Citat:
Ursprungligen postat av
Olle-Johnny
Exakt så min konsumtion sett ut senaste åren. Dricker med jämna mellanrum 2-4 dagar på raken dygnet runt och sover/däckar 2/3 av dygnet. Så fort jag vaknar så dricker jag mer tills jag slocknar. Mår sedan piss i en vecka, speciellt om jag druckit 3-4 dagar.
Kan tillägga att dricker jag över 4 dagar så brukar det 5 eller 6 dagen sluta med att jag kraschar, kan då inte längre dricka bort problemen för att kroppen är så pass sliten. Brukar snitta runt 1 liter alkohol per dygn.
Hur illa det än må låta så är det befriande att inte vara ensam i den situation som jag befinner mig i.
Jag vet att det är en tickande bomb nu eftersom jag fått så många chanser av sjukvården och min kommun att komma på fötter, och det fungerar i några veckor eller ett fåtal månader, och sedan är jag på väg utför ännu en gång — den här gången, när det återupptäcks — kommer jag dock att hamna i en helt annan position med betydligt fler följder än tidigare, och ändå skriker mina massiva demoner så högt och biter så hårt i min hjärna att jag inte kan låta bli flaskan eller andra kemiska substanser… allenast för att sansa den karusell av mörker som pågår i mitt huvud.
Måste kopiera in ett utdrag från en artist som heter Tom MacDonald, från hans låt ”Withdrawls”.
” Is this the moment where I can't control it?
Got no appetite, I guess the party's over
I can't sleep at night, and I keep rolling over
'Cause my skin is itchy and the paranoia
Got me worried, sick, and it is so annoying
I been throwing up, it looked like motor oil
But I chose to quit, and now I can't avoid it
The right things to do are the hardest choices
Is this the moment when I need a donor?
Liver failing from the liquor pouring
All the room is spinning, it ain't vodka soda
What is almost killing me is being sober”
https://youtu.be/KOtA6qCh8Vo
Vad man än tycker om hiphop så är denna låt fruktansvärt träffande för oss med missbruksproblematik.
Likaså beskriver Dax i sin låt ”Dear Alcohol” hur miserabelt det är att vara beroende.
https://youtu.be/k5ZtZEtDEGo
Tack för ditt svar! ❤️