2023-07-08, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Så nu hoppas jag vi lyckats skaka av oss de här kontona som försöker vilseleda. Det är väldigt märkligt att det skapas ett par konton då och då som skriver på exakt samma sätt och sen aldrig mer skriver i tråden.
På vilket sätt är "kontona" som pekar ut vad som pågår i tråden ute efter att "vilseleda"?
Så uppenbart att ni inte alls är intresserade att diskutera deras Y.T-kanal på rättvisa grunder utan bara att hitta fel och smutskasta Solomon så mycket som möjligt.
Ni får gärna fantisera om att det bara är en person som inte håller med er men så länge ni håller på som ni gör så kommer det också finnas folk som kommer komma in och läsa tråden och se vad ni är för slags människor, det kommer ni inte komma ifrån. Ni gräver er egna grav genom att visa er bitterhet så tydligt.
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-07-08 kl. 13:18.
Citera
2023-07-08, 13:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
På vilket sätt är "kontona" som pekar ut vad som pågår i tråden ute efter att "vilseleda"?
Så uppenbart att ni inte alls är intresserade att diskutera deras Y.T-kanal på rättvisa grunder utan bara att hitta fel och smutskasta Solomon så mycket som möjligt.
Ni får gärna fantisera om att det bara är en person som inte håller med er men så länge ni håller på som ni gör så kommer det också finnas folk som kommer komma in och läsa tråden och se vad ni är för slags människor, det kommer ni inte komma ifrån. Ni gräver er egna grav genom att visa er bitterhet så tydligt.
Så du ser inge problem i att S misshandlat sitt ex och inte får träffa sina tidigare barn?
Du ser inga problem i att dem som föräldrar till 2 små barn saknar stabilt boende? och flyttar runt emellan familj och släktingar för att ha tak över huvudet och mat på bordet? (för att inte prata om hur forskning visar att ett stabilt boende är det bästa för barnen, 5-6 olika hem/år är inte stabilt)
Du ser inge problem i att låta ett litet barn leka oövervakat nära vattnet utan flytväst? (små barn drunknar oftast i tysthet)
Du ser inge problem i att deras ekonomi gör det svårt för dem att handla mat till sig själva och sina barn varje vecka?

Om du vill ignorera allt detta, och mycket mycket mer.
Och istället vill fokusera på flum, blommor och himlen, ja men gör det då.
Citera
2023-07-08, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så du ser inge problem i att S misshandlat sitt ex och inte får träffa sina tidigare barn?
Du ser inga problem i att dem som föräldrar till 2 små barn saknar stabilt boende? och flyttar runt emellan familj och släktingar för att ha tak över huvudet och mat på bordet? (för att inte prata om hur forskning visar att ett stabilt boende är det bästa för barnen, 5-6 olika hem/år är inte stabilt)
Du ser inge problem i att låta ett litet barn leka oövervakat nära vattnet utan flytväst? (små barn drunknar oftast i tysthet)
Du ser inge problem i att deras ekonomi gör det svårt för dem att handla mat till sig själva och sina barn varje vecka?

Om du vill ignorera allt detta, och mycket mycket mer.
Och istället vill fokusera på flum, blommor och himlen, ja men gör det då.
Den enda problemet jag ser i den här tråden är att det finns många bitterfittor som har samlats som gamar och dissekerar allt Solomon gör för att måla upp allt på den absolut värsta sättet som är möjligt.
Effekten av det blir att man börjar undra vad det är för tragiska figurer som håller på och har samlats runt den här tråden som flugor runt en bajskorv som ska gotta i sig all skit?
Den enda frågan man ställer sig då är vad är det som är fel på er istället.
Ni kan dra upp en tragiskt händelse som hände för 4-5 år sen(?) hur mycket som helst, men det ursäktar inte det ni håller på med nu på nått sätt.
Er kritik måste ändå vara legitim på nått sätt. Det finns andra Y.Tbers som också har husbilar som inte heller kommer upp till 100km/h i timmen (amalia/ribecka..osv osv) men här hackar man verkligen på allt och det är då det blir patetiskt på nått sätt.
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-07-08 kl. 14:49.
Citera
2023-07-08, 14:51
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Ursäkta jag visste inte att trevlighet stod högt upp på agendan i denna tråd.
Alla känner till bajskorven och vet att den har funnits. Men det är inte så många som har det som livsuppdrag att livnära sig på den.

Fantiserar du fortfarande att Solomon är här och bryr sig om den här tråden? Tror du verkligen att dina och resten av bajsflugornas bittra kommentarer är så viktiga?

Definiera gärna alla då du verkar ha mycket insider info.

Menar du alla som i hela jordens befolkning? Alla i bajsarns närhet? Alla i den här tråden?

Du kanske även kan svara på exakt hur många anmälningar som kommit in och vad de rör sig om?
Citera
2023-07-08, 16:00
Medlem
Wooqiprwos avatar
Såg ni klippet där Solomon lyssnade på ett mantra med sin egen röst där han säger: "Jag är så tacksam och glad nu när pengar flödar till mig i större kvantiteter"?

Tyvärr är ju sanningen den att för att få mycket pengar så måste man jobba hårt, om man inte vill snylta på andra eller hoppas på ett arv eller lottovinst förstås.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2023-07-08 kl. 16:04.
Citera
2023-07-08, 16:31
Medlem
Wooqiprwos avatar
Är det någon som vet vem husbilen står skriven på? Mannen i huset (läs husbilen) får ju inte äga något av värde.
Citera
2023-07-08, 17:05
Medlem
Wooqiprwos avatar
Postar en klassiker med Solomon, lite lördagsunderhållning: https://youtu.be/v40R6ExteJk

Under vilken period jobbade han som mäklare? Någon som vet?
Citera
2023-07-08, 17:15
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror hon sitter ganska säkert. Den där bilen e dyr i drift, den går inte så fort heller
Tror dom kommer ångra detta köp. Vilket många med husbil gör. *vet* Det e lite *vardagslyx*
att ha sådan.
Säkert Solomons pojkdröm.
Men sedan blir dom oftast bara stående. Nej som jag skrev tidigare.
Husvagn hade passat dom bättre. Men den har inte samma *lyxstämpel*
Vilket jag tycker är synd.
(för tanken var väl att detta skulle bli deras boende?)
Nej med dagens bensinpriser så.. osmart.
Och hur kul är det att köra med plattan i botten och inte ens komma upp över 100
Naja.. Det blir nog bra.
Detta är väl bara ett sommarprojekt?
Ett dyrt sommarnöje.
Att ha en husvagn hade ju knappats hjälpt med att få upp hastigheten då även dessa bara får framföras i 80 km/h.
Då de säljer bilen så är det förmodligen så att bilen skall finansiera köpet av husbilen. De hade nog inte kunnat köpa en husvagn.
Citat:
Det är han säkert men skulle inte känna mig trygg om han fipplar med gasolen.

Fast det är inte min huvudvärk.
Tror inte det här blir ett långvarigt projekt.
Frågan min är?
Ska dom bosätta sig i denna året runt?
Eller är detta bara en semesterbil?
Det låter ju som att de i sommar kommer befinns sig i husvagnen i Sverige under sommaren och därefter så verkar tanken att de ska åka nedåt i Europa under vintern om det fungerar.
Citat:
Är det någon som vet vem husbilen står skriven på? Mannen i huset (läs husbilen) får ju inte äga något av värde.
Husbilen står på hans pappa och bilen står på hans pappa bolag. Samma bolag som står för Rekohyllan.

Bilen ligger nu förövrigt ute på blocket Länk

Tror de betalat runt 60k för husbilen så får de sålt den för vad de begärt så får de ju en del pengar "över" till att renovera husbilen eller bränsle.
Citera
2023-07-08, 17:16
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Postar en klassiker med Solomon, lite lördagsunderhållning: https://youtu.be/v40R6ExteJk

Under vilken period jobbade han som mäklare? Någon som vet?
Tror aldrig han varit mäklare, verkar som att han jobbat på deras call-center och bokat möten?
Citera
2023-07-08, 17:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Att ha en husvagn hade ju knappats hjälpt med att få upp hastigheten då även dessa bara får framföras i 80 km/h.
Då de säljer bilen så är det förmodligen så att bilen skall finansiera köpet av husbilen. De hade nog inte kunnat köpa en husvagn.

Det låter ju som att de i sommar kommer befinns sig i husvagnen i Sverige under sommaren och därefter så verkar tanken att de ska åka nedåt i Europa under vintern om det fungerar.

Iofs men jag menade att dom har då möjligheten att ställa av husvagnen och bara anv bilen.
Man e ju inte hela tiden i rullning.
Bökigt tyckte jag iaf att släpa med hela husbilen för handling mm.
Eller för ett besök på någon park eller likn.
Ahaa så nu ska bilen säljas Hmmm jaja okej.
Ja dom väljer ju själva som sagt.
Då kommer husbilen rullas ner till Portugal?
Visst. Blir säkert jättebra.
Citera
2023-07-08, 17:27
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie

Husbilen står på hans pappa och bilen står på hans pappa bolag. Samma bolag som står för Rekohyllan.

Bilen ligger nu förövrigt ute på blocket Länk

Tror de betalat runt 60k för husbilen så får de sålt den för vad de begärt så får de ju en del pengar "över" till att renovera husbilen eller bränsle.

Bilen har gått ganska långt så de ska nog vara glada om de får ut 90 000 för den tänker jag.

Enligt dem själva så är det Melinas företag? Men hon står inte som delad ägare eller så? Anställd av företaget?
Citera
2023-07-08, 18:58
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Iofs men jag menade att dom har då möjligheten att ställa av husvagnen och bara anv bilen.
Man e ju inte hela tiden i rullning.
Bökigt tyckte jag iaf att släpa med hela husbilen för handling mm.
Eller för ett besök på någon park eller likn.
Ahaa så nu ska bilen säljas Hmmm jaja okej.
Ja dom väljer ju själva som sagt.
Då kommer husbilen rullas ner till Portugal?
Visst. Blir säkert jättebra.
Det är den uppfattningen jag får när man tittar på deras videos. Det är väl något de kan passa på med tills dess att det är skolplikt sen blir det svårare. Frågan är då, är hans skulder lösta tills skolplikten börjar så att de kan köpa sitt egna boende som de också pratar om?

Husvagn har definitivt sina fördelar men så även husbil. Från deras ekonomiska situation så var detta nog det billigaste alternativet är min gissning för de blir ju mer eller mindre att de byter bilen mot husbilen istället för att man lägger ut lika mycket pengar på en husvagn.
Citat:
Bilen har gått ganska långt så de ska nog vara glada om de får ut 90 000 för den tänker jag.

Enligt dem själva så är det Melinas företag? Men hon står inte som delad ägare eller så? Anställd av företaget?
Det är nog inte helt omöjligt att få detta pris för bilen. Men de kommer nog precis som alla andra få en hel del skambud och däcksparkare. Verkar ju dock ganska sliten inne i bilen. Man ska ha gjort en rekond av bilen men baksätena verkar ju fortfarande relativt fläckiga.

Hon säger att hon är delägare men de vet jag inte om det stämmer. Hans föräldrar sitter i styrelsen om man kollar upp det. Det kan ju däremot finnas något avtal mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in