Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-13, 13:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Argumentet ”vi vet saker” är givetvis så vagt att det är helt meningslöst.
Ett exempel är ju den framräknade känsligheten utan feedbacks på ca 1.2 grader.

Du skriver så mycket helt utan argument som du själv fastslår som absoluta sanningar. Gärna med ord som "givetvis" framför. Det är övertygande retorik för okunniga. Men för alla andra framstår det bara som oärlig och smutsig propaganda vars syfte är att vilseleda.

Och det är just avsaknad av att specificera argument du själv alltid brister.
Citera
2023-07-13, 13:59
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Nästa vecka ska det regna varje dag, jag hade personligen önskat mig lite global uppvärmning under semestern.
Det intressanta när de gnäller om "värmerekord" är att de aldrig förklarar exakt vad rekordet är.
Varmaste 16:24 19 maj som inträffar en onsdag?
Påminner om alla dessa "första homosexuella kvinna med mörk hud, med ett ben och elva fingrar som vinner en Oscar"
Citera
2023-07-13, 14:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MigLurarNiInte
Vi ser heller aldrig media intervjua någon pilot som inte alls påstår att flygplan kan flyga bara för att någon har sett ett enstaka flygplan över Barcelona. Någonsin funderat på varför?

Vad svamlar du om?
Citera
2023-07-13, 14:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nästa vecka ska det regna varje dag, jag hade personligen önskat mig lite global uppvärmning under semestern.
Det intressanta när de gnäller om "värmerekord" är att de aldrig förklarar exakt vad rekordet är.
Varmaste 16:24 19 maj som inträffar en onsdag?
Påminner om alla dessa "första homosexuella kvinna med mörk hud, med ett ben och elva fingrar som vinner en Oscar"

Haha precis. Jag kommer ihåg hur det lät i slutet av maj. "Rekordvärme i sommar", "Kan bli varmare än 2018" etc etc. Vi har ju sett resultatet nu. Halvvägs in i juli och än så länge har vi inte stött på något som gör den här sommaren något utöver det vanliga.
Citera
2023-07-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MigLurarNiInte
Så vad herr antisemit vill säga är att det inte finns några problem med att förlita sig på gas och olja, vilket, som av en ren slump, råkar vara Rysslands främsta inkomstkälla?

Har herr antisemit någonsin funderat på vem som kan ligga bakom klimatförnekelser och bakomliggande motiv, eller är herr antisemit så upptagen med sin jude-tourettes att han inte mäktar med att tänka på annat?

Vad har Ryssland, gas och olja med allt att göra?
Expressen ägs av Bonnier, en judisk familj.
Håll dig till ämnet och kika på vädret i Italien i din mobiltelefon. Sen kan du nog byta ditt namn till något annat lämpligt. Typ NPC4Ever
Citera
2023-07-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad svamlar du om?

Experter på sitt område som blir intervjuade i media. Flög den jämförelsen över ditt huvud, liksom planet över Barcelona?
Citera
2023-07-13, 14:11
Medlem
Har bilat till sydeuropa sedan barnsben och det är som sagt ingen skillnad alls. Var sjukt varmt även för 30 år sedan. Om fjällrävenbögarna är rädda för sommaren kan de sitta hemma och trycka på sina rum. Jävla patetiska harar. Hela deras patetiska korta liv är en enda lång domedag.
Citera
2023-07-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Du vet att det inte är så det funkar?

Jag vet exakt hur det funkar. Du vet inte ett jävla piss annat än vad alarmisterna i lögnmedia säger till dig. Tror du jorden och solen är statiska eller dynamiska? Hur var klimatet för en miljard år sedan? 10000 år sedan? Torkan under forntida Egypten?

Jävla fjällrävenbög. Ligger på en solstol i Italien och njuter av livet. Vad gör du? Äter rågbröd i Skövde? 😂😂
Citera
2023-07-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tyvärr inte nödvändigtvis på samma ställe. Någonstans kommer det säkert mer regn, i värsta fall ute till havs.
Självklart inte, skrev jag det?
Citera
2023-07-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Oj! Tänk om du är något på spåren? Skicka Paxi förklarar vattnets kretslopp till SVT-journalisten så får hen sig en ordentlig tankeställare, kanske.
Skulle behövas då det inte är eller kan bli minde nederbörd. Bra att du lyssnar på sådana profeter, visste vi ju innan iofs.
Kolla hela videon med din profet så lär ni er grunderna som alla 7-åringar kan.
Citera
2023-07-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Jag vet exakt hur det funkar. Du vet inte ett jävla piss annat än vad alarmisterna i lögnmedia säger till dig. Tror du jorden och solen är statiska eller dynamiska? Hur var klimatet för en miljard år sedan? 10000 år sedan? Torkan under forntida Egypten?

Jävla fjällrävenbög. Ligger på en solstol i Italien och njuter av livet. Vad gör du? Äter rågbröd i Skövde? 😂😂
Oj oj oj, träffade jag en öm punkt? Svårt med vetenskap och statistik? Inte lätt med tvåsiffrigt iq.
Citera
2023-07-13, 14:31
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatefylla83
Låt oss säga att det är en orkestrerad lögn. Förklara gärna kortfattat vad själva syftet med den lögnen är och hur den orkestreras.

Syftet är att få folk att göra som överheten vill, precis som i alla andra fall av alarmism som skrämmer upp massorna och gör dem till foglig lera i de styrandes händer. Exempel på det i närtid är Covid-hysterin och elbilstramset.

Den orkestreras genom just sådant som TS delade. Alarmistiska skitartiklar utan grund i verkligheten. Ett bra exempel på det är hur man, i de flesta tv-sända väderprognosprogram, har ändrat kartornas färgläggning för att det ska se så illa ut som möjligt.

Exempel: https://i2.wp.com/pbs.twimg.com/media/D-ODbTGWkAEkIR7.jpg

Det här är en mycket effektiv propagandateknik, som använts sedan långt innan mästare som Goebbels förfinade den på 1940-talet. Genom enkla visuella hjälpmedel produceras en förenklad och alarmistisk bild av verkligheten, ofta helt frånkopplad några faktiska värden eller funktioner, som gör den mer eller mindre obildade massan rädd.

Och då är vi, som genom ett under, tillbaka på min första mening: Syftet är att få folk att göra som överheten vill, precis som i alla andra fall av alarmism som skrämmer upp massorna och gör dem till foglig lera i de styrandes händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in