2023-07-15, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Detta har han absolut inte sagt, och det vet du om.

Det här var första gången ha sa det: https://youtu.be/cX4FvW_Ph_s?t=268

Bitcoiniseringen fortskrider.
Citera
2023-07-15, 20:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det här var första gången ha sa det: https://youtu.be/cX4FvW_Ph_s?t=268

Bitcoiniseringen fortskrider.
Pratar han om bitcoin? Jag hade för mig att bitcoin inte är krypto.
Citera
2023-07-15, 20:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Utan fortsatt bitcoinisering är det bortkastad tid och bortkastade pengar att satsa på att driva en bitcoin-ETF.

Om din "poäng" är att Larry Fink inte är lika uttalat övertygad om bitcoin som t.ex. Michael Saylor så har du rätt. Men Fink har ändå gjort stora framsteg mot för några år sedan, då han skämde ut sig genom att babbla om "blockchain" samtidigt som han rackade ner på bitcoin:

https://www.youtube.com/watch?v=UURmlq8VreY
Jag som trodde att bitcoinisering innebar att dessa tokens faktiskt användes i vardaglig handel av riktiga människor och näringsidkare. Inte att de var fastlåsta hos Blackrock och att du får trejda andelar i deras fond. Det var som tusan
Citera
2023-07-15, 20:06
Avslutad
Citat:

Hahaha All krypto förutom BTC är alltså digitaliserat guld enligt Larry Fink menar du?
Senast redigerad av SithMaster 2023-07-15 kl. 20:08.
Citera
2023-07-15, 20:10
Medlem
Citat:
Jag som trodde att bitcoinisering innebar att dessa tokens faktiskt användes i vardaglig handel av riktiga människor och näringsidkare. Inte att de var fastlåsta hos Blackrock och att du får trejda andelar i deras fond. Det var som tusan

I förlängningen kommer alla att använda bitcoin. Världens fattiga människor, världens rikaste människor och alla däremellan. Finansvärlden kommer att bitcoiniseras, vardagskonsumtion kommer att bitcoiniseras, allt.

Men det kommer inte att hända i morgon. Så jag förstår att du tycker att det är svårt för dig att föreställa sig. Det är inte så lätt för alla att tänka några steg framåt. Men det ena leder till det andra.
Citera
2023-07-15, 20:11
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hahaha All krypto förutom BTC är alltså digitaliserat guld enligt Larry Fink menar du?
Så pratar han om bitcoin? Eller är kanske bitcoin cash eller dogecoin likväl ”digitalt guld” enligt gubbstrutten?
Citera
2023-07-15, 20:13
Medlem
Citat:

Som sagt. Fink är inte Saylor eller någon som ingår i de mest inbitna bitcoinhodlarna. Han använder krypto som ett generellt begrepp, i vilket bitcoin är inräknat som ett specialfall.

Detta vet du förstås. Men du spelar dum. Eller är dum. Svårt ibland att veta vilket.
Citera
2023-07-16, 18:39
Medlem
Snygg sammanfattning av omsvängningen i finansvärlden och etablissemanget i förhållningssättet till bitcoin, särskilt i USA. Lycka till att försöka vända på den här utvecklingen nu.

https://www.youtube.com/watch?v=7_K9RRV2Hk4
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-16 kl. 19:26.
Citera
2023-07-16, 21:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är för sent!
Absolut, det syns ju i de enorma volymerna i bitcoin-handeln numera! Eller inte...
Citera
2023-07-17, 01:09
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Absolut, det syns ju i de enorma volymerna i bitcoin-handeln numera! Eller inte...
Att du endast tittar på handelsvolymer som enskild datapunkt så när man nog den slutsen. Kollar man lite bredare än så får man nog en mer rättvis bild.
Citera
2023-07-17, 07:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Att du endast tittar på handelsvolymer som enskild datapunkt så när man nog den slutsen. Kollar man lite bredare än så får man nog en mer rättvis bild.
Har du andra förslag på relevanta mätetal, och kan du presentera aktuella siffror för dessa som styrker din tes? Jag har föreslagit både handelsvolym och Google trends; båda råkar sammanfalla ganska tydligt.
Citera
2023-07-17, 07:23
Bannlyst
Citat:
Krypto är kort för kryptovaluta och samtliga kryptovalutor räknas som "krypto" och det finns inte en enda kryptovaluta som inte är "krypto". Bitcoin och samtliga altcoins som Ethereum och alla andra som finns och tillkommer är således krypto. Du kan lita på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in