Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Tack för väldigt konkret och bra svar👍.
Finns bevis på att han bestämt träff vid tiden för mordet?.
Hur kunde han då bli friad i tingsrätten.
HD inblandning är mer svår att lista ut. Att hon inte blivit dömd förstår jag men det utesluter inte att hon har varit inblandad på något sätt.
Det jag hört från rättegången säger att hon är rätt smart men min känsla är att hon har en räv bakom varje öra.
Det som förbryllar mig och intresserar mig hur denna man kan vara så eftertraktad av dessa kvinnor.
Att han inte är omtyckt av sin arbetsgivare och kollegor som troligtvis är män förstår jag .
Men i deras gäng kring geocaching verkar det vara tvärtom .
Vad beror detta på.
Olika typer av människor ?
När det gäller kvinnorna verkar den ena instabil och den andra har behov av ständig bekräftelse och ligger med karlar först och sen funderar om dom är något för henne .
Vilka sysslar med geocaching egentligen.
Vad jag har förstått var otroheten pågående under många år och att ingen verkar misstänkt något så det måste man de dom Cred för.
Sex i hemmen . Tvättstuga och på arbetsplatsen mm.
Intresant fall oavsett.
Varför SD gick fri i TR beror på flera faktorer, Det fanns inget mordvapen, inget DNA eller spår efter mördaren på brottsplatsen, SD påstod att han satt vid datorn och surfade runt, En granne berättade i förhör att hon hört två personer gå mellan husen och pratade men hon kunde inte känna igen mannen eller kvinnan men hon var säker på att det inte var SD eftersom SD har en gäll pipig röst och den här hade en mörk röst och dessutom gick han med en huvtröja som var uppdragen över huvudet sen så var det en förare av en bärgningsbil som såg en mystisk man gå längs diket efter motorvägen ett par hundra meter från mordplatsen och även flera timmar efter mordet. Naturligtvis så hittade polisen varken den mörka rösten eller motorvägsmannen.
Bevis för möte mordnatten finns inte, SD var väldigt strikt när det gällde SMS så när LW skrev att hon ville träffa SD så kunde han svara typ kan inte håller på med måsten eller så kunde han kräva radiotystnad men ändå smyga iväg till LW.
HD satt utredningshäktad i en vecka men avskrevs från alla anklagelser, det finns en teori som går ut på att HD gav SD valet LW eller mej och barnen men det har aldrig kunnat bevisas.
Det fanns även folk i geocachinggänget som tyckte SD var en olustig prick, både män och kvinnor.
Ja det stod nog inte helt rätt hos HD eller LW men det ska tilläggas att dagar före mordet så bröt LW helt med SD och skrev ner det i ett sms eller mejl till SD, jag tror det stod så här, Det gör ingenting om det tar slut här och nu, du kan inte skada mej längre, jag känner ingenting för dej längre, ungefär så skrev LW.
Jag höll på att glömma en av SDs briljanta idiotier, Efter ett avslutat förhör hos polisen så är det en poliskvinna som ska släppa ut SD, tro det eller ej men SD stöter på poliskvinnan efter han har varit inne för ett förhör om mordet på LW, SD saknade allt av sociala antenner.
Ja otroheten varade i många år, det var LW som vigde SD och HD.