Citat:
Ursprungligen postat av
DrunkenZealot
Skumt drickande måste jag säga. Kan inte förstå vad du får utav att dricka 3,5 öl i den omfattningen? Det första jag kommer att tänka på är att du lika gärna kan gå ner till 2,8 öl, då du knappast kan ha någon högre promille om du inte häver i dig alla 6 på en gång, vilket kräver motivation.
Hur ser det ut på magfronten? Lägger du inte på dig?
Tack för svar. Med åren blir det svårare att hålla vikten, helt klart. Jag går och rör på mig jävligt mycket i och med golfen. Snittade typ 18 000 steg / dag under förra 12 månadersperioden vilket är rätt sjukt egentligen. (Är manisk när det kommer till golf…också) Utan den skulle jag se ut som en boll givetvis.
Det är viktigt att nämna att 3,5

r är en kompromiss. Skulle gärna dunka i mig starköl, vin eller sprit varje vaken timme…men gud har utrustat mig med en bakfylleångest som bidrar med rätt häftiga självmordstankar när det går för långt. Jag skulle helt enkelt sluta i änden av ett rep om jag drack för hårt. Har psykisk ohälsa och missbruk i både släkt och bagage, så jag har facit s.a.s.
Det jag vill åt är inte huruvida jag dricker 2,8

r, 3,5

r eller halsar Explorer egentligen. Jag vill nog bara slippa vara alkis…rakt av…
Har förövrigt provat 2,8

r men det är väl någon slags gräns rent styrkemässigt som gör att ruset blir lite för lamt.
Förövrigt vill jag säga till alla i tråden som har en mycket tuffare situation med alkoholen än mig: Jag beundrar verkligen att ni skriver här. Ni är värda så sjukt mycket mer än att sitta fast i det här. Glöm inte det!