2023-07-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag förstod mycket väl vad det handlade om, det gjorde tyvärr inte "IT-teknikern" och inte du heller som det verkar. Sådana där inlägg som du nu skrev fick jag ägna en hel del tid åt för att bemöta för ett par år sedan, tänker inte ödsla ytterligare tid på det. Inläggen finns kvar, läs dem.
Undrar om någon kompenserar din arbetskraft.. vill du fortsätta snacka skit för det är du jätte duktig på.
Citera
2023-07-21, 21:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Tack för väldigt konkret och bra svar👍.
Finns bevis på att han bestämt träff vid tiden för mordet?.
Hur kunde han då bli friad i tingsrätten.
HD inblandning är mer svår att lista ut. Att hon inte blivit dömd förstår jag men det utesluter inte att hon har varit inblandad på något sätt.
Det jag hört från rättegången säger att hon är rätt smart men min känsla är att hon har en räv bakom varje öra.
Det som förbryllar mig och intresserar mig hur denna man kan vara så eftertraktad av dessa kvinnor.
Att han inte är omtyckt av sin arbetsgivare och kollegor som troligtvis är män förstår jag .
Men i deras gäng kring geocaching verkar det vara tvärtom .
Vad beror detta på.
Olika typer av människor ?
När det gäller kvinnorna verkar den ena instabil och den andra har behov av ständig bekräftelse och ligger med karlar först och sen funderar om dom är något för henne .
Vilka sysslar med geocaching egentligen.
Vad jag har förstått var otroheten pågående under många år och att ingen verkar misstänkt något så det måste man de dom Cred för.
Sex i hemmen . Tvättstuga och på arbetsplatsen mm.
Intresant fall oavsett.

Varför SD gick fri i TR beror på flera faktorer, Det fanns inget mordvapen, inget DNA eller spår efter mördaren på brottsplatsen, SD påstod att han satt vid datorn och surfade runt, En granne berättade i förhör att hon hört två personer gå mellan husen och pratade men hon kunde inte känna igen mannen eller kvinnan men hon var säker på att det inte var SD eftersom SD har en gäll pipig röst och den här hade en mörk röst och dessutom gick han med en huvtröja som var uppdragen över huvudet sen så var det en förare av en bärgningsbil som såg en mystisk man gå längs diket efter motorvägen ett par hundra meter från mordplatsen och även flera timmar efter mordet. Naturligtvis så hittade polisen varken den mörka rösten eller motorvägsmannen.

Bevis för möte mordnatten finns inte, SD var väldigt strikt när det gällde SMS så när LW skrev att hon ville träffa SD så kunde han svara typ kan inte håller på med måsten eller så kunde han kräva radiotystnad men ändå smyga iväg till LW.

HD satt utredningshäktad i en vecka men avskrevs från alla anklagelser, det finns en teori som går ut på att HD gav SD valet LW eller mej och barnen men det har aldrig kunnat bevisas.

Det fanns även folk i geocachinggänget som tyckte SD var en olustig prick, både män och kvinnor.

Ja det stod nog inte helt rätt hos HD eller LW men det ska tilläggas att dagar före mordet så bröt LW helt med SD och skrev ner det i ett sms eller mejl till SD, jag tror det stod så här, Det gör ingenting om det tar slut här och nu, du kan inte skada mej längre, jag känner ingenting för dej längre, ungefär så skrev LW.

Jag höll på att glömma en av SDs briljanta idiotier, Efter ett avslutat förhör hos polisen så är det en poliskvinna som ska släppa ut SD, tro det eller ej men SD stöter på poliskvinnan efter han har varit inne för ett förhör om mordet på LW, SD saknade allt av sociala antenner.

Ja otroheten varade i många år, det var LW som vigde SD och HD.
Citera
2023-07-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför SD gick fri i TR beror på flera faktorer, Det fanns inget mordvapen, inget DNA eller spår efter mördaren på brottsplatsen, SD påstod att han satt vid datorn och surfade runt, En granne berättade i förhör att hon hört två personer gå mellan husen och pratade men hon kunde inte känna igen mannen eller kvinnan men hon var säker på att det inte var SD eftersom SD har en gäll pipig röst och den här hade en mörk röst och dessutom gick han med en huvtröja som var uppdragen över huvudet sen så var det en förare av en bärgningsbil som såg en mystisk man gå längs diket efter motorvägen ett par hundra meter från mordplatsen och även flera timmar efter mordet. Naturligtvis så hittade polisen varken den mörka rösten eller motorvägsmannen.

Bevis för möte mordnatten finns inte, SD var väldigt strikt när det gällde SMS så när LW skrev att hon ville träffa SD så kunde han svara typ kan inte håller på med måsten eller så kunde han kräva radiotystnad men ändå smyga iväg till LW.

HD satt utredningshäktad i en vecka men avskrevs från alla anklagelser, det finns en teori som går ut på att HD gav SD valet LW eller mej och barnen men det har aldrig kunnat bevisas.

Det fanns även folk i geocachinggänget som tyckte SD var en olustig prick, både män och kvinnor.

Ja det stod nog inte helt rätt hos HD eller LW men det ska tilläggas att dagar före mordet så bröt LW helt med SD och skrev ner det i ett sms eller mejl till SD, jag tror det stod så här, Det gör ingenting om det tar slut här och nu, du kan inte skada mej längre, jag känner ingenting för dej längre, ungefär så skrev LW.

Jag höll på att glömma en av SDs briljanta idiotier, Efter ett avslutat förhör hos polisen så är det en poliskvinna som ska släppa ut SD, tro det eller ej men SD stöter på poliskvinnan efter han har varit inne för ett förhör om mordet på LW, SD saknade allt av sociala antenner.

Ja otroheten varade i många år, det var LW som vigde SD och HD.
Tack för bra svar.
Vad var det avgörande som gjorde att hovrätten tog ett annat beslut.
Mycket av det som inte fanns vid tingsrättens dom fanns väl inte heller i hovrätten.
SD sålde smöret och tappade pengarna känns det som.
Hade familj och älskarinna och sen fanns inget kvar eller höll på att försvinna.
Man kan undra om och när SD insåg fakta .
Utan domen i hovrätten hade han kanske fortfarande haft samma känsla om att han var större, starkare och smartare än andra även om verkligheten såg annorlunda ut.
Håller på att lyssna vidare så mycket jag hinner men mängden är oändlig och jag hoppar lite mellan olika delar och det är inte optimalt om man ska få hela bilden men är tacksam över era svar.
Citera
2023-07-22, 01:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Jag önskar att SD lämnat ett offentligt meddelande när han begick självmord. Antingen ett erkännande, hur och varför, det kunde han åtminstone gjort för hennes barns skull. Och bett dem om förlåtelse. Eller fortsatt att bedyra sin oskuld och då förklarat varför han ändå begick självmord. Nu ser man ju hans självmord som ett erkännande. Om han varit oskyldig så fanns ju hoppet om att den verkliga GM skulle avslöjas någon gång i framtiden trots SDs fängelsestraff.

Om han varit oskyldig så borde han väl ha försökt att hitta den verkliga GM? Dels för sin egen skull men också för att han ville veta vem som mördat LW? Han försökte väl knappt ens skylla på någon annan?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-07-22 kl. 01:40.
Citera
2023-07-22, 01:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
.
Vad jag har förstått var otroheten pågående under många år och att ingen verkar misstänkt något så det måste man de dom Cred för.
Sex i hemmen . Tvättstuga och på arbetsplatsen mm.
Intresant fall oavsett.

De ska inte ha någon cred! Inte SD som bedrog sin sjuka fru i många år. Och inte pastor LW som försökte stjäla SD från hans sjuka fru och barn. Efter att hon vigt dem! Det är så lågt så jag mår illa.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-07-22 kl. 02:19.
Citera
2023-07-22, 02:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
hur har man ska ha fått Lena till mordplatsen.
( hade hon barn den dagen och dörren stod öppen har jag hört)

Hon hade tjatat på SD hela kvällen att han skulle komma till henne. Hon hade bakat en hjärtformad kladdkaka åt dem. Han svarade undvikande att han skulle träna och hade lite måsten. När hon förstod att han inte tänkte komma skickade hon ett foto på en loggremsa från en geocache, som hon bråkade med HD om, som ett hot. Hon var sur för att han skulle åka till USA med HD. De hade "äntligen" flyttat i sär och skulle skiljas. LW trodde att hon vunnit men SD ville inte ha henne. Han ville bara ha tillbaka HD. Det vägrade LW acceptera. En narcissist som alltid skulle ha all uppmärksamhet och vara i händelsernas centrum. Alla skulle vilja ha henne. Medan hon bara lekte med männen på hennes lista.
Citera
2023-07-22, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
De ska inte ha någon cred! Inte SD som bedrog sin sjuka fru i många år. Och inte pastor LW som försökte stjäla SD från hans sjuka fru och barn. Efter att hon vigt dem! Det är så lågt så jag mår illa.
Jag håller med dig men det jag inte förstår eller får in i min skalle är att ingen misstänkte detta efter så många år.
Har ingenaning hur många besök dom gjort hos varandra under dessa år . Både sexuella och övriga besök. Men spontant känns det som en hel del.
LW smak för olika män och sex måste väl har varit känt hos folk i grannskapet eller har hon lyckats dölja detta också.
Hur träffade hon alla dessa män. På krogen eller via nätet ?.
Folk i allmänhet brukar ju vara nyfikna och att inte skvaller avslöjat dom av någon som sett eller hört något är väl mer en regel än undantag.
Detta fascinerar mig och jag kan inte tro att detta skulle funkat på så många övriga platser än just där dom bor/bodde.
Citera
2023-07-22, 03:45
Medlem
Citat:
Hon hade tjatat på SD hela kvällen att han skulle komma till henne. Hon hade bakat en hjärtformad kladdkaka åt dem. Han svarade undvikande att han skulle träna och hade lite måsten. När hon förstod att han inte tänkte komma skickade hon ett foto på en loggremsa från en geocache, som hon bråkade med HD om, som ett hot. Hon var sur för att han skulle åka till USA med HD. De hade "äntligen" flyttat i sär och skulle skiljas. LW trodde att hon vunnit men SD ville inte ha henne. Han ville bara ha tillbaka HD. Det vägrade LW acceptera. En narcissist som alltid skulle ha all uppmärksamhet och vara i händelsernas centrum. Alla skulle vilja ha henne. Medan hon bara lekte med männen på hennes lista.
Man undrar om SD i sina sjuka fantasi hade som mål att få HD och LW att bråka om honom.
Först gör dom allt för att få hans gunst men sen verkar båda ändra sig och både tar avstånd tillslut men kanske inte innerst inne.
Detta verkar jag förstå och det du skriver är att om alla levt idag hade inte SD och LW haft en relation och det hade varit upp till HD att bestämma om hon och SD skulle leva vidare tillsammans.
Så därför avslutades LW liv och sedan SDs när sanningen kom fram och hovrätten dömde honom.
Citera
2023-07-22, 03:55
Avslutad
Citat:
Nej, det stämmer inte alls. Hon skulle åka iväg med vänner till Norge, hon ville inte ha med SD att göra. Han var den som stalkade henne.
Citera
2023-07-22, 08:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det stämmer inte alls. Hon skulle åka iväg med vänner till Norge, hon ville inte ha med SD att göra. Han var den som stalkade henne.

Så varför tjatade hon på honom hela kvällen att de skulle träffas?

Varför bakade hon en hjärtformad kaka till dem?

Varför lämnade hon sonens födelsedagsfest för att träffa SD i skogen?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-07-22 kl. 08:55.
Citera
2023-07-22, 09:14
Medlem
Citat:
Så varför tjatade hon på honom hela kvällen att de skulle träffas?

Varför bakade hon en hjärtformad kaka till dem?

Varför lämnade hon sonens födelsedagsfest för att träffa SD i skogen?

Du fortsätter ditt tjat med att snacka skit om en mördad kvinna!

Var går det att läsa att LW lämnade sonens födelsedagsfest för att träffa i SD i skogen? Dessutom var det ingen "skog" som hon träffade honom i.
Citera
2023-07-22, 09:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du fortsätter ditt tjat med att snacka skit om en mördad kvinna!

Var går det att läsa att LW lämnade sonens födelsedagsfest för att träffa i SD i skogen? Dessutom var det ingen "skog" som hon träffade honom i.

Nej. Det stämmer. För SD kom inte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in