Citat:
Ursprungligen postat av
Galenkattkvinna
Det har diskuterats tidigare i tråden, håller helt med dig! Så konstigt! De reser ju inte speciellt mycket och de få gånger de gör det blir det helt vuxenanpassade resor/aktivitet eller så får Lynn inte följa med. Helt ok att åka utan barn om barnet får följa med på andra resor. Får lite ångest av att se hur extremt foglig Lynn verkar vara. Följer snällt med till loppisar, sitter tålmodig länge på restauranger osv. Känns som att det är Elsa som ska ”ut och rastas”och inte han när de hittar på saker.
Hans rum på Gotland ser ut som ett bebisrum från förr i tiden, visst fint om man gillar sånt men ingen 7-åring vill väl leka med gammeldags bebis-saker? Menar inte att rummet ska vara tapetserat med spiderman och det ska finnas 100-tals plastleksaker och annat fult men det finns väl gränser? Och hemma har han inte ens ett rum.. Elsa vågar inte ens visa upp skrubben och verkar inte ha allt för bråttom att flytta.
Säger inte att det säkert är så, men det KAN vara så att hon väljer att bara visa sina inköp, Pontus kanske inte vill visa sina klädhögar, han har f ö ett eget Instagramkonto där han visar sina intressen (musik). Lika med Lynn, det är väl inte schysst att visa hans skolkompisar som inte är offentliga personer i Elsas kanaler. Visade hon inte när de träffade de inte en annan familj med barn på Gotland förresten? Jag håller delvis med dig och den du svarade men tänker att vi kanske inte får se allt. En resa till kommersiella Legoland passar knappast in att visa upp i hennes sociala-medier värld. Jag tog f ö med mina barn på tu man hand när de var 7 resp 8 till Paris och de uppskattade det, så visst skulle Lynn kunna få resa med. Å andra sidan kanske det kommer när han blir äldre. De var väl förresten till Åre med Lynn. Och jag tänker att resorna till Paris och Köpenhamn nog är jobb-resor för Elsa, för att skapa kontent och hämta inspiration, kanske de gör andra resor vi nte får se.