Citat:
Ursprungligen postat av
S.Y-Sophie
Låga mil förhållande till sin ålder eller om du jämför med bilar av samma modell som de senaste åren byt ägare?
För ser man till modellen ligger den definitivt över medel. Tror du verkligen att han kommer serva bilen själv?
Dom kommer inte förlora en krona? Det ska bli intressant att se hur länge de behåller den och då hur mycket de behövt göra med bilen. Samt hur lång tid det tar för dem att få sålt den. Verkar ju inte direkt varit många intressenter på den utöver dem.
Jag själv är väldigt duktig på bilar. Serva och byta delar.
Solomon är mer en datanörd. Han kan inte göra ett skit själv med bilar tror jag tyvärr.
Vilket är synd.
För den här bilen är lätt och rolig skruva med. Hade gärna bytt allt på den själv. Bromsar
Avgas, med mera. Hade med glädje renoverat den till nära nyskick. Då delarna är så sjukt billiga
i Tyskland till dessa.
Nya bromskivor runt om alla 4st är endast 90euro. 22-23 Euro styck. Svinbilligt. 1v Leverans
till närmaste utlämningställe. Så skoj. Hade köpt denna själv om jag vetat om den.
Husbilar års 1990 har normalt rullat över 30tusen mil.
Den här är lågmilare. Och den tiden gjordes motorer och växellådor för att hålla.
Idag görs dom med flit för att gå sönder ganska tidigt, så folk måste köpa nytt.
90 talet var bäst, man kan nästan med ögonbindel meka allt, man behöver knappt ens se med egna ögon.
Volvo 850 mitten 90tal. S/V70-S80 början 2000tal kan jag skruva loss allt på, och sedan montera allt tillbaka med Ögonbindel på riktigt.
Räcker jag känner på delarna lite. Behöver inte se alls. Även om jag blev blind, inga problem.
Så enkelt gjort allt.
Det var bättre förr