2022-03-29, 15:52
Medlem
Här har vi ännu en influencerfamilj (Melina och Solomoon) som outar sitt barn alldeles för mycket och för övrigt tycks ha någon sorts samarbete med Tiingelinn. Nu har de också nyligen flyttat ihop med Moa Murderess. De framhäver ofta en helylle livsstil, men om man läser i diverse kommentarsfält verkar det dölja sig mycket bakom fasaden.

Melina har berättat i vloggar att hon har haft narkotikamissbruk och självskadebeteende och suttit på SIS-hem. Tydligen har hon diagnoserna asperger, ADHD och borderline.

Solomoon levde tidigare i Stockholm med flickvän och två barn och hette då Fredrik Hedvall. Han ändrade sedan sitt namn till Solomoon och har ingen kontakt med sina tidigare barn. Nu har han ändrat sitt namn igen, men kallar sig fortfarande Solomoon officiellt, så det är ju nära till hands att tro att namnändringen har med belastningsregistret att göra. Officiellt heter han numera Andreas Adam Petersson och enligt Lexbase är han dömd för flera fall av misshandel på första barnens mamma, som enligt domarna även bott på skyddat boende pga honom.

För övrigt har Solomoon kronofogdeskulder och begår folkbokföringsbrott, så där har Familjen Foliehatt något gemensamt med sina vänner Tiingelinn och Simon.

Någon som känner dessa eller Solomoons ex och kan berätta mer?
Citera
2022-03-29, 16:21
Moderator
easy_dans avatar
Kändisskvaller --> Youtubers, vloggare och andra videokreatörer
/Moderator
Citera
2022-03-29, 17:00
Medlem
Hamprs avatar
Antar att det är dessa du talar om? https://www.youtube.com/channel/UC1T...DxTjIOQ/videos

Ingen aning vem de är då jag aldrig ens hört talats om deras kanal tidigare. Känns ju dock lagom läskigt om det där med misshandelsdomar stämmer då man (som vanligt) får sken av en helylle familj.
Cementerar att saker och ting kan vara hur svarta som helst oavsett vilken bild man målar upp på t ex youtube.
Citera
2022-03-29, 18:44
Bannlyst
Är det någon swingersfamilj eller varför bor han med två vuxna kvinnor? Jag gillar att dom röker gräs, iallafall killen.
Citera
2022-03-29, 18:48
Medlem
Korv69s avatar
Haha att läsa videotitlarna var ju stor humor, ärligt talat med tanke på att de heter saker som ”Röka gräs på förlossningen”, ”Stoppar upp vitlök i snippan” och ”Matförgiftning, hemorrojder och LIDL” tyder ju på att detta antingen är någon slags trollkanal eller Sverige trashigaste ”influenser”-familj alla kategorier
Citera
2022-03-29, 19:34
Medlem
Följde Moas youtubekanal hon hade flera år sen men sen började hon bara göra engelska videos, hon var väldigt ”emo” då
Citera
2022-03-29, 20:07
Medlem
Undra om tjejen dom flyttat in med vet om att han är hos kronofogden osv?

Utifrån videon "bråk om pengar" får man ju inte direkt intrycket av att dom är bra på den ekonomiska delen.

Klippet börjar med att dom sitter och käkar någon chokladkaka för 30spänn styck för att sen gå över i att dom "Varit fattiga hela deras förhållande", vill inte jobba för att "spendera tid med familjen och hela sig själv" osv.
För att i nästa klipp sitta och ha någon Haul på saker dom dom beställt, allt från lite kläder till nån bok (runt 400:- när man googlar)för att han har pigment fel på kuken som han egentligen inte bryr sig om men "det hade varit coolt att bevisa att det går att bota" samt hampaprotein (går på 400-600Kr när man googlar)

Känns inte som jättenödvändiga inköp enligt mig om man sitter och bråkar om hur fattig man är och förekommer hos kronofogden och grejer.. Framförallt när dom har ett barn och ett till på G.

Undrar hur dom lagt upp betalning och sådana saker? Är 3 vuxna och 2 barn samt hund som ska ha mat, vet inte vem som äger huset, men hus kostar ju också att bo i även om dom har fått det gratis då det tillkommer el och vatten och sådana saker. Samt då telefonräkningar x3, försäkringar osv på hund, internet, bil och dess försäkringar, bränsle osv osv. Svårt att tro att dom har råd att ha en buffert om tex frysen skulle ge upp

Inte precis några personer jag skulle dela hus med om jag fick välja, känns som att tjejen dom flyttat in med kan ha dragit en rätt ordentlig nitlott..
Känns som att detta kan sluta i en rätt förstörd vänskap.
Senast redigerad av Skeden11 2022-03-29 kl. 20:12.
Citera
2022-03-29, 21:18
Medlem
Jag har följt familjen i typ ett års tid, mest för att jag tycker melina är rätt skön. Men jag har enda från början fått dåliga vibbar av solomon. Hur han pratar med melina ibland är så hemskt att se. Så att se att han är dömd för misshandel och olaga hot kändes inte direkt som en överraskning. Han berättar i nån video att han har två barn till som han inte får träffa men sen pratas det aldrig mer om det.

Jag tror inte ett skit på att han förändrats och blivit en bättre människa, tittar man frekvent på deras Youtube så lyser hans rätta icke tillrättalagda jag igenom och jag hoppas verkligen att Melina och barnen inte ska behöva gå igenom samma sak som hans förra baby mama.
Citera
2022-03-29, 21:21
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limedricka
Här har vi ännu en influencerfamilj (Melina och Solomoon) som outar sitt barn alldeles för mycket och för övrigt tycks ha någon sorts samarbete med Tiingelinn. Nu har de också nyligen flyttat ihop med Moa Murderess. De framhäver ofta en helylle livsstil, men om man läser i diverse kommentarsfält verkar det dölja sig mycket bakom fasaden.

Melina har berättat i vloggar att hon har haft narkotikamissbruk och självskadebeteende och suttit på SIS-hem. Tydligen har hon diagnoserna asperger, ADHD och borderline.

Solomoon levde tidigare i Stockholm med flickvän och två barn och hette då Fredrik Hedvall. Han ändrade sedan sitt namn till Solomoon och har ingen kontakt med sina tidigare barn. Nu har han ändrat sitt namn igen, men kallar sig fortfarande Solomoon officiellt, så det är ju nära till hands att tro att namnändringen har med belastningsregistret att göra. Officiellt heter han numera Andreas Adam Petersson och enligt Lexbase är han dömd för flera fall av misshandel på första barnens mamma, som enligt domarna även bott på skyddat boende pga honom.

För övrigt har Solomoon kronofogdeskulder och begår folkbokföringsbrott, så där har Familjen Foliehatt något gemensamt med sina vänner Tiingelinn och Simon.

Någon som känner dessa eller Solomoons ex och kan berätta mer?

Det enda bra sossarna någonsin gjort var ju att se till att just precis såna här inte kunde fortplanta sig
Citera
2022-03-29, 21:52
Medlem
Är det någon som har domarna ?
Citera
2022-03-29, 21:56
Medlem
Helt galet hur detta inte kan vara en diskussion på deras ”supervegan-jämnställdhets-fantastiska-familjelivs TikTok” eller jo, där finns ju bara barn, men allvarligt talat. Hur kan ett sånt kräk ha flera tusentals följare på sina sociala medier?
Citera
2022-03-29, 23:34
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeden11
Undra om tjejen dom flyttat in med vet om att han är hos kronofogden osv?

Utifrån videon "bråk om pengar" får man ju inte direkt intrycket av att dom är bra på den ekonomiska delen.

Klippet börjar med att dom sitter och käkar någon chokladkaka för 30spänn styck för att sen gå över i att dom "Varit fattiga hela deras förhållande", vill inte jobba för att "spendera tid med familjen och hela sig själv" osv.
För att i nästa klipp sitta och ha någon Haul på saker dom dom beställt, allt från lite kläder till nån bok (runt 400:- när man googlar)för att han har pigment fel på kuken som han egentligen inte bryr sig om men "det hade varit coolt att bevisa att det går att bota" samt hampaprotein (går på 400-600Kr när man googlar)

Känns inte som jättenödvändiga inköp enligt mig om man sitter och bråkar om hur fattig man är och förekommer hos kronofogden och grejer.. Framförallt när dom har ett barn och ett till på G.

Undrar hur dom lagt upp betalning och sådana saker? Är 3 vuxna och 2 barn samt hund som ska ha mat, vet inte vem som äger huset, men hus kostar ju också att bo i även om dom har fått det gratis då det tillkommer el och vatten och sådana saker. Samt då telefonräkningar x3, försäkringar osv på hund, internet, bil och dess försäkringar, bränsle osv osv. Svårt att tro att dom har råd att ha en buffert om tex frysen skulle ge upp

Inte precis några personer jag skulle dela hus med om jag fick välja, känns som att tjejen dom flyttat in med kan ha dragit en rätt ordentlig nitlott..
Känns som att detta kan sluta i en rätt förstörd vänskap.

Blev nyfiken och kikade på ett par videos. Den rosahåriga tjejen säger ju att hon tidigare bott ihop med Solomon. Så hon borde ju isåfall veta Att han har problem med pengar, och varit rätt oskön mot sitt ex elr vad som stod här ovan någonstans att han behandlat sitt ex dåligt?? Hm...
Melina verkar ju hur gullig som helst iallafall.

Frågor på det:
- Finns det någon dom/åtal mot honom, eller är det hörsägen?
- Varför vill man heta Solomon? Låter som en oseriös pokemon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in