2023-07-26, 08:17
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson

Och hur det "gynnar" mig att vara psykopat är väl främst att jag oftast får som jag vill i slutändan. Spelar ingen roll vad det gäller för något. Varför vet jag inte riktigt, det bara blir så. Kanske för att folk inte står ut med mig och min envishet eller tycker jag är obehaglig eller av andra anledningar lessnar och "ger upp" och känner att det är enklast att bara låta mig få som jag vill.

Du särar väl på benen för att få som du vill som alla andra kvinnliga psykopater?????

Träffat några kvinliga psykopater och det de alla hade gemensamt är att de helt utan värdighet levde sina liv som gående madrasser
2023-07-26, 08:26
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Just detta avfärdar att du skulle vara psykopat , då en sådan brukar njuta av att skada och kontrollera andra. Dem är kort och gott hjärtlösa och det är inte du. Det är för mig uppenbart!

Håller nog med i detta inlägg, psykopater (och även totala narcissister) brukar verkligen kunna njuta av att se effekterna som deras skadliga beteenden framkallar. Det fascinerar dem, att se vilken makt de kan ha över andra.

Så om sadistiska känslor helt saknas, så skulle jag starkt tvivla på att det är en psykopat… då kanske det snarare handlar om ngn annan diagnos.
2023-07-26, 08:28
Medlem
Citat:
Jaha, och jag är psykopat.

Och nej, du vet inte vad du pratar om, psykopati existerar på ett spektrum precis som många andra störningar. Går att jämföra med hög eller lågfungerande autism, eller med att ha mer eller mindre "autistiska personlighetsdrag" eller autistiska "symptom".

Finns för övrigt ingen "psykopat"-diagnos i DSM, men tack för din input!
Antingen är man psykopat eller så har man drag av det.
2023-07-26, 08:30
Medlem
Citat:
Det kallas för "dupers delight" och är typiskt för psykopater.
Fel och fel.

"Dupers delight" är nått helt annat och det är precis lika vanligt bland vanligt folk som psykopater.

Det är helt uppenbart att du bara är ute efteruppmärkslamhet och inte alls är en psykopat.
Pinsamt.
2023-07-26, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
TS är självdiagnostiserad...
Med andra ord skitsnack.
2023-07-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Håller nog med i detta inlägg, psykopater (och även totala narcissister) brukar verkligen kunna njuta av att se effekterna som deras skadliga beteenden framkallar. Det fascinerar dem, att se vilken makt de kan ha över andra.

Så om sadistiska känslor helt saknas, så skulle jag starkt tvivla på att det är en psykopat… då kanske det snarare handlar om ngn annan diagnos.

Ja så går mina tankar med. En annan sak som får mig att ana att någon är psykopat är att personen inte alls respekterar din sfär eller dina gränser. Dvs att om du tar ett steg tillbaka tar dem 2 steg närmre dig. Menar som att om du skulle undvika ett samtalsämne för att du inte vill helt lämna ut dig själv så börjar tvärtom personen gräva ännu mer. Medan en vanlig människa respekterar din gräns och tar ett steg tillbaka istället. Detta är en av sakerna jag ser hos många sådana människor. Dem saknar spärrar som de flesta har. Det finns liksom inget stopp hos dem.

Sedan gör dem ofta så att om du ändå skulle berätta något eller anförtro dig till dem så är risken stor att dem använder det du sagt emot dig vid ett senare tillfälle , då du minst anar det. Plus att dem ofta avger en obehaglig energi som jag inte kan sätta fingret på. Men den brukar vara påtaglig.
2023-07-26, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag hållet inte med om det omdömet, av vad jag läst av TS tidigare i tråden. Tonen är inte nedlåtande och där finns självinsikt.
Det är en vettig tråd, jag önskar att jag vore så modig om mitt förflutna.
Skrev tidigare att jag hatar TS men känner ånger över det uttalandet, det handlar om att jag blir väldigt illa berörd när jag får veta att någon gjort illa djur. Men TS inser att det är bra att hon inte gör det idag - där finns en insikt om rätt och fel. Det skulle jag gärna vilja fråga dig om TS, har psykopater den känslan? Kan man känna ånger? Jag har gjort många fel i mitt liv pga tidigare bristande impulskontroll och borderline men det är jag nu fri från.
Jag kan känna viss ånger ja, men troligtvis inte lika "starkt" som andra "normala" personer. Men ja, jag har absolut känt ånger. Det går snabbt över dock (helt i princip), mycket snabbare än vad jag tror att det gör för andra. Om det ens går över alls för en "normal" person.

Eller ja, jag kan fortfarande ångra saker och ting om jag specifikt tänker tillbaka på det långt i efterhand - men jag går absolut inte runt och ältar saker jag gjort, och det dåliga samvetet försvinner alltid efter ett tag, om du förstår hur jag menar?
2023-07-26, 08:51
Citat:
Är du någon slags kvinnohatare?

Nä, jag skriver vad jag ser. Och det bekräftar vad jag skrev. Hon ser hjärnskadad ut. En man kan vara psykopat utan att uppvisa kognitiva avvikelser.

Avvikande djurkultur från vår egen är för övrigt inget bevis på psykopat.
Senast redigerad av G-kraft89 2023-07-26 kl. 08:53.
2023-07-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigenhem
Du särar väl på benen för att få som du vill som alla andra kvinnliga psykopater?????

Träffat några kvinliga psykopater och det de alla hade gemensamt är att de helt utan värdighet levde sina liv som gående madrasser
Absolut inte.
Citat:

Jag är inte sadistisk. Jag var sadistisk som barn och även tonåring, men det har försvunnit helt. Jag tror personligen att sadism är ett förstadium till fullt utvecklad psykopati.

För att vara sadistisk så krävs det även empati. Det är, enligt mig, INTE möjligt att vara både psykopat och sadist samtidigt. Det går inte. Sadister är väldigt insatta i offrets upplevelser, och som jag tidigare skrivit, upplever ofta "smärtan" starkare än vad offret i fråga gör. Man måste kunna "känna" det för att få en kick av eller uppleva njutning av att skada andra, och det kan inte psykopater. En psykopat har inte den förmågan.

Du blandar säkerligen ihop psykopati med "malignant narcissism" (narcissism + sadism kombo, en slags narcissistisk "psykopati" om man vill, genuint sadistiska och ondskefulla människor - huvudsakliga skillnaden mot för riktiga psykopater är väl att "malignant narcissister" fortfarande bryr sig om narcissistic supply och vad andra tycker och tänker om narcissisten i fråga, medan en psykopat är obrydd, har 0 behov av narcissistic supply pga redan tillfreds med sig själva. Samt att narcissisterna uppenbarligen också har en viss empatisk förmåga, i och med den starka sadistiska "driften" - något som en psykopat saknar).
Senast redigerad av hufudperson 2023-07-26 kl. 09:03.
2023-07-26, 08:55
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Det är helt uppenbart att du bara är ute efteruppmärkslamhet och

Så kvinna kan vi acceptera att det är.

Väldigt trevlig psykopat också. Om bara Tindertjejer var som TS och svarade..
2023-07-26, 08:58
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Kan man känna ånger?

Ja, du kan känna ånger som psykopat. Det är fortfarande en människa vi pratar om, inte en moraklocka.

Psykopatens ångest handlar dock inte om skam inför att ha sårat en annan varelse, utan ångesten grundar sig i att andra människor ska se ned på denne pga av hen har gjort.
2023-07-26, 09:01
Citat:

Men nu tänker du svart och vitt. Sadism syftar på njutning av att orsaka andra fysiska skador, och förnedring. Medan en psykopat inte känner nåt alls för det. Och psykopater kan fortfarande ha hemmasnickrad moral/filosofi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in