2023-07-14, 09:42
Moderator
Humbugs avatar
Då de numera bytt namn på kanalen har jag korrigerat rubriken.
/M0d
Citera
2023-07-14, 14:23
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Rinnande vatten har dom
Tanken är väl fortfarande paj i husbilen?
Citera
2023-07-14, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Tanken är väl fortfarande paj i husbilen?
Tanke-förmågan verkar vara paj också
Hon syftade på läckagen i deras husbil såklart
Citera
2023-07-14, 15:18
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Vad är det jag ska veta? Jag ser ingenting att vara avundsjuk på i deras liv, snarare tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Haman98
Tanke-förmågan verkar vara paj också
Hon syftade på läckagen i deras husbil såklart
Jaha du är fortfarande kvar i tråden? Verkar inte särskilt villig att besvara frågor folk ställer dig här?
Någonting mer du anser är paj hos mig?

Vilket läckage?
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2023-07-14 kl. 15:21.
Citera
2023-07-14, 18:33
Medlem
Wooqiprwos avatar
De borde kolla upp möglet i husvagnen. Inte så bra att bo på sån liten yta med mögel.
Citera
2023-07-15, 04:56
Avslutad
Ju mer jag kollar på den här familjen desto mer skiner Melina. Hon är väldigt charmig. Och huslig. Hon är nog min absoluta favorit bland alla de här Youtubetyperna. Möjligen med undantag för Herkko.

Det kunde man inte förutse när hon intervjuvade Lennart Bladh för många år sedan som sjuttonåring.
Citera
2023-07-15, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kronofogden tar inte ett hem. Och visst har dom väl en inkomst?
Dom är Youtubers som Moa och många andra.
Melina är författare och säljer produkter.
Om inte annat så går det att skaffa sig en inkomst
Fast Solomon verkar inte ha något bolag (inte ens enskild firma) så hans inkomster är nog rätt mörka och går under radarn för fogden.. Rekohyllan drivs ju via företaget som hennes pappa står på (att Melina är delägare finns inte i några officiella register). Utbetalningarna till Melina bör rimligen inte fogden kunna komma åt eftersom de inte är gifta..
Sen har jag inte sett att Melina slutfört sin kokbok eller några andra böcker, så någon inkomst från hennes "författarskap" är där inte ännu..
Citera
2023-07-15, 07:49
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Fast Solomon verkar inte ha något bolag (inte ens enskild firma) så hans inkomster är nog rätt mörka och går under radarn för fogden.. Rekohyllan drivs ju via företaget som hennes pappa står på (att Melina är delägare finns inte i några officiella register). Utbetalningarna till Melina bör rimligen inte fogden kunna komma åt eftersom de inte är gifta..
Sen har jag inte sett att Melina slutfört sin kokbok eller några andra böcker, så någon inkomst från hennes "författarskap" är där inte ännu..

De borde väl dock vara ganska intresserade av personer som verkar köra svart. De är ju offentliga och han har varit lika öppen med att han jobbar som att han har skulder till fogden. De säger även att Rekohyllan är Melinas företag.

De har tidigare även medvetet valt att stå skrivna på olika adresser. Vad jag vet så påverkar sådant storleken av olika bidrag.

Undrar vad fogden och Skatteverket har att säga.
Citera
2023-07-15, 09:17
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Att de inte är gifta förändrar ingenting direkt märkbart juridiskt. De bor ihop och har gjort de under en längre tid. Deras relation bör då betraktas som ett samboförhållande och då kan även hennes inkomster utmätas.

Rekohyllan står på de bolag som Fredriks, pappa & mamma står registrerade på inte Melinas pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
De borde väl dock vara ganska intresserade av personer som verkar köra svart. De är ju offentliga och han har varit lika öppen med att han jobbar som att han har skulder till fogden. De säger även att Rekohyllan är Melinas företag.

De har tidigare även medvetet valt att stå skrivna på olika adresser. Vad jag vet så påverkar sådant storleken av olika bidrag.

Undrar vad fogden och Skatteverket har att säga.
Man kan ju undra om de förmånsbeskattar bilarna de har genom bolaget då de valt att skriva dem på bolaget? För jag kan inte se att de gör speciellt många reser med dem som inte är privata? Eller ser dem exempelvis resan till Portugal som en arbetsresa?
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2023-07-15 kl. 09:19.
Citera
2023-07-15, 10:46
Medlem
Citat:
Att de inte är gifta förändrar ingenting direkt märkbart juridiskt. De bor ihop och har gjort de under en längre tid. Deras relation bör då betraktas som ett samboförhållande och då kan även hennes inkomster utmätas.

Rekohyllan står på de bolag som Fredriks, pappa & mamma står registrerade på inte Melinas pappa.

Man kan ju undra om de förmånsbeskattar bilarna de har genom bolaget då de valt att skriva dem på bolaget? För jag kan inte se att de gör speciellt många reser med dem som inte är privata? Eller ser dem exempelvis resan till Portugal som en arbetsresa?

Resan till Portugal var väl en slags mental läkningsprocess.
Citera
2023-07-15, 19:03
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonCermenius
Solomon är en reko kille. Melina däremot har haft många problem i livet, band annat knarkat och prostituerat sig för pengar till knark.
Hon kommer från en trasig trash familj medans han är lite av en rikemansunge.
Utveckla gärna varför hennes familj är trash? Vad gör honom till reko? Att han blivit dömd för att ha misshandlat sitt ex? Har massa skulder man inte gör något åt? Verkar inte sköta underhållsstöd till hans andra barn från tidigare relation?
Citera
2023-07-15, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntonCermenius
Solomon är en reko kille. Melina däremot har haft många problem i livet, band annat knarkat och prostituerat sig för pengar till knark.
Hon kommer från en trasig trash familj medans han är lite av en rikemansunge.
Det var precis den känslan jag också hade. Vilken tur för henne att hon lyckades landa honom.
Ska bli kul att följa deras äventyr. Hoppas hon där frun börjar skärpa till sig och börjar bete sig som en bra mamma. Jag hoppas att hennes trashighet försvinner med tiden och hon lär sig hur man ska vara av killen som verkar ha huvudet på skaft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in