2023-07-31, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Jag tror kommande säsong kan bli riktigt spännande.

City har väl tappat lite i kvalitet?
Arsenal har ju inte blivit sämre, men täcker ett års erfarenhet upp av att de ska lira CL och ha mer favorittryck på sig?
Liverpool måste studsa tillbaka och göra en bättre säsong, även om Salah passerat zenit och mittfältet är väl sådär?
Chelsea måste ju göra en bättre säsong än senast
(mitt) United har värvat bra såhär på förhand om kommer vara bättre denna säsong.
Newcastle borde väl inte vara sämre (men CL kanske ställer till det?)
Brighton har ju alla möjligheter att göra det bättre.
Westham likaså?

Sedan kommer väl minst 1 av lagen ovan floppa och något ej nämnt lag kommer väl kanske överraska i början av säsongen för att sedan droppa av allt eftersom.

Oavsett vad så känns säsongen väldigt öppen och spännande på förhand.

För uniteds del så vore det bra om Maguire försvinner, men han har väl för hög lön för det...

City har tappat lite men inget som ska vara direkt avgörande.
Arsenals mittfält har blivit sämre enligt mig. Sen har du rätt, CL kan ställa till det i ligan för dom om man jämför med City som är van med CL spel samtidigt.
Liverpool gör alltid mycket mål, så jag tror de kommer studsta tillbaka och vara med i titelstriden.
Chelsea är ett osäkert kort. Jag tror Nkunku kan få fart på målproduktionen i Chelsea, och det kan göra att de hamnar lite längre upp i tabellen.
Newcastle släpper in väldigt lite mål och förlorade bara 5 matcher förra året (samma som City). Newcastle tror jag hamnar på top 4, de har bra kvalite i sitt lag, Wilson, Isak, Trippier mm.
United tycker jag inte har gjort några bra värvningar, så Ten Hag ska trolla bra för att få dem att prestera bättre än förra säsongen.
Brighton har chans på top 6, men längre upp tror jag aldrig.
Citera
2023-07-31, 18:56
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Mac Allister-Szoboszlai-Salah har jag tagit med i min FPL elva. Den trion blir direkt avgörande för Liverpools chanser som du säger. Jag tror också på att Liverpool blir största titelutmanaren till City. På Arsenals sida så känner jag mig inte så hotat. Rice och Havertz tycker jag försämrar Arsenals mittfält mer än vad det förbättrar. Havertz var nog den sämre värvningen av de två.

Ska jag gissa hur PL slutar utan att vara biased så tror jag:

1. Liverpool
2. City
3. Newcastle
4. United
5. Arsenal
6. Spurs
7. Chelsea
8. Brighton

United och Arsenal kan också byta plats om Ten Hag inte får till det.

Jag fattar vad du menar, men Partey är fortfarande kvar och i stora delar av förra säsongen dominerade han match efter match. Utan honom hade arsenal aldrig varit så bra på hösten. Så jag kan tänka mig att Rice kan spela en del 8 med Partey på 6 också. Jag är lite orolig över hur det ska gå för Havertz, men mot Barca såg han väldigt lovande ut. Vill minnas hur snacket gick lite liknande när Wenger spenderade stora pengar på Henry(inga jämförelser!!).
Dessa tränare har så mycket mer koll än vad vi nånsin kommer att ha, vi bedömer spelarna efter deras tidigare säsonger, tränarna ser helt andra saker. Men ja, Havertz har många tvivlare att överbevisa. Jag litar på Arteta och hoppas på det bästa, men någon Havertz i min FPL blir det iaf inte. 😁

Tråkigt för United att Mainoo skadade sig, det jag sett av honom på försäsongen så känns det som att han kan bli den där spelaren United tänkte att dom återvärvade i Pogba.
Citera
2023-07-31, 18:58
Medlem
Citat:
City har tappat lite men inget som ska vara direkt avgörande.
Arsenals mittfält har blivit sämre enligt mig. Sen har du rätt, CL kan ställa till det i ligan för dom om man jämför med City som är van med CL spel samtidigt.
Liverpool gör alltid mycket mål, så jag tror de kommer studsta tillbaka och vara med i titelstriden.
Chelsea är ett osäkert kort. Jag tror Nkunku kan få fart på målproduktionen i Chelsea, och det kan göra att de hamnar lite längre upp i tabellen.
Newcastle släpper in väldigt lite mål och förlorade bara 5 matcher förra året (samma som City). Newcastle tror jag hamnar på top 4, de har bra kvalite i sitt lag, Wilson, Isak, Trippier mm.
United tycker jag inte har gjort några bra värvningar, så Ten Hag ska trolla bra för att få dem att prestera bättre än förra säsongen.
Brighton har chans på top 6, men längre upp tror jag aldrig.

Av det lilla jag sett av Onana så har vi äntligen en keeper som både kan dominera sitt straffområde och även använda fötterna. Även om han inte är lika bra på mållinjen som De Gea så bör det i det stora hela vara en klar förbättring.

Mount bör vara bättre än firma McFred och Höjlund kommer inte vara sämre än vakant/Weghorst. Dessutom en hel försäsong, man slipper Cirkus Ronaldo, Maguire kommer starta färre matcher och Ten hag har haft längre tid på sig. Så jag har svårt att se att det kommer vara sämre än förra säsongen. Minst lika bra och kanske bättre känns mer troligt.
Citera
2023-07-31, 19:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tycker Liverpool har klart spännande och brett mittfält/offensiv, i år - vilket annat lag kan slå detta:

-Salah
-Nunez
-Diaz
-Jota
-Mac Allister
-Gakpo
-Szoboszlai
-Curtis Jones
-Harvey Elliott
-Thiago
-Bajcetic
-(TAA)

Har jag glömt någon? En verkligt fin blandning av "gammalt" och ungt, rutinerat och spelare på frammarch. Frågan är väl bara hur man skall sätta samman anfallet - lär bli en del alternativa och rullerande uppställningar... Hoppas verkligen TAA fortsätter där han avslutade förra säsongen, både formmässigt och position.
Citera
2023-07-31, 19:07
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Norwich tar steget upp och sen gäller det att hålla sig kvar. Ser förstås fram emot old farm derby.
Blir heta derbyn i East Anglia! Pukki är väl still going strong?
Citera
2023-07-31, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Av det lilla jag sett av Onana så har vi äntligen en keeper som både kan dominera sitt straffområde och även använda fötterna. Även om han inte är lika bra på mållinjen som De Gea så bör det i det stora hela vara en klar förbättring.

Mount bör vara bättre än firma McFred och Höjlund kommer inte vara sämre än vakant/Weghorst. Dessutom en hel försäsong, man slipper Cirkus Ronaldo, Maguire kommer starta färre matcher och Ten hag har haft längre tid på sig. Så jag har svårt att se att det kommer vara sämre än förra säsongen. Minst lika bra och kanske bättre känns mer troligt.

Även om Onana är en värvning så är han ingen game changer. Sen tycker jag De Gea är bättre än Onana så pengarna hade kunnat spenderats på någonting annat. Hojlund och Mount har VÄÄÄLDIGT mycket att bevisa innan jag tror att United ska spela bättre än förra säsongen. Rashford som ert främsta offensiva vapen litar jag inte heller 100% på då han visat sig vara väldigt inkonsekvent.
Citera
2023-07-31, 19:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tycker Liverpool har klart spännande och brett mittfält/offensiv, i år - vilket annat lag kan slå detta:

-Salah
-Nunez
-Diaz
-Jota
-Mac Allister
-Gakpo
-Szoboszlai
-Curtis Jones
-Harvey Elliott
-Thiago
-Bajcetic
-(TAA)

Har jag glömt någon? En verkligt fin blandning av "gammalt" och ungt, rutinerat och spelare på frammarch. Frågan är väl bara hur man skall sätta samman anfallet - lär bli en del alternativa och rullerande uppställningar... Hoppas verkligen TAA fortsätter där han avslutade förra säsongen, både formmässigt och position.
Du behöver skriva in Doak.
Ge Salah Doak’s ben och Doak Salah’s näsa för mål så har du två världsstjärnor
Citera
2023-07-31, 19:12
Bannlyst
Citat:

-Salah
-Nunez
-Diaz
-Jota
-Mac Allister
-Gakpo
-Szoboszlai
-Curtis Jones
-Harvey Elliott
-Thiago
-Bajcetic
-(TAA)

Inget lag kan slå det där. Får Klopp de nya spelarna att prestera så tar Liverpool hem bucklan 5 gånger av 10.
Citera
2023-07-31, 19:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Även om Onana är en värvning så är han ingen game changer. Sen tycker jag De Gea är bättre än Onana så pengarna hade kunnat spenderats på någonting annat. Hojlund och Mount har VÄÄÄLDIGT mycket att bevisa innan jag tror att United ska spela bättre än förra säsongen. Rashford som ert främsta offensiva vapen litar jag inte heller 100% på då han visat sig vara väldigt inkonsekvent.

Fast det blir nog en game changer för United ändå. Förra året snittade dom ca 53% bollinnehav och hade stora problem att kontrollera matcher. De Gea slungade upp boll efter boll under press som motståndarna enkelt tog över. Med Onana och rätt mittbackar kommer united att kunna spela sig ur press och behålla bollen och således starta sina anfall snabbare. Det blir en jäkla skillnad mot att jaga efter dåliga långbollar. Sen är såklart Onana inte tillräckligt, spelas backar som Maguire skulle lika gärna De Gea kunna stå mellan stolparna.
Citera
2023-07-31, 19:15
Medlem
Drickbacks avatar
Nu är det klart att VvD blir lagkapten och Trent vice lagkapten. Kan bli bra mix, bara hoppas VvD kan vara pådrivande förutom sitt eget spel.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du behöver skriva in Doak.
Ge Salah Doak’s ben och Doak Salah’s näsa för mål så har du två världsstjärnor

Ja, ung och spännande! Har visat fram sig lite i träningsmatcherna så han blir att följa noga...

Citat:
Inget lag kan slå det där. Får Klopp de nya spelarna att prestera så tar Liverpool hem bucklan 5 gånger av 10.

Hoppas du har rätt! Jag är inte alls biased...
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

-Salah
-Nunez
-Diaz
-Jota
-Mac Allister
-Gakpo
-Szoboszlai
-Curtis Jones
-Harvey Elliott
-Thiago
-Bajcetic
-(TAA)

Det ser inte så illa pinkat ut nej det får man erkänna, men det finns ändå lite frågetecken:

Nunez första säsong var ingen succé. Vi får väl se om han slår igenom ordentligt. Diaz missade stora delar av förra säsongen. Hur bra kan han studsa tillbaks i år? Salah håller fortfarande hög klass och gör sina mål, men känns ändå på nedgång. Gakpo och Jota är stabila, men inte toppklass. Hur kommer Mac Allister passa in? Thiagos kropp känns slut. Szobo kommer från en klart sämre liga. Kan han flyga direkt?

Jag måste nog ändå vara lite biased och säga att detta toppar faktiskt:

- Jesus
- Saka
- Martinelli
- Ödegaard
- Trossard
- Havertz
- Balogun
- Nketiah
- Nelson
- ESR
- Viera
- Rice
- Partey
- Jorginho

Jag kan bara inte se vart det ska gå helt åt skogen. Det kanske inte räcker till titeln, men utanför topp 4 ska till någonting monumentalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in