2024-02-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredstein
Hon var säkert barfota på hemmafesten också. Ryser.

Nä hon hade sina Chanel-klackar på dig. Hennes bästa köp 2022. 😂
Citera
2024-02-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Nä hon hade sina Chanel-klackar på dig. Hennes bästa köp 2022. 😂
🤣
Citera
2024-02-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Haha, jag kände precis samma! Att hon känner sig tvungen att poängtera att hon, Pontus och pappa Billgren gått på Södra latin, som om det vore världens grej. Hon är SÅ STOLT över att ha gått där, så sjukt?! Det är ett vanligt gymnasium. Jag kom in där men valde ett annat gymnasium, jag har vänner som gått där, vänners barn har gått där osv och det är noll coolt? Hon får det att låta som Oxford, Cambridge eller Harvard 😂

Det är tyvärr ännu töntigare att poängtera att man ”kom in på Södra Latin, men valde ett annat gymnasium” 😆 som om man vore svalt cool inför faktumet att Södra Latin skulle vara folks högsta dröm. Inget gymnasium har den statusen.

Vad gäller Elsas rundgång så vill jag tro att det är framför allt stilitisk rundgång, hon skriver om samma referenser som hon gjort många gånger förr. Tror fan det är svårt att förnya sig hela tiden, speciellt om man inte är en kreativ/konstnär med en egen kreativ drivkraft, utan mest gillar att shoppa och gå i affärer. Jag vill tro att hon inte aktivt lever i en så snäv referensvärld att hon tänker på sin pappa varje gång hon är i närheten av Södra Latin, utan att det bara blir så i text för att det ska finnas något att skriva alls helt enkelt, för att hon inte är någon kreatör helt enkelt.
Senast redigerad av RubyTuesday 2024-02-08 kl. 21:15.
Citera
2024-02-08, 22:14
Medlem
Citat:
Haha, jag kände precis samma! Att hon känner sig tvungen att poängtera att hon, Pontus och pappa Billgren gått på Södra latin, som om det vore världens grej. Hon är SÅ STOLT över att ha gått där, så sjukt?! Det är ett vanligt gymnasium. Jag kom in där men valde ett annat gymnasium, jag har vänner som gått där, vänners barn har gått där osv och det är noll coolt? Hon får det att låta som Oxford, Cambridge eller Harvard 😂
Södra Latin har bland de högsta intagningspoängen bland Stockholms gymnasier, vet inte hur det var när Elsa gick. Men kommer man in på någon av de estetiska linjerna där så visst är det något att skryta om - om man är 18 år. Ingen 38-åring skryter om sitt gymnasium....
Citera
2024-02-09, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det är tyvärr ännu töntigare att poängtera att man ”kom in på Södra Latin, men valde ett annat gymnasium” 😆 som om man vore svalt cool inför faktumet att Södra Latin skulle vara folks högsta dröm. Inget gymnasium har den statusen.

Haha fan då! Blir det bättre om jag erkänner att jag var tvungen att gå om ett år pga för mycket skolk?😂
Citera
2024-02-09, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Södra Latin har bland de högsta intagningspoängen bland Stockholms gymnasier, vet inte hur det var när Elsa gick. Men kommer man in på någon av de estetiska linjerna där så visst är det något att skryta om - om man är 18 år. Ingen 38-åring skryter om sitt gymnasium....
Nej exakt. Numer finns det ju ett par till med samma höga, vad jag vet(det var så för bågform år sen). Men det är olika mellan olika linjer också, hade tex kompisar som gick drama där likt Elsa gjorde och inte fan var dom några vidare begåvningar inte😅
Det var också så på den tiden (och Elsas tid) att man var tvungen att bo i kommunen för att söka, dvs ”utsocknes” fick inte komma
in. Nu är det ju fritt att söka till vilket gymnasium som helst, vilket nog är både bra och dåligt (men mest bra?)
Citera
2024-02-09, 07:25
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
[…] som om man vore svalt cool inför faktumet att Södra Latin skulle vara folks högsta dröm. Inget gymnasium har den statusen.

Vad gäller Elsas rundgång så vill jag tro att det är framför allt stilitisk rundgång, hon skriver om samma referenser som hon gjort många gånger förr. Tror fan det är svårt att förnya sig hela tiden, speciellt om man inte är en kreativ/konstnär med en egen kreativ drivkraft, utan mest gillar att shoppa och gå i affärer. Jag vill tro att hon inte aktivt lever i en så snäv referensvärld att hon tänker på sin pappa varje gång hon är i närheten av Södra Latin, utan att det bara blir så i text för att det ska finnas något att skriva alls helt enkelt, för att hon inte är någon kreatör helt enkelt.
Håller helt med om allt du skriver - jag är uppvuxen i sydsverige och t.o.m. jag kände till Södra Latin.
Är väl en legendarisk stockholmsskola som dessutom många konstnärer och författare har gått på?
(När jag gick vilse på Söder och hamnade oförhappandes vid Södra Latin, där jag aldrig varit förr, blev jag ”woooooooo, södra Laaaaaatin! 🤩 🤩 🤩 ”
Jag tyckte absolut det var kul, just för att skolan faktiskt har en speciell status som inte alla dessa miljontals friskolegymnasier har.)
Och om Elsa nu är stolt över att hon gått där, herregud, låt henne vara det. Vi har väl alla något som vi tycker är roligt och är lite stolta över att ha en personlig koppling till som andra inte har. Men lika troligt är, som RubyTuesday nämnde ovan, att hon bara försökte fylla ut inlägget.
Citera
2024-02-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Håller helt med om allt du skriver - jag är uppvuxen i sydsverige och t.o.m. jag kände till Södra Latin.
Är väl en legendarisk stockholmsskola som dessutom många konstnärer och författare har gått på?
(När jag gick vilse på Söder och hamnade oförhappandes vid Södra Latin, där jag aldrig varit förr, blev jag ”woooooooo, södra Laaaaaatin! 🤩 🤩 🤩 ”
Jag tyckte absolut det var kul, just för att skolan faktiskt har en speciell status som inte alla dessa miljontals friskolegymnasier har.)
Och om Elsa nu är stolt över att hon gått där, herregud, låt henne vara det. Vi har väl alla något som vi tycker är roligt och är lite stolta över att ha en personlig koppling till som andra inte har. Men lika troligt är, som RubyTuesday nämnde ovan, att hon bara försökte fylla ut inlägget.

Gymnasium är verkligen ingenting man skryter med över 21 år gammal. De enda gymnasierna som är värda något är ju de som är en språngbräda någon annanstans typ till Handels eller liknande. Alltså betygen man fick på gymnasiet, inte att man kom in.
Citera
2024-02-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Gymnasium är verkligen ingenting man skryter med över 21 år gammal. De enda gymnasierna som är värda något är ju de som är en språngbräda någon annanstans typ till Handels eller liknande. Alltså betygen man fick på gymnasiet, inte att man kom in.
Hon skryter väl om södra latin för att hon inte studerat vidare. Det var väl hennes top point
Citera
2024-02-14, 22:06
Medlem
Citat:
Hon skryter väl om södra latin för att hon inte studerat vidare. Det var väl hennes top point

Haha fy fan vad patetiskt. Som att jag skulle skryta med vad mitt fotbollslag vann i en cup när jag var 15. Och hon har inte körkort. Vad har människan gjort hela livet? Ingenting.
Citera
2024-02-15, 10:53
Medlem
I dagens blogginlägg tycker hon att hennes näsa blivit större. Nej, Elsa, det är för att du bantat ner resten av ansiktet men näsa och öron går inte att banta.
Citera
2024-02-16, 18:39
Medlem
Det här tramset med matchalatte; som någon skrev i blogkommentarerna, det är bara en hype och om några år har det glömts bort. Att ha i skummad mjölk är ju ett västerländskt påhitt, inte riktigt matcha. Att Elsa har i större andel mjölk än te avslöjar att hon inte tycker det är gott, hon dricker det enbart för att vara trendig och verka världsvan.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-02-16 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in