2023-07-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Absolut, det syns ju i de enorma volymerna i bitcoin-handeln numera! Eller inte...

Citat:
Har du andra förslag på relevanta mätetal, och kan du presentera aktuella siffror för dessa som styrker din tes? Jag har föreslagit både handelsvolym och Google trends; båda råkar sammanfalla ganska tydligt.

Den minskande mängden bitcoin på börserna, anser jag är en viktig del av bitcoiniseringen. Alltfler bitcoin hålls nu i någon form av eget förvar och är inte lika lätt tillgängliga för försäljning.

https://twitter.com/misterrcrypto/status/1680548080977080321/photo/1
(FB) Bitcoin - trading och analys

Att bitcoin används för sparande är en viktig eller rent av nödvändig del av bitcoiniseringen.

Google trends visar väl bara att vi inte alls är i någon hausse ännu, tvärtom. Dvs. det rusar inte in massor av nya Svensson-köpare med FOMO. Icke desto mindre ligger nyintresset kvar högre än innan senaste haussen 2021.

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=BE&q=bitcoin&hl=sv

Handelsvolymen är väl lite samma sak. Vi är inte inne i en hausse. Notera dock att volymen är högre än innan senaste haussen, om man mäter i USD:

https://www.blockchain.com/explorer/charts/trade-volume

Nätverkets hashkraft slår ständigt nya ATH, trots att priset ligger långt ifrån ATH,

https://www.blockchain.com/explorer/charts/hash-rate ,

vilket kan tolkas på lite olika sätt, men det talar definitivt inte emot att bitcoiniseringen skrider framåt.

Här är en intressant graf också, vilken visar att värdet i USD av transaktionerna på blockkedjan ligger klart högre i dag än innan förra haussen:

https://www.blockchain.com/explorer/charts/estimated-transaction-volume-usd
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-17 kl. 19:05.
Citera
2023-07-17, 20:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Den minskande mängden bitcoin på börserna, anser jag är en viktig del av bitcoiniseringen. Alltfler bitcoin hålls nu i någon form av eget förvar och är inte lika lätt tillgängliga för försäljning.
Du förstår väl att om någon "bitcoinisering" ska ske så måste folk först köpa på sig det. Eller menar du att den stora massan redan håller i tillräckliga mängder?
Citera
2023-07-17, 20:24
Medlem
Citat:
Du förstår väl att om någon "bitcoinisering" ska ske så måste folk först köpa på sig det. Eller menar du att den stora massan redan håller i tillräckliga mängder?

Det är ju det som händer när mängden bitcoin på börserna minskar.

Den stora massan kommer, var så lugn, men de flesta kommer i likhet med dig att köpa eller ta betalt i bitcoin när den har mycket högre köpkraft än i dag och redan är helt och hållet accepterad och de stora pengarna har köpt på sig sin beskärda del.

Svensson har haft sina världshistoriskt unika möjlighet att köpa tillgången innan de stora pengarna, men de flesta har förstås inte tagit den möjligheten. Vi är dock några som har gjort det.
Citera
2023-07-17, 20:54
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är ju det som händer när mängden bitcoin på börserna minskar.

Den stora massan kommer, var så lugn, men de flesta kommer i likhet med dig att köpa eller ta betalt i bitcoin när den har mycket högre köpkraft än i dag och redan är helt och hållet accepterad och de stora pengarna har köpt på sig sin beskärda del.

Svensson har haft sina världshistoriskt unika möjlighet att köpa tillgången innan de stora pengarna, men de flesta har förstås inte tagit den möjligheten. Vi är dock några som har gjort det.
Absolut, och tänk de dumma Svenssons som inte ens är myndiga eller födda än. De får skylla sig själva att de inte köpte på sig i tid!

Du hör ju själv hur idiotiskt detta är för ett penningsystem.

Dvs, det kommer aldrig ske.

Ditt resonemang är ett klassiskt grepp hos pyramidspel och diverse andra lurendrejare för att skapa fomo och lura andra att köpa in sig ”innan det är för sent”.
Citera
2023-07-17, 22:20
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Absolut, och tänk de dumma Svenssons som inte ens är myndiga eller födda än. De får skylla sig själva att de inte köpte på sig i tid!

Du hör ju själv hur idiotiskt detta är för ett penningsystem.

Dvs, det kommer aldrig ske.

Ditt resonemang är ett klassiskt grepp hos pyramidspel och diverse andra lurendrejare för att skapa fomo och lura andra att köpa in sig ”innan det är för sent”.

Jaha så bara för att Mackan Wallenberg har fler kronor på sparkontot så ska en hederlig affärsinnehavare inte ta emot kronor som betalmedel för att det är odemokratiskt?
Citera
2023-07-17, 22:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Jaha så bara för att Mackan Wallenberg har fler kronor på sparkontot så ska en hederlig affärsinnehavare inte ta emot kronor som betalmedel för att det är odemokratiskt?
En helt felaktig analogi. ”Mackan” sitter inte med pengar på kontot, utan de är investerade i produktiva ting som gör att de cirkulerar i ekonomin.

Men det som skiner igenom är din och övriga skribenters löjliga förhoppning om att en dag bli den nya Mackan Wallenberg helt enkelt genom att ha köpt bitcoin och därefter sitta på dem. Skrattretande.
Citera
2023-07-17, 23:22
Avslutad
Citat:
En helt felaktig analogi. ”Mackan” sitter inte med pengar på kontot, utan de är investerade i produktiva ting som gör att de cirkulerar i ekonomin.

Men det som skiner igenom är din och övriga skribenters löjliga förhoppning om att en dag bli den nya Mackan Wallenberg helt enkelt genom att ha köpt bitcoin och därefter sitta på dem. Skrattretande.

Det scenariot förutsätter att familjen Wallenberg inte redan sitter på en substantiell mängd BTC. Presentera gärna källa på detta.
Citera
2023-07-18, 12:41
Medlem
Leastons avatar
#1 Igår morse gjorde jag en utbetalning från en känd bettingsida, väntar fortfarande på pengarna.

#2 Igår eftermiddag gjorde jag ett återköp på en vara jag köpt. Väntar fortfarande på pengarna.

#3 Igår eftermiddag gjorde jag en överföring från Avanza. Väntar fortfarande på pengarna.

Livet påminner en hela tiden om vikten av direkt och slutlig settlement.

Bitcoin fixes this.
Citera
2023-07-18, 14:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
#1 Igår morse gjorde jag en utbetalning från en känd bettingsida, väntar fortfarande på pengarna.

#2 Igår eftermiddag gjorde jag ett återköp på en vara jag köpt. Väntar fortfarande på pengarna.

#3 Igår eftermiddag gjorde jag en överföring från Avanza. Väntar fortfarande på pengarna.

Livet påminner en hela tiden om vikten av direkt och slutlig settlement.

Bitcoin fixes this.

Uppdatering.
#3 har anlänt på kontot nu. #1 och #2 lyser fortfarande med sin frånvaro.
Citera
2023-07-18, 14:42
Medlem
Prodelins avatar
Om 20 år kommer vi skratta åt denna tråd och alla som inte trodde på crypto, har man inte förståelse för vilken enorm teknisk revolution vi står inför så ska man nog inte kommentera.

Både AI och krypto ligger så nära besläktade att det kommer ta över fullständigt när allt är på plats, ni hör ju hur galet det är idag med banker som ska sitta på makten.

Det är så många fantastiska projekt som pågår just nu att man inser denna värld kommer inte vara sig likt en gång i tiden och vi är bara i barnstadiet just nu.
Citera
2023-07-18, 15:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin fixes this.
Jag har otaliga gånger förklarat för dig att det inte är något problem att "föra över pengar".

Dock är det inte ett trivialt problem att se till att alla nödvändiga kontroller på din överföring görs. Inget av detta händer när du för över bitcoin.

Det du säger med ditt trötta slagord är att bitcoin kringgår säkerhets- och penningtvättskontroller.
Citera
2023-07-18, 15:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
har man inte förståelse för vilken enorm teknisk revolution vi står inför så ska man nog inte kommentera.
Snyggt sätt att använda "no true scotsman" och uppvisa din egen dumhet i en enda mening! Vill du utveckla kring vad den "tekniska revolutionen" består av?

Varför har den inte anammats av hela världen efter snart 15 år? Är alla andra korkade förutom du?

Citat:
Både AI och krypto ligger så nära besläktade
På vilket sätt är de besläktade?

Citat:
Det är så många fantastiska projekt som pågår just nu
Berätta gärna mer om dessa "projekt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem