Citat:
Ursprungligen postat av
NNFFS
Fast Solomon verkar inte ha något bolag (inte ens enskild firma) så hans inkomster är nog rätt mörka och går under radarn för fogden.. Rekohyllan drivs ju via företaget som hennes pappa står på (att Melina är delägare finns inte i några officiella register). Utbetalningarna till Melina bör rimligen inte fogden kunna komma åt eftersom de inte är gifta..
Sen har jag inte sett att Melina slutfört sin kokbok eller några andra böcker, så någon inkomst från hennes "författarskap" är där inte ännu..
Att de inte är gifta förändrar ingenting direkt märkbart juridiskt. De bor ihop och har gjort de under en längre tid. Deras relation bör då betraktas som ett samboförhållande och då kan även hennes inkomster utmätas.
Rekohyllan står på de bolag som Fredriks, pappa & mamma står registrerade på inte Melinas pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wooqiprwo
De borde väl dock vara ganska intresserade av personer som verkar köra svart. De är ju offentliga och han har varit lika öppen med att han jobbar som att han har skulder till fogden. De säger även att Rekohyllan är Melinas företag.
De har tidigare även medvetet valt att stå skrivna på olika adresser. Vad jag vet så påverkar sådant storleken av olika bidrag.
Undrar vad fogden och Skatteverket har att säga.
Man kan ju undra om de förmånsbeskattar bilarna de har genom bolaget då de valt att skriva dem på bolaget? För jag kan inte se att de gör speciellt många reser med dem som inte är privata? Eller ser dem exempelvis resan till Portugal som en arbetsresa?