2023-07-05, 20:01
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
Personligen så har jag inget emot att man har negativa åsikter om en kreatör. För mig handlar det om hur många i tråden uttrycker sig, och själva stämningen i tråden. När man börjar leta skit, för att klaga för klagandets skull. Ofta på betydelselösa grejer, ska tilläggas. Det är det jag har problem med.
Wow så resonlig du är, står verkligen över alla andra i tråden, du kan se nyanserna i en kontrollerande psykopat till kvinnomisshandlare
Citera
2023-07-05, 20:10
Medlem
bloodbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Wow så resonlig du är, står verkligen över alla andra i tråden, du kan se nyanserna i en kontrollerande psykopat till kvinnomisshandlare

Nej, jag tycker inte att jag står över någon i den här tråden. Min enda agenda var att ha en diskussion, från flera synvinklar, då jag tycker att det är mer intressant än att läsa en ensidig diskussion där ingens argument eller åsikt ifrågasätts. Jag tror inte på pöbelmentalitet.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, jag önskar att det vore acceptabelt att ifrågasätta den generella uppfattningen utan att målas som en sympatisör för kvinnomisshandlare.
Citera
2023-07-05, 20:20
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
Nej, jag tycker inte att jag står över någon i den här tråden. Min enda agenda var att ha en diskussion, från flera synvinklar, då jag tycker att det är mer intressant än att läsa en ensidig diskussion där ingens argument eller åsikt ifrågasätts. Jag tror inte på pöbelmentalitet.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, jag önskar att det vore acceptabelt att ifrågasätta den generella uppfattningen utan att målas som en sympatisör för kvinnomisshandlare.

Faktum kvarstår att han är dömd för misshandel på en kvinna och ej får ha kontakt med sina tidigare barn.

Den här biten är i mina ögon ingenting man kan se olika nyanser i eller finna ursäkter för, oavsett vad troll eller icke-troll vill påstå.

Sen är även jag öppen för att diskutera huruvida det ekonomiska påverkar barnen i negativ bemärkelse eller om barn ska äta vegankost eller vad det än må vara.

Det ligger dock en hund begraven hos karln i hushållet. Melina ska tvingas sitta och vara öppen med sitt självskadebeteende, att hon bott på hem, drogat eller vad det än må vara. MEN Solomon, Andreas, eller Fredrik (ni märker ju) ska inte behöva outa sitt förflutna. Det enda han kan prata om (som är hyfsat safe) är hans skulder, han nämner dock inte vart de huvudsakligen kommer ifrån
Citera
2023-07-05, 21:02
Medlem
bloodbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Faktum kvarstår att han är dömd för misshandel på en kvinna och ej får ha kontakt med sina tidigare barn.

Den här biten är i mina ögon ingenting man kan se olika nyanser i eller finna ursäkter för, oavsett vad troll eller icke-troll vill påstå.

Sen är även jag öppen för att diskutera huruvida det ekonomiska påverkar barnen i negativ bemärkelse eller om barn ska äta vegankost eller vad det än må vara.

Det ligger dock en hund begraven hos karln i hushållet. Melina ska tvingas sitta och vara öppen med sitt självskadebeteende, att hon bott på hem, drogat eller vad det än må vara. MEN Solomon, Andreas, eller Fredrik (ni märker ju) ska inte behöva outa sitt förflutna. Det enda han kan prata om (som är hyfsat safe) är hans skulder, han nämner dock inte vart de huvudsakligen kommer ifrån

Vet inte om mina inlägg har missuppfattats i så fall. Min mening har aldrig varit att finna vare sig nyanser eller ursäkter för hans tidigare dom eller beteende.
Det som jag reagerar på är "bitterheten", i brist på bättre ord, över att han till exempel inte jobbar och att hans föräldrar försörjer honom och familjen. Eller att han är hippie och vill flumma runt. Det är attityden gentemot hans val av livsstil som jag har syftat på hela tiden. "Klaga för klagandets skull" syftar på att klaga på såna här saker. Inget annat. För det borde ju rimligtvis inte störa folk så värst, kan jag tycka.
Citera
2023-07-06, 11:31
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Fredriks föräldrar är ofta med i deras filmer. Melinas pappa är även med då och då men Melinas mamma verkar inte synts till någon gång?

Hur är hennes relation till familjen?

Hon verkar ha suttit som regionsordförande i nätverket Stoppa pedofilerna vars grundare varit medlem i olika nazistiska organisationer.

Uttalande från hennes tid i nätverket - Länk
Citera
2023-07-06, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Fredriks föräldrar är ofta med i deras filmer. Melinas pappa är även med då och då men Melinas mamma verkar inte synts till någon gång?
https://www.youtube.com/watch?v=HAe8OKfUsYY&t=879s
Citera
2023-07-06, 20:32
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PePe98
https://www.youtube.com/watch?v=HAe8OKfUsYY&t=879s

Är det enda gången hon varit med? Hur är Melinas relation med henne?
Citera
2023-07-08, 07:45
Medlem
Wooqiprwos avatar
Så nu hoppas jag vi lyckats skaka av oss de här kontona som försöker vilseleda. Det är väldigt märkligt att det skapas ett par konton då och då som skriver på exakt samma sätt och sen aldrig mer skriver i tråden.

Jag hoppas inte Solomon krockar med den där husbilen, Melina verkar sitta sjukt osäkert med bara en livrem runt magen.
Citera
2023-07-08, 07:56
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Så nu hoppas jag vi lyckats skaka av oss de här kontona som försöker vilseleda. Det är väldigt märkligt att det skapas ett par konton då och då som skriver på exakt samma sätt och sen aldrig mer skriver i tråden.

Jag hoppas inte Solomon krockar med den där husbilen, Melina verkar sitta sjukt osäkert med bara en livrem runt magen.

Tror hon sitter ganska säkert. Den där bilen e dyr i drift, den går inte så fort heller
Tror dom kommer ångra detta köp. Vilket många med husbil gör. *vet* Det e lite *vardagslyx*
att ha sådan.
Säkert Solomons pojkdröm.
Men sedan blir dom oftast bara stående. Nej som jag skrev tidigare.
Husvagn hade passat dom bättre. Men den har inte samma *lyxstämpel*
Vilket jag tycker är synd.
(för tanken var väl att detta skulle bli deras boende?)
Nej med dagens bensinpriser så.. osmart.
Och hur kul är det att köra med plattan i botten och inte ens komma upp över 100
Naja.. Det blir nog bra.
Detta är väl bara ett sommarprojekt?
Ett dyrt sommarnöje.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-07-08 kl. 08:41.
Citera
2023-07-08, 12:20
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror hon sitter ganska säkert. Den där bilen e dyr i drift, den går inte så fort heller
Tror dom kommer ångra detta köp. Vilket många med husbil gör. *vet* Det e lite *vardagslyx*
att ha sådan.
Säkert Solomons pojkdröm.
Men sedan blir dom oftast bara stående. Nej som jag skrev tidigare.
Husvagn hade passat dom bättre. Men den har inte samma *lyxstämpel*
Vilket jag tycker är synd.
(för tanken var väl att detta skulle bli deras boende?)
Nej med dagens bensinpriser så.. osmart.
Och hur kul är det att köra med plattan i botten och inte ens komma upp över 100
Naja.. Det blir nog bra.
Detta är väl bara ett sommarprojekt?
Ett dyrt sommarnöje.

Hon sitter kanske säkert om de är ensamma på vägarna, men gamla bilar och husbilar är inte direkt gjorda för dagens trafik samt att det dog ju flera i trafiken förr. Men Solomon kanske är en ypperlig bilförare, jag vet inte.

Dock verkar den ju läcka olja och allt möjligt så frågan är hur länge den håller....fransk skit!
Citera
2023-07-08, 12:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Hon sitter kanske säkert om de är ensamma på vägarna, men gamla bilar och husbilar är inte direkt gjorda för dagens trafik samt att det dog ju flera i trafiken förr. Men Solomon kanske är en ypperlig bilförare, jag vet inte.

Dock verkar den ju läcka olja och allt möjligt så frågan är hur länge den håller....fransk skit!

Det är han säkert men skulle inte känna mig trygg om han fipplar med gasolen.

Fast det är inte min huvudvärk.
Tror inte det här blir ett långvarigt projekt.
Frågan min är?
Ska dom bosätta sig i denna året runt?
Eller är detta bara en semesterbil?
Citera
2023-07-08, 12:35
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det är han säkert men skulle inte känna mig trygg om han fipplar med gasolen.

Fast det är inte min huvudvärk.
Tror inte det här blir ett långvarigt projekt.
Frågan min är?
Ska dom bosätta sig i denna året runt?
Eller är detta bara en semesterbil?

Jag tror de har den "permanent" över sommaren, sen kanske det bär tillbaka till Norrland?

Eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in