Citat:
Ursprungligen postat av
stigenhem
Du särar väl på benen för att få som du vill som alla andra kvinnliga psykopater?????
Träffat några kvinliga psykopater och det de alla hade gemensamt är att de helt utan värdighet levde sina liv som gående madrasser
Absolut inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
IcyHeart
Håller nog med i detta inlägg, psykopater (och även totala narcissister) brukar verkligen kunna njuta av att se effekterna som deras skadliga beteenden framkallar. Det fascinerar dem, att se vilken makt de kan ha över andra.
Så om sadistiska känslor helt saknas, så skulle jag starkt tvivla på att det är en psykopat… då kanske det snarare handlar om ngn annan diagnos.
Jag är inte sadistisk. Jag var sadistisk som barn och även tonåring, men det har försvunnit helt. Jag tror personligen att sadism är ett förstadium till fullt utvecklad psykopati.
För att vara sadistisk så krävs det även empati. Det är, enligt mig, INTE möjligt att vara både psykopat och sadist samtidigt. Det går inte. Sadister är väldigt insatta i offrets upplevelser, och som jag tidigare skrivit, upplever ofta "smärtan" starkare än vad offret i fråga gör. Man måste kunna "känna" det för att få en kick av eller uppleva njutning av att skada andra, och det kan inte psykopater. En psykopat har inte den förmågan.
Du blandar säkerligen ihop psykopati med "malignant narcissism" (narcissism + sadism kombo, en slags narcissistisk "psykopati" om man vill, genuint sadistiska och ondskefulla människor - huvudsakliga skillnaden mot för riktiga psykopater är väl att "malignant narcissister" fortfarande bryr sig om narcissistic supply och vad andra tycker och tänker om narcissisten i fråga, medan en psykopat är obrydd, har 0 behov av narcissistic supply pga redan tillfreds med sig själva. Samt att narcissisterna uppenbarligen också har en viss empatisk förmåga, i och med den starka sadistiska "driften" - något som en psykopat saknar).