2023-07-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Om du skadat djur som du säger är du psykopat.
Utan tvekan.
Bra att du inte gör det nu längre men ja, jag hatar dig. Jag är också en person som älskar djur mer än människor.
Ja, det är bra, håller jag med om. Du får hata mig om du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Är du faktaresistent?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Kadmium99
Har du fått en fastställd diagnos eller du har själv kommit fram till detta?
Jag tror en psykopat inte själv inser sin sjukdom så det är konstigt att du skriver som du gör.
Har du ett läkarutlåtande så ladda upp det men täck givetvis över dina fyra sista i personnummer samt namn/adress, men något som styrker att du inte trollar behövs.
Nä, jag har inget psykopat-utlåtande. Tyvärr alltså...

Du hade inga frågor till mig eller så? Om du nu utgår ifrån att jag har ett psykopat-utlåtande alltså. Du kan ju låtsas som det iaf, om det underlättar för dig.

Psykopati är en missuppfattad "sjukdom", det är därför jag startade denna tråd. Ställ frågor! Diskutera..

Men får jag ställa dig en fråga i stället då - vad är det som gör att du ("ni") påstår om och om igen att psykopater "inte vet" om att de är psykopater? Tror ni verkligen det?

Känns mer som att du stör dig på att jag är en självmedveten psykopat och inte vill acceptera läget av någon anledning. Att jag är psykopat gör inte mig överlägsen eller så, om du tror det. Psykopater är mer "normala" och "vanliga" än vad många tror, vi är inga "övermänniskor", så du behöver inte känna dig hotad av eller underlägsen mig pga min diagnos.

Eller så är det just därför du skriver så, för att jag verkar så normal. Inte överdrivet manipulativ eller sliskig kanske?

Varför skulle jag trolla förresten? Det är rätt vanligt med psykopati. Ingen big deal direkt.
Senast redigerad av hufudperson 2023-07-25 kl. 23:36.
2023-07-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kan du baka äppelpaj?
Ja, det kan jag faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Du är definitivt psykopat. Haha, intressant

Ja, det är ovanligt att kunna identifiera en psykopat. Men det kan jag.

Men känner du dig nöjd med dig själv? Tänker du aldrig att det vore bättre att inte vara psykopat?
Okej, och hur vet du att jag definitivt är det? Vad är det som avslöjar mig enligt dig?

Ja, jag känner mig väldigt nöjd med mig själv. Ibland så känner jag att mitt känslolivt är för flackt, samt att jag har för lätt för att bli uttråkad, det hade jag gärnat sluppit eller föredragit att känna "mindre" av. Jag tror att de flesta ogillar känslan av uttråkning.

Men i övrigt så tror jag att jag föredrar att vara som jag är och är nöjd med mitt känsloliv. Det är väldigt svårt att såra mig för att bara ta ett exempel. Eller att skrämma mig. Så väger man för och nackdelar mot varandra så tror jag att jag personligen föredrar att vara psykopat.

Tack för dina frågor.
2023-07-26, 01:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson
Ja, det kan jag faktiskt.
Okej, och hur vet du att jag definitivt är det? Vad är det som avslöjar mig enligt dig?
Flera saker. Framför allt en nedlåtande ton och en tydlig besserwisser-attityd. En oförmåga till självinsikt och ingen förmåga att erkänna egna problem.
Citat:
Men i övrigt så tror jag att jag föredrar att vara som jag är och är nöjd med mitt känsloliv. Det är väldigt svårt att såra mig för att bara ta ett exempel. Eller att skrämma mig. Så väger man för och nackdelar mot varandra så tror jag att jag personligen föredrar att vara psykopat.
Tack för dina frågor.
OK. Tycker du att psykopati är eftersträvansvärt för alla människor? Vore det bättre om alla var psykopater? Eller skulle du se det som besvärande konkurrens? Jag tycker att du är väldigt korkad, löjlig och även korkad. Du har ju noll poäng på social kompetens, dvs riktig social kompetens som inkluderar empati. Är du nöjd med det omdömet?
2023-07-26, 01:21
har du blivit kär någon gång?

Är du snygg?
2023-07-26, 01:22
Citat:
Du är definitivt psykopat. Haha, intressant

Va? En anonym skribent kan skriva vad fan som helst.
2023-07-26, 01:31
Medlem
Citat:
Flera saker. Framför allt en nedlåtande ton och en tydlig besserwisser-attityd. En oförmåga till självinsikt och ingen förmåga att erkänna egna problem.

OK. Tycker du att psykopati är eftersträvansvärt för alla människor? Vore det bättre om alla var psykopater? Eller skulle du se det som besvärande konkurrens? Jag tycker att du är väldigt korkad, löjlig och även korkad. Du har ju noll poäng på social kompetens, dvs riktig social kompetens som inkluderar empati. Är du nöjd med det omdömet?
Jag är väldigt nöjd med det omdömet.

Hur kom du fram till att jag saknar förmåga att erkänna egna problem/förmåga till självinsikt? Samt varför tycker du att jag är "väldigt korkad och löjlig och även korkad en gång till"? Det var inte särskilt snällt.

Nä, jag ser inte andra människor som konkurrens. Vare sig psykopater eller inte. Ni är alla mina medmänniskor som jag behöver samexistera med.

De enda som jag har svårt för att komma överens med är som sagt narcissister och sadister, de kan jag ryka ihop med.
Senast redigerad av hufudperson 2023-07-26 kl. 01:42.
2023-07-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
har du blivit kär någon gång?

Är du snygg?
Nä, knappt. Och jag är riktigt snygg.
Citat:
Va? En anonym skribent kan skriva vad fan som helst.
Kan du verkligen skriva som mig? Har svårt att tro det.
2023-07-26, 01:52
Citat:
Nä, knappt. Och jag är riktigt snygg.

Kan du verkligen skriva som mig? Har svårt att tro det.

Om du kan identifiera att du saknar förmågan till medkänsla, så har du medkänsla, nånstans.

Alltså är du inte psykopat. Sorry.
2023-07-26, 01:58
Vidare: om du har intresse för känslor och frågar andra om känslor, så är du återigen inte en psykopat.

En psykopat är tom inuti. Det vore som en blind frågar om hur det är att se. Det fyller ingen funktion.
2023-07-26, 02:05
Medlem
Citat:
Inget stryk, inte fysiskt. Men psykiskt, ja.

Lite som att fråga vad klockan är och få svaret "Ja"

Citat:
Du vet nog inte vad en psykopat är för något.

Vad är en psykopat för något?

Saknar du något finger eller någon tå?

Vad har du för hårfärg naturligt och brukar du färga håret?
2023-07-26, 02:10
Medlem
Citat:
Om du kan identifiera att du saknar förmågan till medkänsla, så har du medkänsla, nånstans.

Alltså är du inte psykopat. Sorry.
Citat:
Vidare: om du har intresse för känslor och frågar andra om känslor, så är du återigen inte en psykopat.

En psykopat är tom inuti. Det vore som en blind frågar om hur det är att se. Det fyller ingen funktion.
Jo, jag har hört det ett par gånger nu...

Nåt annat?
2023-07-26, 02:13
Citat:
Jo, jag har hört det ett par gånger nu...

Nåt annat?

Varför vill du så gärna vara psykopat? Sluta romantisera. Psykopater har medelmåttig IQ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in