2023-07-15, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Vad är det med hennes familj? Mamman ser ju normal ut i alla fall.
Det är för lång historia. Men nej det är ingen "vanlig" familj.. Knark, diagnoser, skilsmässa, självmordsförsök osv osv
Citera
2023-07-15, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AfricanHerbsman
Hon fick iallafall en hjälpande hand ur "pest". Och det du kallar för "kolera" är en familj med två "trasiga" bakgrunder som försöker hjälpa varandra till en bättre nivå. Om du inte kan se det fina i det så tycker jag faktiskt att det är lite synd om dig..
Det där är nog det finaste och mest sanningsenliga jag läst i denna tråd.
Citera
2023-07-15, 21:19
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Skitsnack! Han satt inne för att ha sålt stora mängder tjack på slutet av 90-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Måste kännas bra att kunna relatera till misshandel, en man som struntar i attbetala underhållsstöd för sina barn, inte ha kontakt med sina barn, ha skulder om 400k. Inte kunna äga någonting.

Göra rätt för sig? På vilket sätt då? Inga skulder har betalats och de ligger på hans bord. Melina har lagt missbruk och de problemen tillsynes bakom sig. Fredrik har en rad problem som kommer jaga honom en bra bit framåt.
Det är ytterst intressant att "även" du ignorerar och aktivt väljer att ignorera frågeställningar. Det påminner mig om flera andra nystartade konton här i tråden.

Kan du klämma fram lite bevis på att han är dömd? Eller försöker du bara framställa någon i dåliga dager och skifta fokus från vad den här tråden egentligen handlar om?

Tränger det dig att Fredrik är ett svart får i familjen i denna "fina" familj?
Citera
2023-07-15, 21:45
Bannlyst
Citat:
Det är ytterst intressant att "även" du ignorerar och aktivt väljer att ignorera frågeställningar. Det påminner mig om flera andra nystartade konton här i tråden.

Kan du klämma fram lite bevis på att han är dömd? Eller försöker du bara framställa någon i dåliga dager och skifta fokus från vad den här tråden egentligen handlar om?

Men herregud, sluta nu.
Hur ska jag kunna bevisa att nån blev dömd för nått för 30 år sedan? Och behöver jag verkligen göra det?
Som sagt jag är inte ute efter att framställa nån i "dåliga dager". Bilderna talar för sig själv.
Har man dessutom lite "koll" och har hängt med i tråden och kanalen så vet man vad som är sanningen. Det är inget du behöver ta mitt ord för..
Jag förstår att du är en person som gärna vill fokusera på det negativa och det får du gärna fortsätta göra om du känner att du har ett behov av att göra men jag tycker jag har målat en rätt bra bild av hur det faktiskt ser ut. Om du inte är intresserat av sanningen så kan du gärna fortsätt med din missinformation och fantasi.
Jag behöver inte bevisa att Melina har gillat knark, det är nått hon säger själv.
Men det handla inte om det. du verkar missa poängen.
Jag förstår faktiskt inte om du ens är riktigt seriös själv eller om du bara trollar eftersom inte ens Melina själv har nekat sin bakgrund.
Senast redigerad av AfricanHerbsman 2023-07-15 kl. 21:47.
Citera
2023-07-15, 21:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Alla dessa nyskapade konton i denna tråd vill måla upp en bild av att Solomon skulle vara bra.
Att han kommer från en fiiiin familj med betoningen på i. Att han e någon slags gudsgåva till Melina.
Spirituellt, andligt dravvel. Han leker hippieguru. Och Melina verkar ha svalt detta med hull och hår. Visst. Trivs dom med det så tycker jag det är okej men att han och dessa här i tråden svartmålar Melina och nu hennes familj tycker jag e riktigt äckligt.
Vem/vilka är det som gör sådant?
Men det är som du skriver. Det är för att skifta fokus från det Solomon har i sitt bagage.
Citera
2023-07-15, 21:52
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Men herregud, sluta nu.
Hur ska jag kunna bevisa att nån blev dömd för nått för 30 år sedan? Och behöver jag verkligen göra det?
Som sagt jag är inte ute efter att framställa nån i "dåliga dager". Bilderna talar för sig själv.
Har man dessutom lite "koll" och har hängt med i tråden och kanalen så vet man vad som är sanningen. Det är inget du behöver ta mitt ord för..
Jag förstår att du är en person som gärna vill fokusera på det negativa och det får du gärna fortsätta göra om du känner att du har ett behov av att göra men jag tycker jag har målat en rätt bra bild av hur det faktiskt ser ut. Om du inte är intresserat av sanningen så kan du gärna fortsätt med din missinformation och fantasi.
Jag behöver inte bevisa att Melina har gillat knark, det är nått hon säger själv.
Men det handla inte om det. du verkar missa poängen.
Jag förstår faktiskt inte om du ens är riktigt seriös själv eller om du bara trollar eftersom inte ens Melina själv har nekat sin bakgrund.
Vad är det jag ger för missinformation menar du?

Melina har haft problem med droger men även Fredrik verkar ha självmedicinerat sig själv enligt FUP:en kring misshandlen men detta är väl även detta "missinformation" enligt dig?

Förnekar vi i tråden Melinas bakgrund? Eller är det du som bara vill måla upp Fredrik som en reko kille? Fast han inte alls verkar särskilt reko?

Du har inga bevis på att han har sålt tjack. Om du kan presentera bevis så kanske vi tar denna informationen på allvar. Annars försöker du bara få han att framstå i dåliga dager.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2023-07-15 kl. 22:02.
Citera
2023-07-15, 21:57
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Alla dessa nyskapade konton i denna tråd vill måla upp en bild av att Solomon skulle vara bra.
Att han kommer från en fiiiin familj med betoningen på i. Att han e någon slags gudsgåva till Melina.
Spirituellt, andligt dravvel. Han leker hippieguru. Och Melina verkar ha svalt detta med hull och hår. Visst. Trivs dom med det så tycker jag det är okej men att han och dessa här i tråden svartmålar Melina och nu hennes familj tycker jag e riktigt äckligt.
Vem/vilka är det som gör sådant?
Men det är som du skriver. Det är för att skifta fokus från det Solomon har i sitt bagage.
Så fort Fredrik nämns så verkar det ömma ont om någons tår och man ska minst sagt svartmåla hennes familj och hela tiden skall fokus flyttas. Man vill inte besvara frågor, man kommer med påhittad information som man själv inte kan hänvisa till en vettig kalla.

Och den fakta som finns och kan stöttas upp kallar man för missinformation.

Är det så att det kanske finns bristningar mellan familjerna som vi får se här?
Citera
2023-07-15, 22:02
Bannlyst
Citat:
Vad är det jag ger för missinformation menar du?

Melina har haft problem med droger men även Fredrik verkar ha självmedicinerat sig själv enligt FUP:en kring misshandlen men detta är väl även detta "missinformation" enligt dig?

Förnekar vi i tråden Melinas bakgrund? Eller är det du som bara vill måla upp Fredrik som en reko kille? Fast han inte alls verkar särskilt reko?
"Och det du kallar för "kolera" är en familj med två "trasiga" bakgrunder som försöker hjälpa varandra till en bättre nivå."
Låter det som att jag försöker måla upp Fredrik som en ängel? Snarare tvärtom. Jag försöker förklara att det är två individer med två "trasiga" bakgrunder som har hittat varandra och försöker göra sitt bästa att göra sin tillvaro så fint som möjligt både för sig själva och sina barn. De försöker se på ljuset och framtiden och det tycker jag är fint. Jag vill inte "bråka" med er om vem som har mörkast bakgrund. MEN på sättet ni skriver här så kan det vara värt att minnas att ingen av dem kommer från de heligaste markera (speciellt Melina med sitt knarkande , prostitution och trashiga familj).
Senast redigerad av AfricanHerbsman 2023-07-15 kl. 22:07.
Citera
2023-07-15, 22:07
Bannlyst
Vilka är in att döma Melinas val av man? Vilka är ni att bedöma hennes intellekt och påstå att hon har valt fel utifrån sina förutsättningar?
Citera
2023-07-15, 22:08
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
"Och det du kallar för "kolera" är en familj med två "trasiga" bakgrunder som försöker hjälpa varandra till en bättre nivå."
Låter det som att jag försöker måla upp Fredrik som en ängel? Snarare tvärtom. Jag försöker förklara att det är två individer med två "trasiga" bakgrunder som har hittat varandra och försöker göra sitt bästa att göra sin tillvaro så fint som möjligt både för sig själva och sina barn. De försöker se på ljuset och framtiden och det tycker jag är fint. Jag vill inte "bråka med er om vem som har mörkast bakgrund. MEN på sättet ni skriver här så kan det vara värt att minnas att ingen av dem kommer från de heligaste markera (speciellt Melina med sitt knarkande , prostitution och trashiga familj).
Vad har jag kallat kolera?

Du säger att jag ljuger i det jag säger och att jag missinformerar. Du får gärna redogöra vad det är jag missinformerar om?

Du glorifierar Fredrik onekligen och totalt sågar Melina och hennes familj.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2023-07-15 kl. 22:12.
Citera
2023-07-15, 22:22
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Vilka är in att döma Melinas val av man? Vilka är ni att bedöma hennes intellekt och påstå att hon har valt fel utifrån sina förutsättningar?
Kritiken i tråden handlar främst om Fredrik och saker han gjort sig skyldig till. Har jag bedömt hennes intellekt? Vad är det för förutsättningar du pratar om?
Citat:
Jag citerade mig själv i ett kommentar som jag skrev till en annan för att markera att jag inte är ute efter att helgonförklara Solomon. Jag visste inte att du inte skulle förstå det...

Jag vet inte hur man partar med en person som dig... Det är nog meningslöst..
Du kan ju då citera inlägget du syftar på istället eller använda citat formatteringen korrekt? Men även det är nog för mycket begärt från en "fin person som dig"
Citera
2023-07-15, 22:39
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Om du inte är intresserat av sanningen så kan du gärna fortsätt med din missinformation och fantasi.
Vad är det för "missinformation" här i tråden du stör dig på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in