Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-13, 13:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Man kollar på snitt och trender, inte enskilda datum... idioti
Snälla du. Den globala uppvärmningen är en tiondels grad max på 100 år. Samtidigt har vi blivit jävligt många fler människor. Sluta gå på precis allt. Annars har jag en bro i New York som jag skulle vilja sälja till dig.
Citera
2023-07-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Läser i jude-pressen om "dödliga monsterhettan" och att "jorden har hög feber".

https://www.expressen.se/nyheter/dodliga-monsterhettan--jorden-har-hog-feber/

Kollar väderprognos för Rom idag, förväntas bli 32 grader. Florens toppar på 34 grader. Lodi som nämns 29 grader. Fullt naturlig temperatur för södra Europa mitt i sommaren. Som mest 39-40 grader i den längre prognosen när det får vara molnfritt många dagar i sträck. Också fullt naturligt. Många idioter som sväljer det här med hull och hår.

Varför är det ingen som check:ar klimatlögnerna när det är så uppenbart lögnaktigt?

Så vad herr antisemit vill säga är att det inte finns några problem med att förlita sig på gas och olja, vilket, som av en ren slump, råkar vara Rysslands främsta inkomstkälla?

Har herr antisemit någonsin funderat på vem som kan ligga bakom klimatförnekelser och bakomliggande motiv, eller är herr antisemit så upptagen med sin jude-tourettes att han inte mäktar med att tänka på annat?
Citera
2023-07-13, 13:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad Lewis gör är ju också bara att "räkna på ett annat sätt" baserat på en annan studie som fann mycket högre resultat för klimatkänsligheten. Som MrArturs citat visar tycks dessutom metoden vara av begränsat praktiskt värde.
Löjligt, det handlar om helt olika undersökningar. Och ska man räkna med marginal för ännu okända faktorer blir det svårt att skilja den teoretiska klimatkänsligheten från slumpen eller något okänt.
Citera
2023-07-13, 13:33
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatefylla83

Låt oss säga att det är en orkestrerad lögn. Förklara gärna kortfattat vad själva syftet med den lögnen är och hur den orkestreras.
Det är ingen idé, det är du för dum för att förstå.

Men du kanske kan försöka föreställa dig hur mycket intäkter klimathysterin genererar? Media har som uppgift att tillverka nyheter VARJE dag, händer det inget särskilt i världen spyr man ut en artikel om klimatet. Det är sedan gammalt. Har man öga för observationer, som undertecknad, ser man trenden tydligt. Under coronapandemin var det knäpptyst om klimatet. Samma när Putin gick in i Ukraina. Innan det skrev man mycket om invandring och rasism, och före det om klimatet. Det går i cykler.

Men som sagt, du är för dum för att förstå.
Citera
2023-07-13, 13:39
Medlem
Jorden har haft ett föränderligt klimat under hela sin existens. Både med människor och utan människor. Detta är alltså helt naturligt. Varje gång människan försöker styra klimatet eller naturen i sig så går det oftast ordentligt fel. Människa ska inte styra klimat och natur utan anpassa sig till den. Växter, djur och även människan har bytts ut och/eller förändrats efter hand. Att saker förändras eller försvinner är alltså ingen katastrof. Det kommer ständigt något nytt istället. Det enda vi vet helt säkert om framtiden är att den inte kommer se ut som idag.
Citera
2023-07-13, 13:40
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Lewis skriver såhär:
Where a univariate parameter, such as climate sensitivity, is the only parameter being estimated, a Jeffreys' prior (Jeffreys 1946), which in that case is normally also the reference prior, gives credible intervals that match confidence intervals more closely than any other prior (Welch and Peers 1963; Hartigan 1965), and is therefore the most appropriate prior to use for weighting the combined evidence-providing data likelihood functions.
https://link.springer.com/article/10.1007/s00382-022-06468-x

Det är lite lustigt att det övriga du skriver är sådant som du tidigare kallat ”vetenskapsförnekelse”. (Alltså att det kan finnas sådant som missats, att modeller inte är verkligheten och så vidare.)

Ja, en väldigt stor del av arbetet går ut på att argumentera för denna. Jag tycker att han riktar in sig på det du tar upp, dvs inte ett rättfärdigande för just detta mål utan mer generellt, när den är lämplig att använda. Att klimatkänsligheten skulle vara 0 är också ett olämpligt antagande. Vi vet saker om känsligheten som gör att "noninformative priors" kanske inte är de mest lämpliga i detta fall. I andra bayesuska utredningar kan de dock vara mer lämpliga.
Och detta är alltså utöver kritiken mot jeffreys prior som referensen jag tidigare tog upp.

Men detta är över min nivå på området och definitivt över din. Lewis hade dig förmodligen redan vid ordet "objective" utan att veta ett dugg om vad det innebär i detta fall. Och det är nog Lewis medveten om.

Jag tittar istället på hur den tas emot av andra forskare, vilket hittills inte är imponerande. Och centrala estimatet ligger ju inom ipccs likely range. Vilket tidigare arbeten av Lewis inte gjort. Så istället för en känslighet som konvergerar nedåt, som du tidigare felaktigt hävdade, kanske det är Lewis som börjar konvergera uppåt

Du är inte den första förnekaren som hittar en låg klimatkänslighet i en utvald studie och stupulerar den som mer trovärdig än allt annat som publicerats. Vilket är precis hur körsbärsplockning beskrivs.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-13 kl. 13:49.
Citera
2023-07-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Läser i jude-pressen om "dödliga monsterhettan" och att "jorden har hög feber".

https://www.expressen.se/nyheter/dodliga-monsterhettan--jorden-har-hog-feber/

Kollar väderprognos för Rom idag, förväntas bli 32 grader. Florens toppar på 34 grader. Lodi som nämns 29 grader. Fullt naturlig temperatur för södra Europa mitt i sommaren. Som mest 39-40 grader i den längre prognosen när det får vara molnfritt många dagar i sträck. Också fullt naturligt. Många idioter som sväljer det här med hull och hår.

Varför är det ingen som check:ar klimatlögnerna när det är så uppenbart lögnaktigt?

Hur många känner du som NÅGONSIN ifrågasätter vad MSM förmedlar?
Bortsett från min sambo och min mamma känner jag inte till en käft som klarar av att tänka tanken att allt vi blir itutade kanske inte stämmer.

Ta bara NATO-frågan t.ex. Inte en jävel verkar fundera över varför det hela har bestämts utan några som helst debatter eller ifrågasättande.

Vi är SÅ jävla körda!
Citera
2023-07-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Det är det perfekta maktmedlet; Inför ett planetärt hot kan man rättfärdiga alla typer av ingrepp i mänskliga fri och rättigheter.
Att koldioxid driver uppvärmning av atmosfären är en teori och inget annat. Det är bara hypoteser som människor gör karriär och födkrok av.

Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Detta för att kunna införa mer lagar och ta mer skatter från folket.
Vi ska inte få resa , äta riktig mat eller äga något
Så kan det vara
Citera
2023-07-13, 13:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Varmaste globala temperaturen nånsin uppmättes denna månad. Det är extremt.
Nja. Man har inte mätt temperaturen särskilt länge och från ett litet fåtal mätstationer. När mätpunkternas antal har exploderat på senare år skulle det snarare vara extremt om det inte uppmättes ett nytt värmerekord.
Citera
2023-07-13, 13:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, en väldigt stor del av arbetet går ut på att argumentera för denna. Jag tycker att han riktar in sig på det du tar upp, dvs inte ett rättfärdigande för just detta mål utan mer generellt, när den är lämplig att använda. Att klimatkänsligheten skulle vara 0 är också ett olämpligt antagande. Vi vet saker om känsligheten som gör att "noninformative priors" kanske inte är de mest lämpliga i detta fall. I andra bayesuska utredningar kan de dock vara mer lämpliga.
Och detta är alltså utöver kritiken mot jeffreys prior som referensen jag tidigare tog upp.

Men detta är över min nivå på området och definitivt över din. Lewis hade dig förmodligen redan vid ordet "objective" utan att veta ett dugg om vad det innebär i detta fall. Och det är nog Lewis medveten om.

Jag tittar istället på hur den tas emot av andra forskare, vilket hittills inte är imponerande. Och centrala estimatet ligger ju inom ipccs likely range. Vilket tidigare arbeten av Lewis inte gjort. Så istället för en känslighet som konvergerar nedåt, som du tidigare felaktigt hävdade, kanske det är Lewis som börjar konvergera uppåt
Argumentet ”vi vet saker” är givetvis så vagt att det är helt meningslöst.
Citera
2023-07-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatefylla83
Förstår du skillnaden mellan väder och klimat? Förstår du skillnaden mellan enstaka observationer och genomgående statistiska trender?

Låt oss säga att det är en orkestrerad lögn. Förklara gärna kortfattat vad själva syftet med den lögnen är och hur den orkestreras.

Du är helt blind för att domedagsprofetior i press är precis vad du förkastar?
Enstaka dagar på enskilda platser.
Dessutom försöker dom lögnaktig få det att se ut som det är nära 50 grader i hela Europa när det är 20-30.
Varför?
Citera
2023-07-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är samma narrativ som med vaccinerna och Ukrainafrågan. Folk sväljer det lögnmedia skriver med hull och hår och bara "forskare" som som bekräftar lögnmedias narrativ får komma till tals. Vi ser aldrig media intervjua någon forskare som inte alls påstår att vi står inför en klimatkris bara för att det är 30+ i södra Europa på sommaren.

Vi ser heller aldrig media intervjua någon pilot som inte alls påstår att flygplan kan flyga bara för att någon har sett ett enstaka flygplan över Barcelona. Någonsin funderat på varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in