ju äldre man blir.

Säljer Bayern Mané till Saudi har de extrapengar att lägga i potten.

Tycker väl egentligen att både Tottenham & Kane sitter på Svarte-Petter av olika skäl.

Kane är en av få spelare som bara är prövad i en klubb och en liga. Jag tror han vet själv att han bara kan prestera i spurs och med deras förutsättningar annars hade han aldrig fegat kvar där så länge som han gjort. Bara det är ett argument varför han inte är värd 1 miljard blandar man då in hans ålder och kontraktslängd så kan man inte ha alla hemma när man skriver att 1 miljard är ett skambud. Jag hoppas personen trolla som skrev det.
Citera
2023-07-22, 20:56
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Kane är en av få spelare som bara är prövad i en klubb och en liga. Jag tror han vet själv att han bara kan prestera i spurs och med deras förutsättningar annars hade han aldrig fegat kvar där så länge som han gjort.
Han har förutsättningar för att klara ut Bundesliga & CL i Bayern så den biten är jag inte orolig för.

Kan ligga något i det du säger, vet vad han har men inte vad han får.

1 miljard är högt, kan vara svårt räkna hem affären då han är 30 (28/7) och inte så många år kvar på toppen. Dock fler än de flesta 30-åringar för han verkar ha den fysiska förmågan utöver det vanliga.
Senast redigerad av Drickback 2023-07-22 kl. 21:00.
Citera
2023-07-22, 20:59
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Han har förutsättningar för att klara ut Bundesliga & CL i Bayern så den biten är jag inte orolig för.

Kane kanske kunde bli en ny Lewansky.
Citera
2023-07-22, 21:02
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:

1 miljard är högt, kan vara svårt räkna hem affären då han är 30 (28/7) och inte så många år kvar på toppen. Dock fler än de flesta 30-åringar för han verkar ha den fysiska förmågan utöver det vanliga.

Kane kommer inte floppa i BL. Kanske Kane kör en Gerrard när han låtsades vara intresserad av Chelsea för att få guldkantat kontrakt.
Citera
2023-07-22, 21:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kane kommer inte floppa i BL. Kanske Kane kör en Gerrard när han låtsas vara intresserad av Chelsea för att få guldkantat kontrakt.
Det beror på vad man räknar som "floppa"? Han kommer inte ösa in mål och göra Bayern avsevärt mycket bättre, vilket en spelare med den prislappen borde göra.
Citera
2023-07-22, 21:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kane kommer inte floppa i BL. Kanske Kane kör en Gerrard när han låtsades vara intresserad av Chelsea för att få guldkantat kontrakt.
Det är variant av att dröja med beslut. Möjligt han har rådfrågat Mbappe
Citera
2023-07-22, 21:06
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det beror på vad man räknar som "floppa"? Han kommer inte ösa in mål och göra Bayern avsevärt mycket bättre, vilket en spelare med den prislappen borde göra.

Varför blandar du in arsenal och Declan Rice i en Kane diskussion?

Citat:
Det är variant varför dröja med beslut. Möjligt han har rådfrågat Mbappe

Samma agent.
Citera
2023-07-22, 21:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Varför blandar du in arsenal och Declan Rice i en Kane diskussion?

Samma agent.
Vad snackar du om?
Citera
2023-07-22, 21:11
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Kane kanske kunde bli en ny Lewansky.
Det är nog Bayern’s avsikt.
Citera
2023-07-22, 21:14
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Det är nog Bayern’s avsikt.

Ja, hur än man vänder på steken så torde Bayern tjäna mest på köpet av honom, oavsett kostnaden.
Citera
2023-07-22, 21:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, hur än man vänder på steken så torde Bayern tjäna mest på köpet av honom, oavsett kostnaden.
Nu kan jag inte prissumman beroende hur långt man går men en turneringsvinst drar in drygt 1 miljard i prispengar.

Hittade denna för 22/23.
https://sillyseason.se/prispengar-champions-league-89630/

Även Tottenham tjärnar bra på det då de får pengar att börja om med, misslyckas man 23/24 får man inget kapital alls för honom.
Senast redigerad av Drickback 2023-07-22 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in