Citat:
Ja, fruktansvärt grymt!
Jag tänker att om målet endast varit att förpassa T till andra sidan, vore många andra sätt både smidigare och enklare.
Varför valde hon det mest avancerade?
Hur vansinnigt och makabert det än låter, tror jag J njöt av Ts plågor.
Ms observation och reaktion på Js sinnesstämning efteråt tror jag var äkta, att J föreföll nöjd och lättad medan hon själv var väldigt illa berörd.
Jag tänker att om målet endast varit att förpassa T till andra sidan, vore många andra sätt både smidigare och enklare.
Varför valde hon det mest avancerade?
Hur vansinnigt och makabert det än låter, tror jag J njöt av Ts plågor.
Ms observation och reaktion på Js sinnesstämning efteråt tror jag var äkta, att J föreföll nöjd och lättad medan hon själv var väldigt illa berörd.
Jag tror inte hon valde sätt i den bemärkelsen att hon planerade långt i förväg hur hon skulle ha ihjäl henne. Då hade hon troligen valt en annan metod och annan plats. Jag tror inte hon kunde behärska sig efter Nöjet och förbisåg risken med att ha ihjäl henne i sin lägenhet. Väl i lägenheten var hon begränsad till kniv eller strypning. Och jag tror faktiskt hon gjorde ett övervägande och lotten föll på strypning eftersom dom var 2 mot 1, samt att det lämnar få spår.
Vid strypning vittnar gm om att deras hat riktas mot en enda punkt och dom får tunnelseende. Dom reagerar inte på tilltal, skrik eller smärtan som offret orsakar dom i form av riv och klösmärken.
Det är möjligt att J nöjt medans hon ströp T. Det jag är övertygad om iaf är att både J och M var totalt likgiltiga inför det dom gjorde, vilket är anmärkningsvärt med tanke på att dom såg T kämpa och plågas under flera minuter. Den likgiltigheten verkar inte ha släppt trots att dom borde insett för länge sedan vad dom ställt till med.