Om man blir påkommen när man tar saker från butiken, så pass att tom. polisen dyker upp, borde man kanske skämmas lite och springa hem med svansen mellan benen.
Istället går Anders in i butiken och handlar igen.
Är inte det ett VÄLDIGT märkligt beteende?
Jag skulle skämmas röven av mig och aldrig sätta min fot i butiken igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
StenSture-d.y
Något av det värsta med den här historien tycker jag är hans tv-persona. I snart 15 års tid har han rutit ifrån och läxat upp människor i alla möjliga sammanhang i olika program. Sagt åt dom att skärpa sig, ta sig i kragen och skaffa sig koll på sina liv. Jagat fuskbyggare, skällt ut arbetsskygga ungdomar och opraktiska hemmasnickare, moraliserat över drogromantik osv.
Han själv har typ framställts som den mest rakryggade, karaktärsfasta och hederliga karl som går att hitta. Det är till honom man går om man vill ha raka rör, ärlighet, ordning och reda.
Kontrasten som blir när det nu visar sig att han har varit en notorisk tjuv hela tiden, som blir aggressiv när han blir påkommen, gör att han känns som en riktigt obehaglig typ.
Håller med.
Jag har gillat hans program just för att det har varit något annat.
Har uppskattat hans raka sätt, men när man nu ser vem han egentligen är...
Just det där att han gick in i butiken och handlade igen - direkt efter upptäckt - är så väldigt väldigt konstigt. Hade han haft någon heder (vilket man iofs. knappast kan beskyllas för om man stjäl) så hade han valt en annan butik om det nu var så viktigt att komma hem med kött.