2023-07-15, 10:42
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
ryssland håller på att få stryk av Ukraina och du sitter fortfarande och drömmer om att ryssland skall besegra USA/NATO!!

Är det då ni tömmer era lager i Uralbergen eller hur tänker du att det ska gå till? Kan du inte berätta?

Jag är till skillnad mot många av er inte helt blockerad på ny fakta.
Så kan du inte presentera lite fakta som backar det du säger.
Och en artikel från BBC är liksom inte fakta

Jag har ingen stenkoll på vad ryssar eller ukrainare har i förluster.
De har inte du heller.

De vi vet är att ryssar gärna skickar sina soldater till slakt rent historiskt , och så lär de har varit nu med.
Men uppenbarligen gör ukraina det samma.
För går man rakt in i artilleri regn och inte når slutmålet är det förenad med död i stor skara.
Fattar du verkligen inte det ?

Det är möjligen zelensky och några krigshökar och vapentillverkare i Washington som vill ev ha ett fullskaligt krig mellan nato och ryssland/BRICS.
Men alla vi andra vill inte.
Väst ekonomi är så fullstänständigt kört i botten och det vet ALLA.

Och jag TROR att ryssen har en jävla massa artillerigranater liggandes på lager och har även hört att de dessutom utklassar väst i tillverkning av dem.
Just för att de visset redan i syrien att S-400 var ett för stort hot mot väst flyg.
Och det finns inget billigare alternativ i krig är just mata artillerigranater i mängder.
Kontra super avancerade tanks och tomahawk missiler.
Jag tror att vi i väst har för tillfället blivit omsprungna och utmanövrerade av ryssen i vår militär doktrin.

Ja har jag rätt eller inte , jag vet inte . Har inte en enda jävla aning. Har precis lika aning som dig som bara sitter och rapar i dig träskmedia versioner av vad som händer.

Det finns bara ett enda bevis , de kan varken du eller jag eller någon annan dåre i tråden komma i från.
Och beviset är denna karta
https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465

Men jag är helt säker på att du inte fattar det heller

Min dröm är att vita tappra män ska få leva.
Våra riktiga hot är inte mot ett brödrafolk.
Citera
2023-07-15, 10:46
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag skulle säga att ytterst få driver åsikten att samtliga ryssar på den ryska landsbygden förtjänar att utplånas. Min kommentar var att civila ryssar förtjänar kritik, inte att de ska utsättas för ett folkmord. Man kan inte skylla på ”att man inte visste” när informationen faktiskt är tillgänglig, men man väljer att inte ta del av den.

Utan tvekan har man ett ansvar att hålla sig informerad och kan inte enbart skylla på "jag visste inte" när information finns, och då tänker jag osökt på Birgitta Dahl som hyllade Röda Khmererna under Pol Pots massslakt och avfärdade alla rapporter om massmord som "USA-propaganda".

När det till slut blivit alltför uppenbart hur illa det faktiskt svar så pudlade kärringen med att hon varit "naiv", och inte värre konsekvenser än att hon kunde bli talman för Sveriges riksdag.
(Däremot ojade man sig hur fruktansvärt det var att Björn Söder kunde bli vice talman, som mig veterligen åtminstone inte hyllat och bagatelliserat massmördare).

Detsamma gäller många i samhällseliten och intellektuella som krypit och försvarat ondskefulla totalitära rörelser då sanningen om dem inte föll dem i läppen, i regel utan större konsekvenser och de förtjänar verkligen all skit de kan få då de hade alla förutsättningar att ta del av riktig information om de velat.

Med det sagt lägger jag inte riktigt lika höga förväntningar på simpla knegare utan samhällsinflytande i ett land utan demokratisk tradition, som ju inte har fullt lika goda förutsättningar att kunna veta bättre.
Senast redigerad av Pederhosen 2023-07-15 kl. 11:10.
Citera
2023-07-15, 10:50
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Intressant lördagsläsning för den som vill fördjupa sig i kontraoffensiven

Quick Explainer: Ukraine's shift away from NATO tactics, and why they might shift back
https://www.dailykos.com/stories/2023/7/13/2180951/-Quick-Explainer-Ukraine-s-shift-away-from-NATO-tactics-and-why-they-might-shift-back
Citera
2023-07-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vi får väl se vilka bevis som kommer fram i eventuella rättegångar, eller hur? Det finns en hel del anklagelser - från båda sidor.

Ukrainas talesperson fick sparken när hon sa samma sak som dig.

Du verkar vara en sådan som tror att Bucha-massakern inte hänt och att allt ryssland påstår skett i donbass etc är sant (vilka är dina vattentäta bevis för det om så är fallet)?
Citera
2023-07-15, 10:52
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Trolla någon annanstans din pajas. Fortsätt stämpla folk som ryssar när ni inte har några argument.

Måste vara bra mysigt nere i er lilla hög där ni kan klappa om varandra efter varje delad twitterlänk eller obskyr skrift. Nivån är ju inte direkt skyhög.

Förstår dock att många här verkar behöva bekräftelse då den inte existerar någon annanstans för er. Följ strömmen och få den. Ge upp allt annat.

Nej, Ryssland invaderade Ukraina. Det var fel, för 10.000 gången. Bara för det kan du inte skriva om historien och försöka vrida och vända på allt för de ska passa in i ditt skeva narrativ och fantasivärlden du lever i. Men allt ni är ute efter egentligen är ju att provocera, inte diskutera.
Trollolololla- Har Du inte läst dina egna inlägg...
Historiskt är din acceptans för folkmordsinvasionen tydlig. Så- vad är det Du egentligen vill diskutera?
Att ryssen upplevde sig tvingad och därav agerat berättigat, har Du missat alla tokiga skäl som presenterats-
Börja vid Sovjets delning när både Ryssland och Ukrainas gränser fastställdes i samförstånd och erkändes internationellt.
Citera
2023-07-15, 11:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Finns en gräns. Det är sunt att känna ilska mot brott och övergrepp. Det är en helt annan att kultivera detta bortom sunda gränser. Då börjas det med generaliseringar, rättfärdigande och så kommer gruppkulturen där idioter hejar på varandra och blir än mer extrema.

Känns igen ganska bra det där. Men som nämnt, kolla vad många postar här. Se vad fan de tror på. De är makalöst. Allt skyddas också av de brinnande hatet.

Jag förstår avsky, som sagt. Jag är dock starkt för rättsstaten. Det är inte nazistpojkarna (ni vet vilka ni är) härinne. De sprider bara sin propaganda och rena lögner i många fall (inte alla), för att elda på ännu mer.

M

Du, för rättsstaten...? men vem f-n försöker du lura?
Isåfall tycker du Putin ska inställa sig i Haag omedelbart? han och den där kärringen som rövade bort barnen...
Citera
2023-07-15, 11:05
Medlem
Taggads avatar
Ännu en indikation på att Prigozjin är tillintetgjord eller tagen av daga.
Citat:
”Gråhår är ledaren” – Putins förslag tycks splittra Wagner
Vladimir Putin tycks ha skapat en spricka mellan Wagnersoldaterna och ledaren Jevgenij Prigozjin, skriver CNN. Den ryske presidenten påstår i en intervju med tidningen Kommersant att han efter det avblåsta kuppförsöket föreslog att befälet ”Gråhår” skulle ta över ledarskapet – men att Prigozjin avböjde erbjudandet.
https://omni.se/t/wagnerupproret/0e4c95fc-be6b-4376-b72e-c110443dd174

Att Putin skulle låta sig förnedras och glömma det - aldrig i livet..
Citera
2023-07-15, 11:09
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ett ovanligt långt finger upp i röven på dom som motiverar massmords-invasionen med att stoppa Natos utvidgning🖕
https://omni.se/t/forsvarets-framtid/2ac46bcc-7a0e-4307-9152-bf3c0b116db0
https://bodonu.no/nato-kommando-i-nord-norge-kan-oppfattes-som-en-fiendtlig-handling/15.07-08:07
https://tt.omni.se/norden-vill-ha-egen-natobas-experter-varnar/a/8J1QPQ
https://klassekampen.no/utgave/2023-07-15/ (betalvägg)

Den säkerhetspolitiska katastrofen Putins huvudlösa invasion orsakat Ryssland är oåterkalleligt och monumental. Det måste väl för fanken finnas några vettiga ryssar som kan göra sig kvitt historiatraumatiserade stollen?
"konfliktforskare" kan dra åt helvete.
Citera
2023-07-15, 11:12
Medlem
Egentligen är förlusterna för HBTQ-federationen enormt höga när det gäller antalet eliminerade bögkriminella. Men det uppstår en tillvänjning när man studerar siffrorna och man luras till att se det som "normalt".

Senaste dygnet har inrapporterats ytterligare 590 neutraliserade bögfascister och det innebär då att totalt 237.180 har lämnat jordelivet och slipper fundera på könsbyten eller glädja barnen med sagostunder som uppmålade drag-queens.

Genombrytningsdagen för 300.000-gränsen ligger just nu fast på den 15 november.

Vad gäller övriga materiella förluster är det inga siffror som sticker ut.

Det är märkligt att Ryssland inte avslutade kriget när den första pushen mot Kiev misslyckades. Förmodligen uppstod det en maktkamp som vi inte kunde se. Att den hårda falangen segrade blev ödesdigert för Ryssland som nu dag för dag förstör sin framtid.
Citera
2023-07-15, 11:16
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

De har inte du heller.

De vi vet är att ryssar gärna skickar sina soldater till slakt rent historiskt , och så lär de har varit nu med.
För går man rakt in i artilleri regn och inte når slutmålet är det förenad med död i stor skara.

Det är möjligen zelensky och några krigshökar och vapentillverkare i Washington som vill ev ha ett fullskaligt krig mellan nato och ryssland/BRICS.

Och jag TROR att ryssen har en jävla massa artillerigranater liggandes på lager och har även hört att de dessutom utklassar väst i tillverkning av dem.
Just för att de visset redan i syrien att S-400 var ett för stort hot mot väst flyg.
Och det finns inget billigare alternativ i krig är just mata artillerigranater i mängder.
Jag tror att vi i väst har för tillfället blivit omsprungna och utmanövrerade av ryssen i vår militär doktrin.

Ja har jag rätt eller inte , jag vet inte . Har inte en enda jävla aning. Har precis lika aning som dig som bara sitter och rapar i dig träskmedia versioner av vad som händer.

Det finns bara ett enda bevis , de kan varken du eller jag eller någon annan dåre i tråden komma i från.

Är det för att det går så bra för Ryssland som du har börjat skriva i den här tråden eller är det för att Ryssland förlorar artilleri attritions duellen sakta men säkert och att spiken i kistan är de västerländska
DPICM granaterna?
Förövrigt är det väl dags att poängtera igen att du alldeles uppenbart inte har en aning om SA 400 eller nåt annat du svamlar om din jävla pajas.
"Västs" flyg Ukraina har fortfarande Sovjetiskt flyg din erbarmliga byfåne.
Ukraina har inte F35 de har MIG och Sukhoi.

Citat:
On 22 May 2018 Israeli Air Force commander, Major General Amikam Norkin, reported that Israel became the first country in the world to use the F-35I Adir in combat during recent clashes with Iran in Syria.[102] In mid-2020, several media outlets, including Turkish media, questioned the combat capability of the S-400 air defense system.[103] In late December 2021, the Israeli Air Force flew military jets over areas protected by S-400 and Pantsir SAM in Syria and bombed Iran-backed Hezbollah militia based in Latakia.[104]
https://en.wikipedia.org/wiki/S-400_missile_system
Vilken fantastisk super succé verkligen...
Senast redigerad av Kiddieoxo 2023-07-15 kl. 11:22.
Citera
2023-07-15, 11:19
Medlem
leachs avatar
US House of Representatives approves US$300 million budget for Ukraine
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/15/7411449/
Citera
2023-07-15, 11:20
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

De har inte du heller.

Möjligt- men Du verkar blockerad på faktumet att Ukraina är en erkänd självständig nation. Är det därför Du försöker rättfärdiga ryssens folkmordsinvasion..?

Dumt av dig att tro att ryssen på något sätt 'tjänar' på sitt agerande gentemot Ukraina, sånt kan få empatilösa svin att passera alla gränser. Varför är Du för detta?

Så Du menar att trots bevis på ryssens folkmordsinvasion och barbari, är de inte ett hot mot sitt 'brödrafolk' i Ukraina, jisses---
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in