2023-07-12, 12:22
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
ICA-handlaren Per verkar i alla fall inte vara särskilt fattig med tanke på att han köpte sin kåk 2017 för 14 miljoner kronor.

Inte en astronomisk summa för en villa i dag. Kan inte konstatera annat än att ditt inlägg andas svensk avundsjuka, genom vilken du relativiserar stöld av någon annans egendom.

/AI
Citera
2023-07-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Han tog en kvinna i handleden som var påväg att sno hans nycklar - "kvinnomisshandlare". Han körde med lite under bältet i ett land i söder, där de flesta kör bil efter ha druckit lite - systematisk rattfyllerist. Mångmiljonären som vet att det finns kameror överallt blippade inte ett par produkter - stortjuv.

Klart denna tråd är ett tecken på rutten cancelkultur. Enligt judeagendan finns det inga bättre mål än vita framgångsrika män med attityd att sänka. Jag lovar att denna tråd knappt existerat om det varit en neger, arab eller transa. Eller en negertransa.

Han har snott i den här butiken sen 2013. Anledningen att han åkte fast var för att han åkt fast i självscanningen ett otal gånger förut.
Citera
2023-07-12, 12:42
Medlem
Erik Östs avatar
Ska man stjäla måste man ju ha en plan. Snickarn hade "ingen plan" !
Citera
2023-07-12, 13:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Varför skulle han inte när han fram till nu alltid kommit undan med att "glömt scanna"? Han har säkerligen snattat åtskilliga gånger mellan varje gång han blivit kontrollerad så finns väl enligt honom ingen anledning att sluta när han alltid tidigare kommit undan.

Tänker mer på att vem som helst annars troligtvis hade tyckt att det varit jävligt pinsamt att gå tillbaka till en butik där man i princip blivit tagen på bar gärning/anklagats för snatteri tidigare.
Citera
2023-07-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevinLee
Jag har inte läst allt som står här men han verkar ha nått missbruk tycker jag. Helt plötsligt vart han helt pluffsig i ansiktet, påsar under ögonen, allmänt flottig. Ser helt slut ut ju.

55-åriga gubbar med plufs i ansiktet ska inte hålla på med frisyrgelé och tre dagars skäggstubb och försöka se ut som 35. Det funkar inte. Inte för Anders Öfvergård heller.
Citera
2023-07-12, 14:02
Medlem
https://youtu.be/XG5G5F4F_ks

Lite roligt att Anders säger att det var det sjukaste han vart med om när några deltagare fuskade till sig mat under robinson.

När Anders själv fuskar till sig mat till vardags 😹
Citera
2023-07-12, 14:12
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstrutens
https://nyheter24.se/noje/1157560-chefen-pa-ica-maxi-firade-med-champagne-nar-anders-ofvergard-greps-stjal-regelbundet

”– När jag följde honom trodde jag bara att han var jävligt lik. Han nämnde att han var känd och frågade om vi kunde sköta detta snyggt. Han menade att det som hänt var ett misstag. Jag sa till honom exakt som det var, att butiken har varit misstänksam mot honom länge och att jag blev tillsagd att följa efter honom utan egen specifik misstanke. Han stod fast vid att det var ett misstag, säger butikskontrollanten i förhör.”

Fest på Ica Maxi efter gripandet 🥂🍾

Fasen, det var värre än jag trodde. Habituell snattare och dessutom dryg, aggressiv och otrevlig. Så har han snott sen i mars (!) och dumfan har återkommit gång på gång för att stjäla.
Inte bara dryg, aggressiv och otrevlig utan också totalt jävla blåst i huvudet och oärlig. Inga trevliga egenskaper. Detta måste vara sista spiken i kistan för arga snattaren
Citera
2023-07-12, 14:17
Medlem
varfors avatar
Vilken jävla sopa…
Såpass raska steg att kontrollanten skulle kollat han ändå pga det avvikande beteendet.
Han är alltså en vanetjuv som stjäl regelbundet men har inte vett att föra sig normalt när han är ute på bax… Har alltid tyckt han haft CS-brukar beteende.
Kan vara så att det är när han dragit några linor han känner sig lite G och det börjar rycka i kleptomanfingrarna…

Skam saknas ju uppenbarligen när han går in handlar direkt efter.
Psykopati, narcissism eller bara slajfad bortom sans och vett.
Citera
2023-07-12, 14:22
Medlem
Frågan är varför han har varit dum nog att stanna när en väktare ber honom om det.
Citera
2023-07-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Frågan är varför han har varit dum nog att stanna när en väktare ber honom om det.

Därför att väktaren annars skulle brotta ner honom kanske?
Citera
2023-07-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tänker mer på att vem som helst annars troligtvis hade tyckt att det varit jävligt pinsamt att gå tillbaka till en butik där man i princip blivit tagen på bar gärning/anklagats för snatteri tidigare.

Jag har svårt att tro att alla som "missat att scanna" byter affär till nästa gång de ska handla. Kommer de undan så fortsätter de förmodligen precis som "arga snickaren".
Citera
2023-07-12, 14:32
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Han har snott i den här butiken sen 2013. Anledningen att han åkte fast var för att han åkt fast i självscanningen ett otal gånger förut.

Om man skaffar ett system där man litar på att kunderna är ärliga bara för att slippa anställa kassörer så får man acceptera att det är nästintill omöjligt att lagföra stölder.

Hur ska man lyckas bevisa att just den här gången var en stöld, men alla andra gånger var inte det. När har man medvetet snott en vara? Är det när man missar att scanna chipsen eller köttet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in