2023-07-17, 20:22
Medlem
För ett tag sedan skrev Elsa att hon kommit på vad hon ville göra resten av sitt liv. Är det någon som vet vad det är? Något jobb?
Citera
2023-07-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
För ett tag sedan skrev Elsa att hon kommit på vad hon ville göra resten av sitt liv. Är det någon som vet vad det är? Något jobb?
Gissar bara nu:
1) hon ville göra oss nyfikna/fortsätta läsa bloggen
2) hon vill jobba med precis det hon gör/älskar sitt nuv liv osv .
Citera
2023-07-18, 16:45
Medlem
Vad lite mat de grillar? Ska två små bitar entrecote och 4 små korvar räcka till 4 vuxna och en 7-åring?
Citera
2023-07-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Vad lite mat de grillar? Ska två små bitar entrecote och 4 små korvar räcka till 4 vuxna och en 7-åring?
Elsa äter nog bara sallad
Citera
2023-07-18, 17:43
Medlem
Jag orkar inte läsa Elsas blogg regelbundet, följer henne mest på Insta. Men scrollade i bloggen nu och konstaterade att när jag började följa henne tyckte jag att hon hade en cool stil/utseende och var en av få influencers med självdistans, dvs hennes inlägg var inte så självcentrerade utan fokus på bra foton. Sen har hon i mina ögon förändrats till en inställsam, ibland fånigt poserande person med lite ängslig stil - om än i vackra plagg. Detta parallellt med att hon själv berättat att hon under de (enl mig) "coola" åren mådde psykiskt dålig till att nu må toppen. Jag fattar att man inte får se allt/lära känna personen i sociala medier, men jag får inte ihop denna "utveckling". Är det influencervärlden som gör alla såna pga de "måste" göra sponsrade (dvs inställsamma) inlägg? Eller är jag bara konservativ 🤔
Det kanske är som med musiker /konstnärer att de skapar som bäst när de mår dåligt?
Senast redigerad av Fridafogel99 2023-07-18 kl. 17:53.
Citera
2023-07-18, 19:22
Medlem
Dagens avsnitt av Billgren Wood (343. 40-årskris och kaosdagen) var ett av de så kallade personliga avsnitten. Större delen ägnades åt att Sofia återberättade dagen då hon köpte tågbiljetter för 4000+ kr efter hon bokat fel, hoppat på fel tåg, dubbelbokat sig osv osv osv när hon skulle hem till Norrköping efter en Stockholmsvisit.

Elsa pratade om sin åldersnoja, främst rynkorna som hon börjat våndas över. Min hypotes är att detta tyvärr är en biverkan av viktnedgången, lite hull i ansiktet har ju en tendens att fylla ut rynkorna bättre. Dock verkade hon landa i att hon inte ska göra något åt rynkorna. Ångrar hon sig och börjar använda fillers/botox, gissar jag dock att vi aldrig kommer höra om det 😊
Citera
2023-07-20, 10:15
Medlem
Återigen planerar Elsa och Pontus en ensamresa till Paris som de verkar åka till några gånger om året (och däremellan tar de sina resor till Köpenhamn). Har de någonsin varit på en resa med sitt barn? Om jag inte minns fel så tycker han om Lego, har de aldrig funderat på att åka till Legoland istället för att återigen göra exakt samma aktiviteter som de alltid gör i Köpenhamn? Det verkar helt otänkbart att spendera en dag eller två i livet på något som är menat för ett barn. Undra om pojken blir ledsen över att alltid prioriteras bort och lämnad hemma när mamma och pappa ska iväg på semester.
Citera
2023-07-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Återigen planerar Elsa och Pontus en ensamresa till Paris som de verkar åka till några gånger om året (och däremellan tar de sina resor till Köpenhamn). Har de någonsin varit på en resa med sitt barn? Om jag inte minns fel så tycker han om Lego, har de aldrig funderat på att åka till Legoland istället för att återigen göra exakt samma aktiviteter som de alltid gör i Köpenhamn? Det verkar helt otänkbart att spendera en dag eller två i livet på något som är menat för ett barn. Undra om pojken blir ledsen över att alltid prioriteras bort och lämnad hemma när mamma och pappa ska iväg på semester.

Det har diskuterats tidigare i tråden, håller helt med dig! Så konstigt! De reser ju inte speciellt mycket och de få gånger de gör det blir det helt vuxenanpassade resor/aktivitet eller så får Lynn inte följa med. Helt ok att åka utan barn om barnet får följa med på andra resor. Får lite ångest av att se hur extremt foglig Lynn verkar vara. Följer snällt med till loppisar, sitter tålmodig länge på restauranger osv. Känns som att det är Elsa som ska ”ut och rastas”och inte han när de hittar på saker.

Hans rum på Gotland ser ut som ett bebisrum från förr i tiden, visst fint om man gillar sånt men ingen 7-åring vill väl leka med gammeldags bebis-saker? Menar inte att rummet ska vara tapetserat med spiderman och det ska finnas 100-tals plastleksaker och annat fult men det finns väl gränser? Och hemma har han inte ens ett rum.. Elsa vågar inte ens visa upp skrubben och verkar inte ha allt för bråttom att flytta.
Senast redigerad av Galenkattkvinna 2023-07-20 kl. 10:52.
Citera
2023-07-20, 14:28
Medlem
Citat:
Det har diskuterats tidigare i tråden, håller helt med dig! Så konstigt! De reser ju inte speciellt mycket och de få gånger de gör det blir det helt vuxenanpassade resor/aktivitet eller så får Lynn inte följa med. Helt ok att åka utan barn om barnet får följa med på andra resor. Får lite ångest av att se hur extremt foglig Lynn verkar vara. Följer snällt med till loppisar, sitter tålmodig länge på restauranger osv. Känns som att det är Elsa som ska ”ut och rastas”och inte han när de hittar på saker.

Hans rum på Gotland ser ut som ett bebisrum från förr i tiden, visst fint om man gillar sånt men ingen 7-åring vill väl leka med gammeldags bebis-saker? Menar inte att rummet ska vara tapetserat med spiderman och det ska finnas 100-tals plastleksaker och annat fult men det finns väl gränser? Och hemma har han inte ens ett rum.. Elsa vågar inte ens visa upp skrubben och verkar inte ha allt för bråttom att flytta.

Mina barn älskar visserligen att gå på loppis, de är som Lynn och yngre, men förstår lite vad du menar. De visar iaf sällan upp när de gör barnanpassade saker, förutom skansen då!

Haha nej, men hon har åtminstone släppt fantasierna att de ska bo i den där lägenheten även när Lynn är tonåring!
Citera
2023-07-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Mina barn älskar visserligen att gå på loppis, de är som Lynn och yngre, men förstår lite vad du menar. De visar iaf sällan upp när de gör barnanpassade saker, förutom skansen då!

Haha nej, men hon har åtminstone släppt fantasierna att de ska bo i den där lägenheten även när Lynn är tonåring!

Under semestern/sommaren verkar de inte ha gjort en enda planerad barnaktivitet för Lynns skull, förutom att vara på stranden möjligtvis (men det är väl inte specifikt för honom direkt). De skulle ju kunna hinna med loppisar och vuxen-resturanger också både med och utan Lynn. Tror Elsa tar extremt mycket plats i den lilla familjen.
Citera
2023-07-21, 14:23
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Under semestern/sommaren verkar de inte ha gjort en enda planerad barnaktivitet för Lynns skull, förutom att vara på stranden möjligtvis (men det är väl inte specifikt för honom direkt). De skulle ju kunna hinna med loppisar och vuxen-resturanger också både med och utan Lynn. Tror Elsa tar extremt mycket plats i den lilla familjen.
Som jag sagt förr - kolla bara på inredningen. Sommarhuset liksom lägenheten visar inga spår av någon annan än Elsa, bara hennes kläder som jakttroféer på rummens väggar. Familjens stolthet.
Citera
2023-07-21, 18:28
Medlem
Citat:

Man får väl anta att de gör saker med Lynn som inte visas upp, för även om jag har tre barn i mycket nära i ålder som kan leka med varandra själva i timmar (och bråka), så vill de ändå träffa sina kompisar/andra barn, helt själva underhåller de sig inga längre stunder. Om man utgår bara ifrån det Elsa visar så är det rätt ensam tillvaro för Lynn, med besök från släkten såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in