Citat:
Ursprungligen postat av
RubyTuesday
[…] som om man vore svalt cool inför faktumet att Södra Latin skulle vara folks högsta dröm. Inget gymnasium har den statusen.
Vad gäller Elsas rundgång så vill jag tro att det är framför allt stilitisk rundgång, hon skriver om samma referenser som hon gjort många gånger förr. Tror fan det är svårt att förnya sig hela tiden, speciellt om man inte är en kreativ/konstnär med en egen kreativ drivkraft, utan mest gillar att shoppa och gå i affärer. Jag vill tro att hon inte aktivt lever i en så snäv referensvärld att hon tänker på sin pappa varje gång hon är i närheten av Södra Latin, utan att det bara blir så i text för att det ska finnas något att skriva alls helt enkelt, för att hon inte är någon kreatör helt enkelt.
Håller helt med om allt du skriver - jag är uppvuxen i sydsverige och t.o.m. jag kände till Södra Latin.
Är väl en legendarisk stockholmsskola som dessutom många konstnärer och författare har gått på?
(När jag gick vilse på Söder och hamnade oförhappandes vid Södra Latin, där jag aldrig varit förr, blev jag ”woooooooo, södra Laaaaaatin! 🤩 🤩 🤩 ”
Jag tyckte absolut det var kul, just för att skolan faktiskt har en speciell status som inte alla dessa miljontals friskolegymnasier har.)
Och om Elsa nu är stolt över att hon gått där, herregud, låt henne vara det. Vi har väl alla något som vi tycker är roligt och är lite stolta över att ha en personlig koppling till som andra inte har. Men lika troligt är, som RubyTuesday nämnde ovan, att hon bara försökte fylla ut inlägget.