2023-07-25, 21:39
Medlem
Även om jag icke tror du är psykopat. Så tycker jag det är lite gulligt att du startar en tråd för lite uppmärksamhet.
2023-07-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Hur ser du på oss som hart lärt oss att identifiera psykopater genom erfarenheter och studier. Ser du oss som ett hot, eller tror du att du kan lura exakt alla?
Erfarenheter och studier? Har du exempel på studier eller erfarenheter? Hur skulle du beskriva en psykopat?

Jag vet inte hur jag ser på dig eller någon annan som "genomskådar" psykopater, enligt mig så vet nästan ingen vad psykopati är för något. Så jag vet ju inte om du faktiskt kan identifiera en psykopat bara sådär, speciellt med tanke på att experter inom psykopati har svårt för det. Men något hot hade jag definitivt inte sett dig som i vilket fall som helst.

Jag är en "snäll" psykopat och ingen fara för dig eller någon annan "normal" människa. På min höjd så är jag manipulativ och egoistisk, men jag är inte "farlig" (inte för "normala" och vanliga personer) och det är enkelt att säga upp kontakten med mig om man nu anser att mitt umgänge är "skadligt" på något vis.

Så jag ser inte riktigt varför jag skulle känna mig hotad.
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vad är din favoritfilm?
Föredrar du te eller kaffe?
Bra fråga. Jag kommer inte på någon favoritfilm just nu, har nog ingen, men rent genre-mässigt så föredrar jag skräckfilmer och psykologiska thrillers.

Jag föredrar kaffe framför té. Tack för dina frågor.
2023-07-25, 21:56
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson
Om någon är nyfiken på hur det är att vara psykopat så svarar jag på allt, inga frågor är för dumma!

Hur vet du att du är psykopat?
2023-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har du sett en hare någon gång?
Tror du förresten att harar kan vara psykopater och skulle du kunna se det i så fall?
Ja.

Och ja, det tror jag nog att de kan vara. Något åt psykopat-hållet. Jag tror inte att jag hade kunnat se det i så fall, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Även om jag icke tror du är psykopat. Så tycker jag det är lite gulligt att du startar en tråd för lite uppmärksamhet.
Och jag tycker det här var jättegulligt skrivet av dig, så nu är vi två gullesnuttisar. Tack för din input.
2023-07-25, 22:01
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Jag skulle inte säga att jag är en börda för samhället. Hur menar du?

När jag var yngre så hade jag svårt för att hantera mina impulser och i kombination med ilska och något slags maktbehov så kunde jag bli hotfull och våldsam mot andra över bagateller och rena skitsaker, trots att det uppenbarligen inte var befogat. Men det var inget jag njöt av, att skrämma, skada eller hota andra - jag är inte sadistisk eller får kickar av sådant, det är mer narcissister som sysslar med sånt (mobbning, att tortera andra, begå sexuella övergrepp eller i allmänhet ge sig på "svagare" individer och bli sexuellt upphetsade av det - svagt och patetiskt enligt mig).

Men överlag så är jag nog mest väldigt uttråkad som person och väldigt orädd, det är främst så det tar sig uttryck. Envis på ett sjukligt sätt också (rättshaverist som aldrig ger sig och folk får ofta ångra att de "bråkat" med fel person (önskar att de slapp mig och aldrig beblandat sig med mig från första början), och blir "chockade" när jag släpper min "normala" eller överdrivet "empatiska" mask). Är inte helt ovan vid att folk blir "rädda" och drar sig undan efter att ha "mopsat upp sig" mot mig. Överlag så är jag dock en väldigt schyst och normal person skulle jag säga.

Jag är inte sadistisk på något vis.

Jag har inte förväxlat någonting.

Ja, lite så.

Intressant då jag känner igen detta på hur jag tidigare var. Men hade borderline.
2023-07-25, 22:10
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Både hund och katt. Tänker inte gå in på hur, men det var väldigt grovt. Även smådjur som sniglar och insekter som flugor.

Att jag inte skulle göra om det idag är för att jag helt enkelt inte skulle få ut något av det. Jag tycker om djur mer än människor. Har husdjur som jag bryr mig mycket om och aldrig skulle skada.

När jag var yngre så var jag helt klart sadistisk, inte bara gentemot djur utan även mot barn yngre än mig själv, "enkla" offer dvs, och det kan ha varit något slags "förstadie" till fullt utvecklad psykopati. Jag vet inte, bara en teori.

Om du skadat djur som du säger är du psykopat.
Utan tvekan.
Bra att du inte gör det nu längre men ja, jag hatar dig. Jag är också en person som älskar djur mer än människor.
2023-07-25, 22:12
Medlem
Ballooonies avatar
Är du faktaresistent?
2023-07-25, 22:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Syftar du på psykopati? Skulle det vara en "farlig" diagnos?

Ja, ja och ja.

Okej, och hur vet du det? Är du psykopat? Blir genuint nyfiken då det är flera som skriver detta här i min tråd och jag undrar vad det grundar sig i, denna uppfattning.

Hört talats om "the mask of sanity"? Varför går psykopater runt med socialt accepterade "masker" om de nu inte begriper att de är psykopater? Varför inte bara vara sig själva i stället och "flaunt it" - precis som narcissister?
Jag är psykopat och jag tror inte du är psykopat. Jag tror du har autism.
2023-07-25, 22:40
Medlem
Har du fått en fastställd diagnos eller du har själv kommit fram till detta?
Jag tror en psykopat inte själv inser sin sjukdom så det är konstigt att du skriver som du gör.
Har du ett läkarutlåtande så ladda upp det men täck givetvis över dina fyra sista i personnummer samt namn/adress, men något som styrker att du inte trollar behövs.
2023-07-25, 22:42
Citat:
Om någon är nyfiken på hur det är att vara psykopat så svarar jag på allt, inga frågor är för dumma!
Jag ser dig du är normal .
2023-07-25, 22:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Kan du baka äppelpaj?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-07-25 kl. 22:49.
2023-07-25, 23:01
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Erfarenheter och studier? Har du exempel på studier eller erfarenheter? Hur skulle du beskriva en psykopat?

Jag vet inte hur jag ser på dig eller någon annan som "genomskådar" psykopater, enligt mig så vet nästan ingen vad psykopati är för något. Så jag vet ju inte om du faktiskt kan identifiera en psykopat bara sådär, speciellt med tanke på att experter inom psykopati har svårt för det. Men något hot hade jag definitivt inte sett dig som i vilket fall som helst.

Jag är en "snäll" psykopat och ingen fara för dig eller någon annan "normal" människa. På min höjd så är jag manipulativ och egoistisk, men jag är inte "farlig" (inte för "normala" och vanliga personer) och det är enkelt att säga upp kontakten med mig om man nu anser att mitt umgänge är "skadligt" på något vis.

Så jag ser inte riktigt varför jag skulle känna mig hotad.
Du är definitivt psykopat. Haha, intressant

Ja, det är ovanligt att kunna identifiera en psykopat. Men det kan jag.

Men känner du dig nöjd med dig själv? Tänker du aldrig att det vore bättre att inte vara psykopat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in