2023-07-03, 04:04
Avslutad
BlackRock CEO Larry Fink uttalar sig om BTC i detta klipp:

https://youtu.be/4ti9cJmFIGw

Citat:
Can it evolve into a global market? Possibly ..

Bitcoiniseringen är ett faktum.
Citera
2023-07-03, 08:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Antalet adresser med mer en 1st Bitcoin stiger konstant.
https://www.lookintobitcoin.com/charts/addresses-greater-than-1-btc/

I en Bitcoinsierad värld, tänk att vara en som har en hel Bitcoin av de 21 miljonerna (varav ca 18M är tillgängliga).

Jag upprepar mig, det finns alltså runt 50 miljoner dollar-miljonärer i världen idag. Det finns inte nog med hela Bitcoins för alla dessa att dela på om dom så skulle vilja. Värt att reflektera över när man samlar på sig sats...
Citera
2023-07-03, 10:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Antalet adresser med mer en 1st Bitcoin stiger konstant.
https://www.lookintobitcoin.com/charts/addresses-greater-than-1-btc/

I en Bitcoinsierad värld, tänk att vara en som har en hel Bitcoin av de 21 miljonerna (varav ca 18M är tillgängliga).

Jag upprepar mig, det finns alltså runt 50 miljoner dollar-miljonärer i världen idag. Det finns inte nog med hela Bitcoins för alla dessa att dela på om dom så skulle vilja. Värt att reflektera över när man samlar på sig sats...
Är det ett "argument för bitcoinisering" att om man vill ha en hel bitcoin så får man passa på snabbt? Vad är det du skriver egentligen?
Citera
2023-07-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Är det ett "argument för bitcoinisering" att om man vill ha en hel bitcoin så får man passa på snabbt? Vad är det du skriver egentligen?

Om du tänker litegrann så är det ett argument för bitcoiniseringens oundviklighet (så länge inget totalt oväntat och katastrofalt inträffar). Spelteorin belönar dem som är tidiga. Om ett antal år kan det vara utom räckhåll för gängse dollarmiljonär att komma över en hel bitcoin. När man som dollarmiljonär inser detta tenderar man att vilja skaffa åtminstone en bitcoin förr hellre än senare, vilket bidrar till att göra bitcoinbristen för dollarmiljonärer till verklighet.

Även icke dollarmiljonärer har förstås incitament att skaffa en position nu i stället för att vänta tills priset är mycket högre.

Ett mycket högre värde per bitcoin än i dag är en nödvändig komponent i bitcoiniseringen och skapar fler användningsområden för bitcoin. Bitcoin kan ju inte bli hela världens dominerande form av pengar eller ens användas för riktigt stora affärer när den har ett totalvärde på blott sex hundra miljarder dollar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-03 kl. 12:07.
Citera
2023-07-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BlackRock CEO Larry Fink uttalar sig om BTC i detta klipp:

https://youtu.be/4ti9cJmFIGw

Bra inslag. Folk på alla nivåer i hackordningen tvingas en efter en att böja sig och godta att bitcoin är här för att stanna. "Global asset" underförstår för övrigt ett mycket högre värde per bitcoin än i dag.
Citera
2023-07-03, 15:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bra inslag. Folk på alla nivåer i hackordningen tvingas en efter en att böja sig och godta att bitcoin är här för att stanna. "Global asset" underförstår för övrigt ett mycket högre värde per bitcoin än i dag.
Är det därför hans bolag har köpt på sig massvis med bitcoin nu då? Hur många har de?
Citera
2023-07-03, 15:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är det därför hans bolag har köpt på sig massvis med bitcoin nu då? Hur många har de?
Du menar att dom inte har Bitcoin?

Att dom är exponerade mot Bitcoin sedan länge, råder det inga tvivel om.
Citera
2023-07-03, 15:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du menar att dom inte har Bitcoin?

Att dom är exponerade mot Bitcoin sedan länge, råder det inga tvivel om.
Så hur många har de köpt på sig? Det verkar otroligt svårt att få svar på frågan.
Citera
2023-07-03, 15:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så hur många har de köpt på sig? Det verkar otroligt svårt att få svar på frågan.
Jag vet inte hur många de köpt på sig.
BlackRock är ordentligt exponerade mot Bitcoin, det är det relevanta.

Nu frågar jag dig, har du belägg för att BlackRock inte äger Bitcoin? Verkar vara otroligt svårt att få svar på den frågan...
Citera
2023-07-03, 15:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag vet inte hur många de köpt på sig.
BlackRock är ordentligt exponerade mot Bitcoin, det är det relevanta.

Nu frågar jag dig, har du belägg för att BlackRock inte äger Bitcoin? Verkar vara otroligt svårt att få svar på den frågan...
Nej, jag har inte sagt att jag har några belägg utan ställer just frågan hur många de har.

Du säger att de är "ordentligt exponerade". Då måste de äga jättemånga bitcoins. Hur många då?
Citera
2023-07-03, 15:28
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej, jag har inte sagt att jag har några belägg utan ställer just frågan hur många de har.

Du säger att de är "ordentligt exponerade". Då måste de äga jättemånga bitcoins. Hur många då?
Nu tramsar du bara igen. Du har dock rätt i att du inte har några belägg för att de inte skulle äga bitcoin.
Citera
2023-07-03, 15:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Nu tramsar du bara igen. Du har dock rätt i att du inte har några belägg för att de inte skulle äga bitcoin.
Undrar vem det är som tramsar. Jag ställer en relevant och enkel fråga, som jag har ställt många gånger på sistone, men ingen verkar kunna ge svar.

Nämligen:
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in