2023-07-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vi kom väl överens om att vi inte vet vem som "gick in" där. Du vet väl om att Vanguard är en asset manager.

.

Hur blir man kund hos Vanguard?
Citera
2023-07-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jag tror att din beskrivning i grunden är korrekt, men jag samtidigt att resan dit kan komma att bli oerhört krokig. Att hodl:a är inte för den klentrogne.

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Håller med. Jag förstod för flera år sedan att ska jag hålla på med BTC så måste jag tillägna mig en religiös övertygelse om vart vi är på väg, annars går det inte. Ett tag tyckte även jag att det såg mörkt ut (fr a under dippen pga FTX) men när nu BlackRock/Vanguard gått in med substantiella belopp och ansökt om en spot ETF så ligger vägen öppen för världserövring.

Det hjälper mot klentrogenheten att fördjupa sig i hur bitcoin fungerar, enligt min erfarenhet. Om man tar sig igenom ett par av följande böcker,

(FB) Boktips-tråden ,

så kommer man inte vackla i första taget och definitivt inte av ett prisras, oavsett hur kraftigt.

Med detta sagt är det klart trevligare att äga bitcoin när priset stiger eller är stabilt än när det rasar.
Citera
2023-07-13, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det hjälper mot klentrogenheten att fördjupa sig i hur bitcoin fungerar, enligt min erfarenhet. Om man tar sig igenom ett par av följande böcker,

(FB) Boktips-tråden ,

så kommer man inte vackla i första taget och definitivt inte av ett prisras, oavsett hur kraftigt.

Med detta sagt är det klart trevligare att äga bitcoin när priset stiger eller är stabilt än när det rasar.

Tekniken var aldrig problemet. Det enda jag varit rädd för var att betydelsefulla politiker skulle kunna få för sig att förbjuda/stoppa BTC från mainstream-adaption (pga oförstånd eller på uppdrag av de stora bankerna), men nu är vi förbi event horizon, så nu finns det absolut inget att oroa sig över längre.

Nu handlar allt om att köpa på sig så mycket som möjligt medan man har möjlighet.
Citera
2023-07-13, 14:55
Medlem
Citat:

Nu handlar allt om att köpa på sig så mycket som möjligt medan man har möjlighet.

Japp, men personligen nöjer jag mig med att hålla hårt i den position jag har.
Citera
2023-07-13, 17:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag sade att det var glasklart. Du har inget att diskutera mer så sluta leka med svenska språket som du brukar när du har gjort bort dig.
Läs artikeln (eller bara rubriken), sedan finns det inget mer att säga.
Ah, ja men om du har sagt att det är glasklart så är det väl så! Allt som behövs för att avgöra frågan tydligen.

Citat:
Dom är exponerade mot Bitcoin sedan länge. Bra så.
Resten vet vi inte. Sluta nu.
Ja, via sitt stora ägande i index. Varför det nu är så relevant.
Citera
2023-07-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ah, ja men om du har sagt att det är glasklart så är det väl så! Allt som behövs för att avgöra frågan tydligen.

Ja, via sitt stora ägande i index. Varför det nu är så relevant.

Varför envisas du med ditt irrelevanta indexbabbel? Blackrock och Vanguard äger inte ett index utan en stor mängd bolag, varav vissa äger och/eller bryter en massa bitcoin.
Citera
2023-07-13, 17:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Varför envisas du med ditt irrelevanta indexbabbel? Blackrock och Vanguard äger inte ett index utan en stor mängd bolag, varav vissa äger och/eller bryter en massa bitcoin.
De äger en massa fonder som följer index, därav bl a att Blackrock äger andelar i princip i alla bolag på Nasdaq (däribland MSTR som diskuterades tidigare). Jag postade dessutom en länk där det framgick att de hade mer pengar investerade i närmare tusen bolag på Nasdaq än i MSTR.

Därför är narrativet att de har "stor exponering" mot bitcoin rakt av löjligt. De har nämligen stor exponering mot allt i hela världen, i stort sett.
Citera
2023-07-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bara 11.5% kvar av Bitcoin på exchanges.
https://pbs.twimg.com/media/F0wn_1FXsAEGYI5?format=jpg&name=medium

Supply shock Pre-halving
Demand Shock - Institutions
Supply shock - Halving

Citat:
Den där grafen är riktigt intressant. Troligen ett resultat av hodlingskulturen som har blivit alltmer betydande i bitcoinsfären. FTX & co har förstås också hjälpt till så att folk har fått tummen ur och flyttat bort sina bitcoin från börserna.

Trendbrottet sammanfaller även påfallande väl i tiden med att Microstrategy började hodla. Innan 2020 någon gång blev det ständigt större bitcoinvolymer på börserna.

Nästa hausse kan bli brutal om denna trend håller i sig.

Citat:

Bra kommentar om detta: https://youtu.be/ZyMU3rCEQjI?t=128

Tydligen sjunker mängden bitcoin på börserna med nästan 700 bitcoin per dag.

Att jämföras med brytningen, som frambringar cirka 900 bitcoin per dag, en mängd som kommer att minskas till 450 per dag efter halveringen.

Edit. Alltså, nuvarande prisnivå är ohållbart låg.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-13 kl. 17:35.
Citera
2023-07-13, 17:42
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Därför är narrativet att de har "stor exponering" mot bitcoin rakt av löjligt. De har nämligen stor exponering mot allt i hela världen, i stort sett.
…och numera även i bitcoin. Bra att vi är överens om det.
Citera
2023-07-13, 17:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
…och numera även i bitcoin. Bra att vi är överens om det.
Ingen är "överens om det". Hur mycket bitcoin har de köpt nu?
Citera
2023-07-13, 17:52
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vi diskuterade exponering. Missade du det? Det förklarar din dikeskörning.
Citera
2023-07-13, 17:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Alla pratar om exponering samtidigt som du inte verkar förstå ordet… Det blir pajas så fort du försöker. Lägg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in