2023-07-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Och?
Han tar ut för höga priser - till och med för en riking som AÖ.
Citera
2023-07-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Intressant att du tycker det är en ursäkt från att sno i hans butik och speciellt från en annan miljonär.
Det är ingen ursäkt utan ville visa på att båda är tjuvar fast på olika sätt.
Citera
2023-07-12, 09:49
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Trist att vi har en lika rutten cancelkultur som Usa i Sverige.

T.om hemlösa pundare vet att det finns kameror överallt och vågar inte snatta med blippen. Har svårt att tänka mig att en miljonär skulle snatta småskit på det där sättet, som dessutom vet att allt han gör blåses upp i media för tillfället.

Ni brinner över att cancla Anders men vågar inte göra ett piss när era kvinnor och barn blir gruppvåldtagna. Klassisk svenne.

Jag tror du har missförstått begrepp cancel-kultur, finns inget som rör det här. Här har vi en känd person som upprepade gånger stjäl mat och sedermera åker dit för det.

Såklart att det uppmärksammas. Speciellt när den kända personen har moraliserat över andras liv och leverne på bästa sändningstid.

Jag finner det rätt lustigt. Trots att jag vågar göra en hel del för att försvara min kvinna och mina barn.
Citera
2023-07-12, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Jag tror du har missförstått begrepp cancel-kultur, finns inget som rör det här. Här har vi en känd person som upprepade gånger stjäl mat och sedermera åker dit för det.

Såklart att det uppmärksammas. Speciellt när den kända personen har moraliserat över andras liv och leverne på bästa sändningstid.

Jag finner det rätt lustigt. Trots att jag vågar göra en hel del för att försvara min kvinna och mina barn.

Han tog en kvinna i handleden som var påväg att sno hans nycklar - "kvinnomisshandlare". Han körde med lite under bältet i ett land i söder, där de flesta kör bil efter ha druckit lite - systematisk rattfyllerist. Mångmiljonären som vet att det finns kameror överallt blippade inte ett par produkter - stortjuv.

Klart denna tråd är ett tecken på rutten cancelkultur. Enligt judeagendan finns det inga bättre mål än vita framgångsrika män med attityd att sänka. Jag lovar att denna tråd knappt existerat om det varit en neger, arab eller transa. Eller en negertransa.
Citera
2023-07-12, 10:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verklighetenn
Om man blir påkommen när man tar saker från butiken, så pass att tom. polisen dyker upp, borde man kanske skämmas lite och springa hem med svansen mellan benen.
Istället går Anders in i butiken och handlar igen.
Är inte det ett VÄLDIGT märkligt beteende?
Jag skulle skämmas röven av mig och aldrig sätta min fot i butiken igen.

Håller med.
Jag har gillat hans program just för att det har varit något annat.
Har uppskattat hans raka sätt, men när man nu ser vem han egentligen är...
Just det där att han gick in i butiken och handlade igen - direkt efter upptäckt - är så väldigt väldigt konstigt. Hade han haft någon heder (vilket man iofs. knappast kan beskyllas för om man stjäl) så hade han valt en annan butik om det nu var så viktigt att komma hem med kött.

Enligt FUP konfronterades han senaste gången i den butiken i Mars månad.

Men jag instämmer med vad du skriver, hur kan han gå tillbaka till samma butik igen för att ”handla”?

Handlaren/butikschefen säger ju att dom haft ögonen på honom sedan butiken öppnade 2013, dvs han har snattat i 10 års tid där.
Inte bara det utan han har även konfronterats vid ett flertal tillfällen bl.a för ”glömda scannade varor”.

Ändå fortsätter han gå dit..?!?

Har själv varit med om att haffa en tidigare kollega för snatteri av något så banalt som snittblommor (hon stal flera ggr/vecka).
Där var inte heller ekonomin något problem, tvärtom, många här i tråden verkar dock inte förstå att folk kan snatta för fler orsaker än att man har dåligt med pengar.
Citera
2023-07-12, 10:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Men jag instämmer med vad du skriver, hur kan han gå tillbaka till samma butik igen för att ”handla”?

Handlaren/butikschefen säger ju att dom haft ögonen på honom sedan butiken öppnade 2013, dvs han har snattat i 10 års tid där.
Inte bara det utan han har även konfronterats vid ett flertal tillfällen bl.a för ”glömda scannade varor”.

Har själv varit med om att haffa en tidigare kollega för snatteri av något så banalt som snittblommor (hon stal flera ggr/vecka).
Där var inte heller ekonomin något problem, tvärtom, många här i tråden verkar dock inte förstå att folk kan snatta för fler orsaker än att man har dåligt med pengar.
Spänningssökare, kleptomani, psykisk ohälsa, narcissist och sociopat( reglerna gäller aldrig mig). Dålig ekonomi är dock en orsak vi kan räkna bort när det kommer till arga snattaren.
Citera
2023-07-12, 10:45
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Om han snattar så regelbundet och även brukar sno öl på någon golfklubb kan man ju ana ett systematiskt fusk och att stora delar av hans 45 miljoner beror på skattefusk.

Dags att tipsa Skatteverket?
Citera
2023-07-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Tycker arga blipparen var bättre!!!!!

Fast... Det är ju just blippa han _inte_ brukar göra.
Citera
2023-07-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Varför skulle han inte när han fram till nu alltid kommit undan med att "glömt scanna"? Han har säkerligen snattat åtskilliga gånger mellan varje gång han blivit kontrollerad så finns väl enligt honom ingen anledning att sluta när han alltid tidigare kommit undan.
Citera
2023-07-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Varför inte ny version av Wild Kids?
De kan ju ta tillbaka Kokain-Ola, tillsammans med Arga Självscannaren. Så blir det Wild Kids på riktigt...

Så ger dom barnen kokain och förmår dom att snatta genom självscaning och göra andra hyss. Skulle kunna bli en intressant realety show som jag faktiskt hade kunnat tänkt mig att se.
Citera
2023-07-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
ICA-handlaren Per verkar i alla fall inte vara särskilt fattig med tanke på att han köpte sin kåk 2017 för 14 miljoner kronor.

https://nyheter24.se/noje/1157560-chefen-pa-ica-maxi-firade-med-champagne-nar-anders-ofvergard-greps-stjal-regelbundet

”– När jag följde honom trodde jag bara att han var jävligt lik. Han nämnde att han var känd och frågade om vi kunde sköta detta snyggt. Han menade att det som hänt var ett misstag. Jag sa till honom exakt som det var, att butiken har varit misstänksam mot honom länge och att jag blev tillsagd att följa efter honom utan egen specifik misstanke. Han stod fast vid att det var ett misstag, säger butikskontrollanten i förhör.”

Fest på Ica Maxi efter gripandet 🥂🍾
Citera
2023-07-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Har du ljugit någon gång?

Ja, men mycket sällan. Föredrar tjuren i hornen och sanningen, gynnas man av i längden!

Jag ser vart du vill komma, vi med hög moral finns här ute också. Tro de eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in