2023-07-26, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Psykopater går inte omkring med påklistrade jokerleenden. Hon ser ju ut att ha en hjärnskada.
Det kallas för "dupers delight" och är typiskt för psykopater.
2023-07-26, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson
Det var ingen fråga, det första du skrev.

Jag vet inte riktigt hur jag kom på det, man bara vet och "känner" det, att man är annorlunda. Märker du något annorlunda med denna kvinna?

https://youtu.be/fzfVtDPRzt0

Verkar hon vara medveten om sin psykopati?

Jag gissar att på samma sätt som hon vet och känner att hon är psykopat, så gör jag också det - vet att jag är psykopat. Det räcker med att titta på hennes ansiktsmimik och lyssna på hur hon pratar, utöver att lyssna på vad hon faktiskt säger, för att inse att det är något väldigt annorlunda med henne.

Och det där med att färga hår och koppling till psykopati tycker jag känns lite långsökt, men absolut, jag ska ha det i åtanke och se om jag kan applicera det på min omgivning.

Har du färgat håret någon gång?

Nej men du fick en fråga av en annan och svarade inte på den så jag kommenterade det så började det, men vi kan släppa det.

Att vara annorlunda finns det ju många orsaker till jag ska kolla på videon i morgon.

Om du skulle försöka att inte vara psykopat får du typ tvångstankar och kan inte låta bli att bete dig som en psykopat?

Ja jag vet inte riktigt varför jag tycker så och är väl rätt långsökt men samtidigt så har dom flesta jag träffat på som skulle kunna vara psykopater färgat håret. Men samtidigt så hade den värsta ja träffat inget hår alls.

Jag har aldrig färgat mitt hår. Däremot har jag naturligt haft väldigt varierande hårfärg.

Finns det något positivt för folk runt om kring dig eller samhället med att du är psykopat? Och på vilket sätt gynnar det dig att vara psykopat?
2023-07-26, 03:14
Citat:
Det kallas för "duping delight" och är typiskt för psykopater.

duping delight är genuint. Hennes är påklistrat.

För övrigt anser jag att ofarliga psykopater borde klassas som sociopater.
2023-07-26, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Nej men du fick en fråga av en annan och svarade inte på den så jag kommenterade det så började det, men vi kan släppa det.

Att vara annorlunda finns det ju många orsaker till jag ska kolla på videon i morgon.

Om du skulle försöka att inte vara psykopat får du typ tvångstankar och kan inte låta bli att bete dig som en psykopat?

Ja jag vet inte riktigt varför jag tycker så och är väl rätt långsökt men samtidigt så har dom flesta jag träffat på som skulle kunna vara psykopater färgat håret. Men samtidigt så hade den värsta ja träffat inget hår alls.

Jag har aldrig färgat mitt hår. Däremot har jag naturligt haft väldigt varierande hårfärg.

Finns det något positivt för folk runt om kring dig eller samhället med att du är psykopat? Och på vilket sätt gynnar det dig att vara psykopat?
Vad var det för fråga? Kan du upprepa den kanske?

Jag vet inte, för jag har inget behov av att försöka att "inte vara psykopat". Men jo, jag kan absolut undvika att bete mig som en psykopat om jag vill det. Eller ja, bete mig typiskt "psykopat-aktigt". Det låter jag nästan alltid bli bland folk, så många uppfattar mig nog som den direkta motsatsen till en psykopat.

Jaaaa, dito, flintisar kan vara riktigt farliga att ha och göra med. Shout out till sm*ks, my man...

Hmm, ja alltså positivt för samhället, är väl min rättshaverism (bekämpa brott) och mitt civilkurage ("rädda" utsatta personer i underläge, sätta dit/tillrättavisa "skurkar"). Sånt som konflikträdda mesar inte klarar av, oavsett hur empatiska de är.

Och hur det "gynnar" mig att vara psykopat är väl främst att jag oftast får som jag vill i slutändan. Spelar ingen roll vad det gäller för något. Varför vet jag inte riktigt, det bara blir så. Kanske för att folk inte står ut med mig och min envishet eller tycker jag är obehaglig eller av andra anledningar lessnar och "ger upp" och känner att det är enklast att bara låta mig få som jag vill.
2023-07-26, 04:03
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Psykopater går inte omkring med påklistrade jokerleenden. Hon ser ju ut att ha en hjärnskada.

Why so serious?

En riktig psykopat skulle käka upp henne till frukost.
2023-07-26, 04:13
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Hur kom du fram till att jag saknar förmåga att erkänna egna problem/förmåga till självinsikt? Samt varför tycker du att jag är "väldigt korkad och löjlig och även korkad en gång till"? Det var inte särskilt snällt.
Det spelar ju ingen roll vad jag svarar här,
du kommer ju ändå bara replikera med "varför tycker du det".
Jag vinner på walk-over.
2023-07-26, 04:15
Medlem
Citat:
duping delight är genuint. Hennes är påklistrat.

För övrigt anser jag att ofarliga psykopater borde klassas som sociopater.
Är du någon slags kvinnohatare?
2023-07-26, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det spelar ju ingen roll vad jag svarar här,
du kommer ju ändå bara replikera med "varför tycker du det".
Jag vinner på walk-over.
Okej, du vann, snyggt jobbat.
2023-07-26, 08:04
Medlem
Citat:
Om någon är nyfiken på hur det är att vara psykopat så svarar jag på allt, inga frågor är för dumma!
Psykopatiska drag....antingen är man psykopat eller så är man det inte. Att ha drag gör inte att man får diagnosen. Du borde ändra rubriken till " jag har drag av psykopati".
2023-07-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Psykopatiska drag....antingen är man psykopat eller så är man det inte. Att ha drag gör inte att man får diagnosen. Du borde ändra rubriken till " jag har drag av psykopati".
Jaha, och jag är psykopat.

Och nej, du vet inte vad du pratar om, psykopati existerar på ett spektrum precis som många andra störningar. Går att jämföra med hög eller lågfungerande autism, eller med att ha mer eller mindre "autistiska personlighetsdrag" eller autistiska "symptom".

Finns för övrigt ingen "psykopat"-diagnos i DSM, men tack för din input.
Senast redigerad av hufudperson 2023-07-26 kl. 09:06.
2023-07-26, 08:13
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Flera saker. Framför allt en nedlåtande ton och en tydlig besserwisser-attityd. En oförmåga till självinsikt och ingen förmåga att erkänna egna problem.

OK. Tycker du att psykopati är eftersträvansvärt för alla människor? Vore det bättre om alla var psykopater? Eller skulle du se det som besvärande konkurrens? Jag tycker att du är väldigt korkad, löjlig och även korkad. Du har ju noll poäng på social kompetens, dvs riktig social kompetens som inkluderar empati. Är du nöjd med det omdömet?

Jag hållet inte med om det omdömet, av vad jag läst av TS tidigare i tråden. Tonen är inte nedlåtande och där finns självinsikt.
Det är en vettig tråd, jag önskar att jag vore så modig om mitt förflutna.
Skrev tidigare att jag hatar TS men känner ånger över det uttalandet, det handlar om att jag blir väldigt illa berörd när jag får veta att någon gjort illa djur. Men TS inser att det är bra att hon inte gör det idag - där finns en insikt om rätt och fel. Det skulle jag gärna vilja fråga dig om TS, har psykopater den känslan? Kan man känna ånger? Jag har gjort många fel i mitt liv pga tidigare bristande impulskontroll och borderline men det är jag nu fri från.
2023-07-26, 08:14
Medlem
Enkelt, de tycker inte farmen är intressant eller resultatet av melodifestivalen eller hur många mål din son gjorde på senaste bollträningen. Man kanske funderar på vilka fler kvantpartiklar det kan finnas och vad dom kan få för konsekvenser i bilden av allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in