2023-07-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Som jag sagt förr - kolla bara på inredningen. Sommarhuset liksom lägenheten visar inga spår av någon annan än Elsa, bara hennes kläder som jakttroféer på rummens väggar. Familjens stolthet.

Haha EXAKT så, man ser bara Elsa och hennes jakttroféer (perfekt liknelse).
Citera
2023-07-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Som jag sagt förr - kolla bara på inredningen. Sommarhuset liksom lägenheten visar inga spår av någon annan än Elsa, bara hennes kläder som jakttroféer på rummens väggar. Familjens stolthet.
Så sant 🤭

Men hela trifektan Beijer/Wood/Billgren lever så. Tror ingen av männen i deras krets som lever mer privat avundas deras män precis. Nä, sitt du där Pontus i Kobenhavn och håll Elsas handväska medan hon "klämmer" på danska ting, vi har det bra där vi är-typ.
Citera
2023-07-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Så sant 🤭

Men hela trifektan Beijer/Wood/Billgren lever så. Tror ingen av männen i deras krets som lever mer privat avundas deras män precis. Nä, sitt du där Pontus i Kobenhavn och håll Elsas handväska medan hon "klämmer" på danska ting, vi har det bra där vi är-typ.

Ja männen ter sig väldigt menlösa och undergivna haha. Anpassar sig till 100%, i alla fall Björn och Pontus. Tappar Elsa och Sandra inte respekten för dem till slut? Eller trivs dom såhär? Kanske lite bekvämt men måste vara uttråkande till slut.
Citera
2023-07-21, 23:50
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Återigen planerar Elsa och Pontus en ensamresa till Paris som de verkar åka till några gånger om året (och däremellan tar de sina resor till Köpenhamn). Har de någonsin varit på en resa med sitt barn? Om jag inte minns fel så tycker han om Lego, har de aldrig funderat på att åka till Legoland istället för att återigen göra exakt samma aktiviteter som de alltid gör i Köpenhamn? Det verkar helt otänkbart att spendera en dag eller två i livet på något som är menat för ett barn. Undra om pojken blir ledsen över att alltid prioriteras bort och lämnad hemma när mamma och pappa ska iväg på semester.
Jag förstår att detta kan verka abstrakt för dig, men du har inte full insyn i den här bloggarens liv. Uppenbarligen jobbar många influencers under parollen "personlig men inte privat". Barn tillhör den då den privata sfären, där du inte har insyn. Du har alltså ingen aning om vad dessa föräldrar gör för sitt barn. Greppar du detta?
Citera
2023-07-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Jag förstår att detta kan verka abstrakt för dig, men du har inte full insyn i den här bloggarens liv. Uppenbarligen jobbar många influencers under parollen "personlig men inte privat". Barn tillhör den då den privata sfären, där du inte har insyn. Du har alltså ingen aning om vad dessa föräldrar gör för sitt barn. Greppar du detta?

Oj vilken otrevlig ton! Kan meddela dig att för varken Elsa eller Sandra B tillhör barn den privata sfären, de förekommer ju i både text och bild i nästan varenda blogginlägg och på instagram. Jag tror verkligen att dom skulle göra content av barnaktiviteter. Elsa har ju själv beskrivit exakt hur hennes barndom var (hon bara följde med föräldrarna på promenad, det var inget att ifrågasätta eller klaga på) och nu för hon vidare samma tradition i sin familj. Jag tycker så synd om hennes son, han verkar alltid ensam och får aldrig leka med andra barn. Elsa däremot verkar vara överlycklig över att han är lillgammal.
Citera
2023-07-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Det har diskuterats tidigare i tråden, håller helt med dig! Så konstigt! De reser ju inte speciellt mycket och de få gånger de gör det blir det helt vuxenanpassade resor/aktivitet eller så får Lynn inte följa med. Helt ok att åka utan barn om barnet får följa med på andra resor. Får lite ångest av att se hur extremt foglig Lynn verkar vara. Följer snällt med till loppisar, sitter tålmodig länge på restauranger osv. Känns som att det är Elsa som ska ”ut och rastas”och inte han när de hittar på saker.

Hans rum på Gotland ser ut som ett bebisrum från förr i tiden, visst fint om man gillar sånt men ingen 7-åring vill väl leka med gammeldags bebis-saker? Menar inte att rummet ska vara tapetserat med spiderman och det ska finnas 100-tals plastleksaker och annat fult men det finns väl gränser? Och hemma har han inte ens ett rum.. Elsa vågar inte ens visa upp skrubben och verkar inte ha allt för bråttom att flytta.
Säger inte att det säkert är så, men det KAN vara så att hon väljer att bara visa sina inköp, Pontus kanske inte vill visa sina klädhögar, han har f ö ett eget Instagramkonto där han visar sina intressen (musik). Lika med Lynn, det är väl inte schysst att visa hans skolkompisar som inte är offentliga personer i Elsas kanaler. Visade hon inte när de träffade de inte en annan familj med barn på Gotland förresten? Jag håller delvis med dig och den du svarade men tänker att vi kanske inte får se allt. En resa till kommersiella Legoland passar knappast in att visa upp i hennes sociala-medier värld. Jag tog f ö med mina barn på tu man hand när de var 7 resp 8 till Paris och de uppskattade det, så visst skulle Lynn kunna få resa med. Å andra sidan kanske det kommer när han blir äldre. De var väl förresten till Åre med Lynn. Och jag tänker att resorna till Paris och Köpenhamn nog är jobb-resor för Elsa, för att skapa kontent och hämta inspiration, kanske de gör andra resor vi nte får se.
Senast redigerad av Fridafogel99 2023-07-22 kl. 10:27.
Citera
2023-07-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Man får väl anta att de gör saker med Lynn som inte visas upp, för även om jag har tre barn i mycket nära i ålder som kan leka med varandra själva i timmar (och bråka), så vill de ändå träffa sina kompisar/andra barn, helt själva underhåller de sig inga längre stunder. Om man utgår bara ifrån det Elsa visar så är det rätt ensam tillvaro för Lynn, med besök från släkten såklart.
Jag tror inte heller att de visar allt. Tänkte på det när hon skrev att han är i Pokemonfasen (Visbybesöket på bloggen) att såklart visar hon inte upp hans leksaker som inte passar hennes image. Vi får komma ihåg att husbilderna sannolikt är väldigt curerade. En sak som slog mig också är att Lynn verkar få mycket tid med sina föräldrar - det intryck man får iaf - och det är mycket värt i hans ålder. Han är ännu så liten att han uppskattar sina föräldrars sällskap.
Citera
2023-07-22, 14:18
Medlem
Haha bara för det visar hon upp Lynn med en plastleksak på stories idag! Som för att visa att han har minsann kul på loppisar också.
Citera
2023-07-22, 14:57
Medlem
Intressant med de kommentarer som kommer till Elsas försvar, där huvudpoängen tycks vara att ”allt inte visas upp i bloggen”. Nej okej såklart inte och jag menade ju knappast att jag är särskilt intresserad av barnets rum/leksaker/vardag utan jag konstaterar bara att de aldrig åker iväg på någon barnanpassad aktivitet tillsammans? Och när det ska resas så är det alltid utan barnet, jag kan inte minnas en enda resa tillsammans med barnet förutom när de var till typ Åre i vintras.

Elsa redovisar ändå regelbundet omkring sin vardag, självklart hade hon nämnt ifall de varit iväg till lekland/lekpark/kompisar eller liknande. Är ni verkligen så naiva att ni på riktigt tror att de i smyg åkt iväg till Legoland och inte nämnt det typ för att det inte passar bloggens estetik?

Den krassa sanningen är ju att Elsa tycks helt ointresserad av att behöva göra någonting som kanske för henne inte är supergivande. Tänk så hemskt att behöva trängas med vanliga Svenssons på Kneippbyn när man istället kan lajva engelsk överklasskvinna och ta ytterligare en promenad på nån naturstig där man kan ta många fina bilder i motljus.
Citera
2023-07-22, 16:33
Medlem
Citat:
Intressant med de kommentarer som kommer till Elsas försvar, där huvudpoängen tycks vara att ”allt inte visas upp i bloggen”. Nej okej såklart inte och jag menade ju knappast att jag är särskilt intresserad av barnets rum/leksaker/vardag utan jag konstaterar bara att de aldrig åker iväg på någon barnanpassad aktivitet tillsammans? Och när det ska resas så är det alltid utan barnet, jag kan inte minnas en enda resa tillsammans med barnet förutom när de var till typ Åre i vintras.

Elsa redovisar ändå regelbundet omkring sin vardag, självklart hade hon nämnt ifall de varit iväg till lekland/lekpark/kompisar eller liknande. Är ni verkligen så naiva att ni på riktigt tror att de i smyg åkt iväg till Legoland och inte nämnt det typ för att det inte passar bloggens estetik?

Den krassa sanningen är ju att Elsa tycks helt ointresserad av att behöva göra någonting som kanske för henne inte är supergivande. Tänk så hemskt att behöva trängas med vanliga Svenssons på Kneippbyn när man istället kan lajva engelsk överklasskvinna och ta ytterligare en promenad på nån naturstig där man kan ta många fina bilder i motljus.
Syftet kanske inte är att försvara Elsa, utan att man helt enkelt inte håller med vissa inlägg. Du tycks enig med att hon troligen inte lägger upp allt, och jag gissar att det nog görs något stopp på en lekpark på väg hem från skolan t ex som inte visas pga passar inte in på bloggen.
Citera
2023-07-25, 17:29
Medlem
Visst visst, allt visas inte i bloggen osv men hon hade definitivt nämt barnaktiviteter om det fanns några, inte uteslutit dem helt ur bloggen. Det är ju total avsaknad av barnanpassade aktiviteter faktiskt. Elsass intressen står i fokus, inte Lynns. Han verkar väldigt foglig och ensam faktiskt.
Citera
2023-07-25, 22:52
Medlem
Citat:

Nån gång skrev hon att de köper årskort till olika museer och denna gång var det teknikmuseet, så de gör nog visst en del ”vardagliga” saker anpassade för barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in