2023-07-08, 20:37
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Så nu hoppas jag vi lyckats skaka av oss de här kontona som försöker vilseleda. Det är väldigt märkligt att det skapas ett par konton då och då som skriver på exakt samma sätt och sen aldrig mer skriver i tråden.

Jag hoppas inte Solomon krockar med den där husbilen, Melina verkar sitta sjukt osäkert med bara en livrem runt magen.
Tror att en av bilbarnstolarna kräver en bältesstandard som publicerades första gången 2007 och husbilen är från 1990.
Citat:
Är det någon som vet vem husbilen står skriven på? Mannen i huset (läs husbilen) får ju inte äga något av värde.
Rättelse husbilen stod tidigare på pappan men nu står även den på firman precis som BMW'n.
Citera
2023-07-08, 20:39
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Tror att en av bilbarnstolarna kräver en bältesstandard som publicerades första gången 2007 och husbilen är från 1990.

Rättelse husbilen stod tidigare på pappan men nu står även den på firman precis som BMW'n.

Vad innebär det mer konkret? Att den egentligen inte är safe att installera i husbilen?
Citera
2023-07-08, 20:57
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Vad innebär det mer konkret? Att den egentligen inte är safe att installera i husbilen?
Alltså i manualen för bilbarnstolen så skriver tillverkaren att bältet som stolen monteras med skall följa den standarden.

Då bilen är avsevärt mycket äldre än standarden så kommer bältet inte ha de märkt på sig. Men det kan ju mycket väl vara så att bältet har rätt egenskaper utifrån standarden men kan ju lika gärna va så att de inte har det. Nu vet jag inte va de gjort för "research" som de säger sig gjort men har svårt att se att de läst igenom bältesstandarden och kontrollerat bältena i samband med att de köpte husbilen. Eller att de kontaktat tillverkaren och frågat.
Citera
2023-07-08, 21:06
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Alltså i manualen för bilbarnstolen så skriver tillverkaren att bältet som stolen monteras med skall följa den standarden.

Då bilen är avsevärt mycket äldre än standarden så kommer bältet inte ha de märkt på sig. Men det kan ju mycket väl vara så att bältet har rätt egenskaper utifrån standarden men kan ju lika gärna va så att de inte har det. Nu vet jag inte va de gjort för "research" som de säger sig gjort men har svårt att se att de läst igenom bältesstandarden och kontrollerat bältena i samband med att de köpte husbilen. Eller att de kontaktat tillverkaren och frågat.

Har ingen aning om hur mycket de kollat upp, men oftast brukar man väl bara kolla upp hur stolen kan installeras utifrån förutsättningarna.

1990...Hoppas den är servad osv som den ska.
Citera
2023-07-08, 21:20
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Har ingen aning om hur mycket de kollat upp, men oftast brukar man väl bara kolla upp hur stolen kan installeras utifrån förutsättningarna.

1990...Hoppas den är servad osv som den ska.
Mm tror de kollat upp att stolen som Osiris sitter i att den får monteras med ett tvåpunktsbälte. Sen vet jag inte om de reflekterat över den standard som sätts som krav för bältet.

Bilen har ju ett par år på nacken och det finns en del att göra och kommer finnas en hel del att göra. Den biten ska bli intressant att följa.
Citera
2023-07-08, 21:27
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Mm tror de kollat upp att stolen som Osiris sitter i att den får monteras med ett tvåpunktsbälte. Sen vet jag inte om de reflekterat över den standard som sätts som krav för bältet.

Bilen har ju ett par år på nacken och det finns en del att göra och kommer finnas en hel del att göra. Den biten ska bli intressant att följa.

Blir spännande att följa minst sagt. Var befinner de sig med husbilen just nu?
Citera
2023-07-08, 21:42
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Blir spännande att följa minst sagt. Var befinner de sig med husbilen just nu?
Dear väl sagt att de ska till hennes pappa, uppe i norr?
Citera
2023-07-08, 22:23
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Det är en Lågmilare. Med service kommer den rullar länge. Minst 10år till.

Bästa årsmodellen 90tal. Man kan enkelt laga och serva de här själv.
Delarna är riktigt billiga i Tyskland via nätet.

Svåra är att hitta en lågmilare. Men det lyckades Solomon med. Så med andra ord bästa bilen.
Och dom kommer aldrig förlora en krona.
Den är skattebefriad även. Mycket bra.
Låga mil förhållande till sin ålder eller om du jämför med bilar av samma modell som de senaste åren byt ägare?

För ser man till modellen ligger den definitivt över medel. Tror du verkligen att han kommer serva bilen själv?

Dom kommer inte förlora en krona? Det ska bli intressant att se hur länge de behåller den och då hur mycket de behövt göra med bilen. Samt hur lång tid det tar för dem att få sålt den. Verkar ju inte direkt varit många intressenter på den utöver dem.
Citera
2023-07-08, 23:00
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Den enda problemet jag ser i den här tråden är att det finns många bitterfittor som har samlats som gamar och dissekerar allt Solomon gör för att måla upp allt på den absolut värsta sättet som är möjligt.
Effekten av det blir att man börjar undra vad det är för tragiska figurer som håller på och har samlats runt den här tråden som flugor runt en bajskorv som ska gotta i sig all skit?
Den enda frågan man ställer sig då är vad är det som är fel på er istället.
Ni kan dra upp en tragiskt händelse som hände för 4-5 år sen(?) hur mycket som helst, men det ursäktar inte det ni håller på med nu på nått sätt.
Er kritik måste ändå vara legitim på nått sätt. Det finns andra Y.Tbers som också har husbilar som inte heller kommer upp till 100km/h i timmen (amalia/ribecka..osv osv) men här hackar man verkligen på allt och det är då det blir patetiskt på nått sätt.
Så du tycker Solomon gör mycket skit? men du tycker folk ska blunda för den skiten? även när det kan skada hans barn?

Okej, misshandel, efter 4-5 år är det glömt och förlåtet enligt dig. Vilka andra brott ska vi glömma bort och förlåta efter 4-5 år? våldtäkt? mord? tror du tjejen som blev misshandlad har glöm bort det hon utsattes för för 4-5 år sedan?

De "ni" håller på med? om dem inte postade videos där dem gör tvivelaktiga saker som folk reagerar på skulle inte folk ha något att kommentera på. Finns massor med youtuber som lever hippi/flum liv som inte har en tråd på fb av en anledning...
Dem gör även medvetet videos FÖR att folk ska reagera, så dem får uppmärksamhet, tex deras video där dem bodde i båthuset och sov på filter.
Citera
2023-07-08, 23:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är nog inte helt omöjligt att få detta pris för bilen. Men de kommer nog precis som alla andra få en hel del skambud och däcksparkare. Verkar ju dock ganska sliten inne i bilen. Man ska ha gjort en rekond av bilen men baksätena verkar ju fortfarande relativt fläckiga.

Hon säger att hon är delägare men de vet jag inte om det stämmer. Hans föräldrar sitter i styrelsen om man kollar upp det. Det kan ju däremot finnas något avtal mellan dem.
Dem kanske har rekondat bilen själva, och inte lämnat in den?
Citera
2023-07-08, 23:42
Bannlyst
Citat:
Låga mil förhållande till sin ålder eller om du jämför med bilar av samma modell som de senaste åren byt ägare?

För ser man till modellen ligger den definitivt över medel. Tror du verkligen att han kommer serva bilen själv?

Dom kommer inte förlora en krona? Det ska bli intressant att se hur länge de behåller den och då hur mycket de behövt göra med bilen. Samt hur lång tid det tar för dem att få sålt den. Verkar ju inte direkt varit många intressenter på den utöver dem.

Jag själv är väldigt duktig på bilar. Serva och byta delar.
Solomon är mer en datanörd. Han kan inte göra ett skit själv med bilar tror jag tyvärr.
Vilket är synd.
För den här bilen är lätt och rolig skruva med. Hade gärna bytt allt på den själv. Bromsar
Avgas, med mera. Hade med glädje renoverat den till nära nyskick. Då delarna är så sjukt billiga
i Tyskland till dessa.
Nya bromskivor runt om alla 4st är endast 90euro. 22-23 Euro styck. Svinbilligt. 1v Leverans
till närmaste utlämningställe. Så skoj. Hade köpt denna själv om jag vetat om den.

Husbilar års 1990 har normalt rullat över 30tusen mil.
Den här är lågmilare. Och den tiden gjordes motorer och växellådor för att hålla.
Idag görs dom med flit för att gå sönder ganska tidigt, så folk måste köpa nytt.

90 talet var bäst, man kan nästan med ögonbindel meka allt, man behöver knappt ens se med egna ögon.

Volvo 850 mitten 90tal. S/V70-S80 början 2000tal kan jag skruva loss allt på, och sedan montera allt tillbaka med Ögonbindel på riktigt.
Räcker jag känner på delarna lite. Behöver inte se alls. Även om jag blev blind, inga problem.
Så enkelt gjort allt.

Det var bättre förr
Citera
2023-07-09, 02:24
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem kanske har rekondat bilen själva, och inte lämnat in den?
Det är nog allt en firma som gjort detta arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Jag själv är väldigt duktig på bilar. Serva och byta delar.
Solomon är mer en datanörd. Han kan inte göra ett skit själv med bilar tror jag tyvärr.
Vilket är synd.
För den här bilen är lätt och rolig skruva med. Hade gärna bytt allt på den själv. Bromsar
Avgas, med mera. Hade med glädje renoverat den till nära nyskick. Då delarna är så sjukt billiga
i Tyskland till dessa.
Nya bromskivor runt om alla 4st är endast 90euro. 22-23 Euro styck. Svinbilligt. 1v Leverans
till närmaste utlämningställe. Så skoj. Hade köpt denna själv om jag vetat om den.

Husbilar års 1990 har normalt rullat över 30tusen mil.
Den här är lågmilare. Och den tiden gjordes motorer och växellådor för att hålla.
Idag görs dom med flit för att gå sönder ganska tidigt, så folk måste köpa nytt.

90 talet var bäst, man kan nästan med ögonbindel meka allt, man behöver knappt ens se med egna ögon.

Volvo 850 mitten 90tal. S/V70-S80 början 2000tal kan jag skruva loss allt på, och sedan montera allt tillbaka med Ögonbindel på riktigt.
Räcker jag känner på delarna lite. Behöver inte se alls. Även om jag blev blind, inga problem.
Så enkelt gjort allt.

Det var bättre förr
Och vad hade du gjort med trumbromsarna bak? Vet inte riktigt vad det är du kollat upp pris på men kan inte va deras husbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in