2023-07-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag blir sjukligt introvert, apatisk och vill bara sova när jag dricker, och just därför gör jag det alltför ofta. Jag dricker helt enkelt till dess att jag somnar eller blir medvetslös.

Exakt så min konsumtion sett ut senaste åren. Dricker med jämna mellanrum 2-4 dagar på raken dygnet runt och sover/däckar 2/3 av dygnet. Så fort jag vaknar så dricker jag mer tills jag slocknar. Mår sedan piss i en vecka, speciellt om jag druckit 3-4 dagar.

Kan tillägga att dricker jag över 4 dagar så brukar det 5 eller 6 dagen sluta med att jag kraschar, kan då inte längre dricka bort problemen för att kroppen är så pass sliten. Brukar snitta runt 1 liter alkohol per dygn.
Senast redigerad av Olle-Johnny 2023-07-22 kl. 19:20.
Citera
2023-07-22, 20:59
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Exakt så min konsumtion sett ut senaste åren. Dricker med jämna mellanrum 2-4 dagar på raken dygnet runt och sover/däckar 2/3 av dygnet. Så fort jag vaknar så dricker jag mer tills jag slocknar. Mår sedan piss i en vecka, speciellt om jag druckit 3-4 dagar.

Kan tillägga att dricker jag över 4 dagar så brukar det 5 eller 6 dagen sluta med att jag kraschar, kan då inte längre dricka bort problemen för att kroppen är så pass sliten. Brukar snitta runt 1 liter alkohol per dygn.

Hur illa det än må låta så är det befriande att inte vara ensam i den situation som jag befinner mig i.

Jag vet att det är en tickande bomb nu eftersom jag fått så många chanser av sjukvården och min kommun att komma på fötter, och det fungerar i några veckor eller ett fåtal månader, och sedan är jag på väg utför ännu en gång — den här gången, när det återupptäcks — kommer jag dock att hamna i en helt annan position med betydligt fler följder än tidigare, och ändå skriker mina massiva demoner så högt och biter så hårt i min hjärna att jag inte kan låta bli flaskan eller andra kemiska substanser… allenast för att sansa den karusell av mörker som pågår i mitt huvud.

Måste kopiera in ett utdrag från en artist som heter Tom MacDonald, från hans låt ”Withdrawls”.

” Is this the moment where I can't control it?
Got no appetite, I guess the party's over
I can't sleep at night, and I keep rolling over
'Cause my skin is itchy and the paranoia
Got me worried, sick, and it is so annoying
I been throwing up, it looked like motor oil
But I chose to quit, and now I can't avoid it
The right things to do are the hardest choices
Is this the moment when I need a donor?
Liver failing from the liquor pouring
All the room is spinning, it ain't vodka soda
What is almost killing me is being sober”

https://youtu.be/KOtA6qCh8Vo

Vad man än tycker om hiphop så är denna låt fruktansvärt träffande för oss med missbruksproblematik.

Likaså beskriver Dax i sin låt ”Dear Alcohol” hur miserabelt det är att vara beroende.

https://youtu.be/k5ZtZEtDEGo

Tack för ditt svar! ❤️
Citera
2023-07-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Jag tog aldrig återfall. Gick behandling och varit nykter/drogfri sedan första dagen.

Då har du slösat samhällets resurser som skulle gått till människor med riktiga problem.
Citera
2023-07-24, 03:51
Medlem
Är skakig och kryper på marken och jag behöver HJÄLP!
Citera
2023-07-24, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Då har du slösat samhällets resurser som skulle gått till människor med riktiga problem.
Vilka jävla dumheter.
Tillskillnad mot för många andra insåg under min behandling att jag hade två val:
Fortsätta och dö eller sluta och leva.
Citera
2023-07-24, 08:41
Avslutad
Citat:
Vilka jävla dumheter.
Tillskillnad mot för många andra insåg under min behandling att jag hade två val:
Fortsätta och dö eller sluta och leva.
Dö kommer du göra i vilket fall.
Förhoppningsvis dör du/vi berusade av mediciner från vården pågrund av diverse åldersbaserade åkommor istället för nyktra..
det vore ett lidande: En nykter död usch..
Senast redigerad av MENTgu 2023-07-24 kl. 08:50.
Citera
2023-07-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Dö kommer du göra i vilket fall.
Förhoppningsvis dör du/vi berusade av mediciner från vården pågrund av diverse åldersbaserade åkommor istället för nyktra..
det vore ett lidande: En nykter död usch..

Föredrar att vara vid mina sinnes fulla bruk så mycket som möjligt.
Jag har varit allvarligt sjuk med fruktansvärda smärtor och undviker smärtstillande så länge det går.
Citera
2023-07-24, 09:03
Avslutad
Citat:
Föredrar att vara vid mina sinnes fulla bruk så mycket som möjligt.
Jag har varit allvarligt sjuk med fruktansvärda smärtor och undviker smärtstillande så länge det går.
Ok, om du är så stark varför drack du från början?
Citera
2023-07-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ok, om du är så stark varför drack du från början?
Jag var inte det då. Jag började att dricka när jag var 13.
Citera
2023-07-24, 09:23
Avslutad
Citat:
Jag var inte det då. Jag började att dricka när jag var 13.
Har du, till dom som inte är starka, en lösning/alternativ till dricka?
Citera
2023-07-24, 09:31
Medlem
Citat:
Har du, till dom som inte är starka, en lösning/alternativ till dricka?

Det var inte någon form av styrka som gjorde att jag slutade att dricka.
Mental styrka har jag tränat upp efteråt.

Under min behandling insåg jag några saker:
1 - Jag behöver sluta missbruka annars dör jag i förtid. Det handlar inte om att sluta för att soc säger så, för att min partner vill det med mera, utan för att det handlarom liv och död.
2 - Jag har gjort allt fel i mitt liv upp till nu. Alltså ska jag inte göra det jag vill utan lyssna på vad andra som blivit nyktra säger och göra som dem - hur fel det än känns. Det de säger kanske också är fel, men jag vet att mitt sätt är garanterat fel.
3 - Klipp kontakten med mitt missbruks liv helt.
4 - Skaffa umgänge som inte är missbrukare - Personligen valde jag att inte heller umgås med "nyktra missbrukare".
Citera
2023-07-24, 09:55
Avslutad
Citat:
Det var inte någon form av styrka som gjorde att jag slutade att dricka.
Mental styrka har jag tränat upp efteråt.

Under min behandling insåg jag några saker:
1 - Jag behöver sluta missbruka annars dör jag i förtid. Det handlar inte om att sluta för att soc säger så, för att min partner vill det med mera, utan för att det handlarom liv och död.
2 - Jag har gjort allt fel i mitt liv upp till nu. Alltså ska jag inte göra det jag vill utan lyssna på vad andra som blivit nyktra säger och göra som dem - hur fel det än känns. Det de säger kanske också är fel, men jag vet att mitt sätt är garanterat fel.
3 - Klipp kontakten med mitt missbruks liv helt.
4 - Skaffa umgänge som inte är missbrukare - Personligen valde jag att inte heller umgås med "nyktra missbrukare".

Punkt 3 och 4 är faktiskt konkreta lösningar/råd som har effekt för alla som KAN skaffa annat umgänge eller ett umgänge överhuvudtaget, men vad är lösningen till dom "svaga"?
och punkt 1 och 2 är väldigt subjektivt och applicerbart enbart på dig och din situation.
Nykterhet dödar ju många "svaga" mycket snabbare än berusning. Drickandet kan få dom att leva lite längre.

Alkohol är då lösningen.
Men jag vill gärna få ett motargument...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in