2023-07-14, 23:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Såhär lämnar Ryzzarna sina skadade att dö... Hemska bilder på döda orcher på båtar.

https://t.me/kennethinukraine/126
Citera
2023-07-14, 23:14
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag är inte uppriktigt nyfiken kring varför du inte åker ner eftersom du uppenbarligen aldrig har gjort militärtjänst i Sverige trots att även kvinnor får göra den här om de är tillräckligt intresserade.
Du sitter här och låtsas förstå kjiig men har totalt 0 koll och skriver ändå inlägg på löpande band.
Du vet det här är ett krig utan flygherrävälde för någon sida ingen kan manövrera utan attritions krigföring och här måste attraktionen ske med artilleri och infanteri.
Nato hade för bearbetat ryssarnas linjer med SEAD /DEAD och bombningar av trupper och övriga fordon.
Det här är inte desert storm.

hahaha ja du duckar frågan igen ..... alla vet nu varför.....
Är du intresserad av min utbildning är du välkommen att PM mig.

Uppenbarligen uklassar jag dig i kunskap.
Jag håller mig till fakta. Som jag backar upp.
Du rapar ur dig lögner och antaganden som du inte kan backa upp det är skillnaden på oss 2.

https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465
Här är sanningen..... du kommer inte ifrån den.

Är väl medveten om att allt måste ske med infanteri och arteriell. från västbackade ukraiana .
Av den enkla anledningen att S-400 skjuter ner våra flygplan.
Ryssen doktrin är väl uträknad mot väst uppenbarligen.

Inget flyg ja då måste de ske via marken. avancera när det regnar artilleri i MÄNGDER slutar bara i död.

Vi kommer snart få svaret om du och de flesta av fåren i tråden har rätt.
Att väst just nu enbart leker och snart sickar in praktfjaskot F35 och kör över ryssen.
Eller så har jag rätt och vi i väst kommer få sitta på knä och be ryssen om nåd för vi har totalt blotta oss....
Jag vill inte att vita män ska slitas i delar av ryskt artilleri och att vi kommer i framtiden få sitta fint och be om nåd till en jävla opålitlig dåre som ryssen visat sig att vara genom århundraden.

Som sagt vi kommer få se vem av oss som har fel.
Citera
2023-07-14, 23:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Igår spydde galne Girkin galla över Erdogan. Idag riktar han in sig mot Prigozhin. Enligt Girrkin vägrar Wagner att samarbeta med Röda Armén numera. Spännande fortsättning där alltså.

Citat:
If we discard verbal tinsel, then the president asked 35 Wagner commanders (representing, for a moment, 25 thousand selected, trained and fired experienced fighters) the main question:
“Are you ready to fight for Russia without special conditions (like all other citizens of the Russian Federation) in this difficult war”?
"No!" - the commanders answered through the mouth of their Pakhan. (No one objected, at least).

Well, then what could the president do, who has been diligently evading the constitutional duties of the Supreme Commander-in-Chief for a year and a half? - Call mercenaries to conscience? - this is from the category of a joke about the search for innocent girls in a brothel ...
To put pressure on the fact that the front is cracking under enemy attacks and there is an acute shortage of reinforcements and reserves? “What do mercenaries care about that?” They are well fed in Africa, and the war there is both easier and much safer.

The president was either embarrassed or afraid to order or threaten.

Well, what happened, what happened: the "musicians" went about their business, and the president took up the usual "sado-maso": he began to complain to the public that he was again "cheated", humiliated and not worth a penny, the old fool.

https://t.me/strelkovii/6049
Citera
2023-07-14, 23:32
Medlem
barkies avatar
Erdogan går den beprövade vägen som existerar. Han vore ju bra korkad om han inte skulle ta den här chansen att gå med i EU.
Citera
2023-07-14, 23:33
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
hahaha ja du duckar frågan igen ..... alla vet nu varför.....
Är du intresserad av min utbildning är du välkommen att PM mig.

Uppenbarligen uklassar jag dig i kunskap.
Jag håller mig till fakta. Som jag backar upp.
Du rapar ur dig lögner och antaganden som du inte kan backa upp det är skillnaden på oss 2.

https://deepstatemap.live/en#11/48.1242/37.8465
Här är sanningen..... du kommer inte ifrån den.

Är väl medveten om att allt måste ske med infanteri och arteriell. från västbackade ukraiana .
Av den enkla anledningen att S-400 skjuter ner våra flygplan.
Ryssen doktrin är väl uträknad mot väst uppenbarligen.

Inget flyg ja då måste de ske via marken. avancera när det regnar artilleri i MÄNGDER slutar bara i död.

Vi kommer snart få svaret om du och de flesta av fåren i tråden har rätt.
Att väst just nu enbart leker och snart sickar in praktfjaskot F35 och kör över ryssen.
Eller så har jag rätt och vi i väst kommer få sitta på knä och be ryssen om nåd för vi har totalt blotta oss....
Jag vill inte att vita män ska slitas i delar av ryskt artilleri och att vi kommer i framtiden få sitta fint och be om nåd till en jävla opålitlig dåre som ryssen visat sig att vara genom århundraden.

Som sagt vi kommer få se vem av oss som har fel.

ryssland håller på att få stryk av Ukraina och du sitter fortfarande och drömmer om att ryssland skall besegra USA/NATO!!

Är det då ni tömmer era lager i Uralbergen eller hur tänker du att det ska gå till? Kan du inte berätta?
Citera
2023-07-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är 24 timmar om dygnet produktion i Ryssland numera. Till och med rapporterat av ditt kära västmedia.
Mitt kära västmedia? Jag diskuterade klippet där man kan se en kraftig reduktion av ryskt artilleri via satellitbilder tillgängliga för alla. OSINT är framtiden, så slipper man förlita sig på tredjehandsuppgifter.

Jag tror du skulle må bra av en paus från forumet, dina inlägg spårar ur och du blir mer extrem i ditt kaninhål. I all välmening.
Citera
2023-07-14, 23:35
Medlem
Citat:
Det enda du bidrar med är personangrepp och ologiskt svammel. Du har blivit ägd flera gånger, tycker du borde lära dig att klicka vidare. Antar dock att du kände dig manad att svara då du är en av de som bevisligen har samma syn på människor som tyskarna på 1940-talet. Du önskade ju varenda levande ryss död häromdagen. Du är redan avslöjad, gå vidare.

Slava Ukraini!

Varför dör det bara ukrainska barn och kvinnor i kriget ?
Varför dör det inte ryska barn o kvinnor i kriget ?

Svar :

Det är Ryssland som är angriparen!
Det är Ryssland som invaderar!
Det är Rysslands fel att folk dör !
Citera
2023-07-14, 23:37
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Mitt kära västmedia? Jag diskuterade klippet där man kan se en kraftig reduktion av ryskt artilleri via satellitbilder tillgängliga för alla. OSINT är framtiden, så slipper man förlita sig på tredjehandsuppgifter.

Jag tror du skulle må bra av en paus från forumet, dina inlägg spårar ur och du blir mer extrem i ditt kaninhål. I all välmening.

Jajamän, har hört det av dig och dina likasinnade som inte klarar av att diskutera eller ta till er fakta. Kanske är ni som borde ta ett djupt andetag och gå utanför dörren en stund.

Är det något ryssen har är det artilleri och det kommer inte ta slut, oavsett. Allt annat kanske, men inte just det.

Hur går det med Ukrainas offensiv? Många användare här som gillar personangrepp sa för 3-4 veckor sen att det snart var över. Ukraina körde över Ryssland som desperat inte hade något kvar.

Det sjuka är att man aldrig får någon fakta här. Bara massa värdelösa länkar av troll. Ingenting om hur det faktiskt går. Förutom helt absurda scenarion och önsketänkanden då.

Tror du man besegrar Ryssland på slagfältet? Nej. Man besegrar dom genom smart diplomati, underrättelsetjänsten och sabotage här och där.
Citera
2023-07-14, 23:38
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Varför dör det bara ukrainska barn och kvinnor i kriget ?
Varför dör det inte ryska barn o kvinnor i kriget ?

Svar :

Det är Ryssland som är angriparen!
Det är Ryssland som invaderar!
Det är Rysslands fel att folk dör !

Vad har det med att göra att en person här önskar livet ur ett helt folkslag? Det är ren nazism, oavsett vilken sida man står på. Sjuk människosyn. Försvara det hur mycket du vill. Du är ju inte direkt långt efter.

Jajamän, tragiskt är bara förnamnet. Jag önskar ett slut på kriget, inte utrotning av ett helt folkslag där det finns oskyldiga.
Citera
2023-07-14, 23:45
Medlem
Citat:
Jajamän, har hört det av dig och dina likasinnade som inte klarar av att diskutera eller ta till er fakta. Kanske är ni som borde ta ett djupt andetag och gå utanför dörren en stund.

Är det något ryssen har är det artilleri och det kommer inte ta slut, oavsett. Allt annat kanske, men inte just det.

Hur går det med Ukrainas offensiv? Många användare här som gillar personangrepp sa för 3-4 veckor sen att det snart var över. Ukraina körde över Ryssland som desperat inte hade något kvar.

Det sjuka är att man aldrig får någon fakta här. Bara massa värdelösa länkar av troll. Ingenting om hur det faktiskt går. Förutom helt absurda scenarion och önsketänkanden då.

Tror du man besegrar Ryssland på slagfältet? Nej. Man besegrar dom genom smart diplomati, underrättelsetjänsten och sabotage här och där.

Du får länkar med källor från många användare men du vägrar ta till dig dem. Lugna ner dig och kolla dem med ett sansat sinne. Eller så fortsätter du slå vilt omkring dig som ett panikslaget djur. Men för en utomstående så verkar du inte må bra.
Citera
2023-07-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Nej. Ryssar spelar i NHL varje dag och tjänar fint med amerikanska dollar. Hyllas av alla jänkare där. Så du ljuger som vanligt.

Ska bli kul med OS i Frankrike nästa sommar .
Skönt inte Ryssland är med ! ,

Mycket som går fel nu , -inget OS , -ingen schlagerfestival- rubeln rasar-inflationen 65% -krigslyckan har vänt -soldaterna får inte betalt-bilen startar inte(inga reservdelar), farfar Putin skröplig -rödbetorna sega- ,,,hur ska det gå ?? Det var bättre innan kriget !!
Citera
2023-07-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur skall ryska federationen erövra Sverige menar du? Marschera genom hela NATO-landet Finland och gå ner genom hela Sverige? De kunde ju inte ens ta Kiev 10 mil från Vitryska gränsen, nu skall de ta cirka 250 mil landvägen! Eller skall de komma med båtar? De har 15 båtar för detta totalt i alla hav. Även om de skickade alla dem mot Sverige så har vi ubåtar, robotar, flygplan och krigsfartyg för att sänka dem. Efter dessa 15 är det slut. https://en.wikipedia.org/wiki/Ropucha-class_landing_ship

Var vänlig och punktera vart exakt jag skrivit att Putin skulle erövra Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in