2022-08-10, 16:12
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Jag är på väg
Svårare och svårare att hantera bakruset och DET ÄR BRA
Om bakruset blir värre, bör väl det vara för att du har ökat beroende? Eller vad missar jag?
Citera
2022-08-10, 16:38
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Om bakruset blir värre, bör väl det vara för att du har ökat beroende? Eller vad missar jag?

Åldern. Svårare ju äldre man blir.
Även mindre doser av alkohol påverkar en, längre och längre tid.
Citera
2022-08-10, 17:47
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Skumt drickande måste jag säga. Kan inte förstå vad du får utav att dricka 3,5 öl i den omfattningen? Det första jag kommer att tänka på är att du lika gärna kan gå ner till 2,8 öl, då du knappast kan ha någon högre promille om du inte häver i dig alla 6 på en gång, vilket kräver motivation.

Hur ser det ut på magfronten? Lägger du inte på dig?
Instämmer. Folköl är inte alkohol enligt mig. Ett par burkar 3,5% blir man bara mätt av, det är mat och inte alkohol. Blir inte ens påverkad av en sådan konsumtion.
Citera
2022-08-10, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YouraFag
Vad tog du återfall på då?
Alkohol, hade varit nykter ganska exakt en månad. Var grovt alkad under lång tid med 1.7 i b-PETH, CDT vet jag ej. Ska lämna nya prover snart.
Citera
2022-08-10, 18:48
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Åldern. Svårare ju äldre man blir.
Även mindre doser av alkohol påverkar en, längre och längre tid.
Fast undra om jag inte är mindre bakfull nu än när jag var ung? Kanske är jag i bättre fysiskt skick nu.
Citera
2022-08-10, 19:08
Medlem
Citat:
Skumt drickande måste jag säga. Kan inte förstå vad du får utav att dricka 3,5 öl i den omfattningen? Det första jag kommer att tänka på är att du lika gärna kan gå ner till 2,8 öl, då du knappast kan ha någon högre promille om du inte häver i dig alla 6 på en gång, vilket kräver motivation.

Hur ser det ut på magfronten? Lägger du inte på dig?

Tack för svar. Med åren blir det svårare att hålla vikten, helt klart. Jag går och rör på mig jävligt mycket i och med golfen. Snittade typ 18 000 steg / dag under förra 12 månadersperioden vilket är rätt sjukt egentligen. (Är manisk när det kommer till golf…också) Utan den skulle jag se ut som en boll givetvis.
Det är viktigt att nämna att 3,5r är en kompromiss. Skulle gärna dunka i mig starköl, vin eller sprit varje vaken timme…men gud har utrustat mig med en bakfylleångest som bidrar med rätt häftiga självmordstankar när det går för långt. Jag skulle helt enkelt sluta i änden av ett rep om jag drack för hårt. Har psykisk ohälsa och missbruk i både släkt och bagage, så jag har facit s.a.s.
Det jag vill åt är inte huruvida jag dricker 2,8r, 3,5r eller halsar Explorer egentligen. Jag vill nog bara slippa vara alkis…rakt av…
Har förövrigt provat 2,8r men det är väl någon slags gräns rent styrkemässigt som gör att ruset blir lite för lamt.

Förövrigt vill jag säga till alla i tråden som har en mycket tuffare situation med alkoholen än mig: Jag beundrar verkligen att ni skriver här. Ni är värda så sjukt mycket mer än att sitta fast i det här. Glöm inte det!
Citera
2022-08-10, 19:20
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Själv så skall jag, om jag får, låsa in mig på torken, ett halvår, för att hjärnan skall reparera sig något.

Första steget är det svåraste. jag har varit ren i över tre år nu och gick "cold turkey" helt på egen hand efter nästan 40 års drickande med minst 3 ggr per vecka, ibland 7 dagars fyllor och liknande.

Det sög att ha pengar på fickan, inget att göra och gå förbi systemet utan att handla något. Väldigt märklig känsla. Numera så bryr jag mig inte längre men innan var det panik vid 1 tiden på lördagar och man höll stenkoll på vilka bolag som var öppna och vem som hade smuggelsprit eller hembränt.

Första året värst sedan gick suget ner lite i taget.

Är gift så frun blev "trevligare" (fast det var nog jag som blev trevligare i hennes ögon) sexet fungerade bättre ingen halvslak fyllkuk längre. Återupptog min hobby för vintage elektronik och började reparera Amiga och Atari datorer åt folk på fritiden.

Är av med deppandet och självförtroendet och utseendet blev betydligt bättre. Nya kläder och ny stil tillsammans med en ny frisyr gjorde att man kom längre ifrån fylle polarna och började umgås med folk som inte söp.

Så det går men är hårt i början..
Citera
2022-08-10, 19:43
Medlem
Pruttmuffs avatar
Jag dricker mina sista öl idag, sen så ska jag bli nykterist. Jag är så trött på drickandet!

Jag ska även sluta röka i samma veva, för det förstör bara kondisen och ekonomin.
Senast redigerad av Pruttmuff 2022-08-10 kl. 19:46.
Citera
2022-08-10, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag dricker mina sista öl idag, sen så ska jag bli nykterist. Jag är så trött på drickandet!

Jag ska även sluta röka i samma veva, för det förstör bara kondisen och ekonomin.
Jag gjorde samma, slutade med alkohol (grav alkoholism), nikotin (både snus och cigg) samt koffein (nån kopp kaffe då och då).
Citera
2022-08-10, 21:02
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykternarkoman
Jag gjorde samma, slutade med alkohol (grav alkoholism), nikotin (både snus och cigg) samt koffein (nån kopp kaffe då och då).
Det är starkt gjort. Kaffe kommer jag fortsätta med, istället för ölen.
Citera
2022-08-10, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Det är starkt gjort. Kaffe kommer jag fortsätta med, istället för ölen.
Gör det! Hur länge och mycket har du druckit?
Citera
2022-08-10, 21:27
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykternarkoman
Gör det! Hur länge och mycket har du druckit?
Jag har druckit sen jag var 16. Jag är 39 nu. Dom fyra senaste åren har jag druckit Åbro 7,3 10 stycken om dagen.

Men nu har jag tröttnat på drickandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in