Citat:
Ursprungligen postat av
Ron.Frangu
Ja SE kan mycket väl ha varit ute på stan den aktuella kvällen, det var förvisso väldigt lite folk ute p.g.a det kraftiga oväder som rådde men det hindrar givetvis inte en schizofren individ som är styrd av sina tankar från att driva runt ute, tvärtom.
Är det någon som frivilligt står och lurpassar i ett mörkt skogsparti i blåst, regn och rusk så är det väl just en galning...
PAJ är säkert bekant med honom, han känner väl dom flesta Kramforsborna i den åldern. Tror dock inte att PAJ skyddar honom, det är för långsökt. Skulle SE vara Eva's baneman så har han garanterat agerat ensam.
Nej SE var med största sannolikhet inte i PAJ's lägenhet under mordkvällen. Dom som enligt uppgift var där var Eva, hennes syster Annelie och Berit. Men efter att Annelie lämnade lägenheten vid 21-tiden så vet man egentligen ingenting med säkerhet. Jag litar inte på vad PAJ och Berit har uppgett under förhör.
Om man tänker sig att SE var förtjust i Eva och visste att hon ibland umgicks med PAJ så kan det även tänkas att han ville ha viss koll på Eva och vad hon hade för sig på helgkvällarna. Det finns många tänkbara scenarion.
Ponera att SE kände till att Eva skulle komma hem till Kramfors den helgen hon mördades och att han var angelägen att träffa henne men fick till svar att hon inte hade tid p g.a att hästarna skulle flyttas m.m.
SE kan med sin diagnos lätt kan ha feltolkat ett sådant svar och känt sig ratad och sviken.
Var han dessutom svartsjukt lagd kan han ha letat efter Eva och ringt PAJ någon gång under fredagskvällen för att "kolla läget" och då fått höra att Eva var där, att hon snart skulle hem och att Laban skulle rastas på vägen. Vad vet vi?
Eva kan mycket väl ha försökt hjälpa SE, dom var ju gamla klasskompisar.
Jag tror inte SE var förtjust i Eva på det sättet.
Mycket möjligt kan SEs värld ha rasat samman efter mordet.
Spökade han ut sig även före Eva mordet ?
Jag finner det mycket intressant med tanke på Maria Andersson mordet i Örebro om SE hade anknytning till båda platserna.
Dessutom var både Maria, Eva Marie, och SE födda 1960.
Maria Andersson mördas i samband med Eva Söderströms födelsedag.
Brukade SE uppvakta Eva på hennes födelsedagar ?
(FB) Mordet på Maria Andersson i tvättstugan ,örebro 3 maj 1995
4e Maj med tanke på att det skedde på natten till den 4e.
En dag före Evas födelsedag.
Hela området var strömlöst den kvällen.
På grund av reparationer var strömmen avstängd i hela bostadsområdet Oxhagen i Örebro.
Maria Andersson och Eva Söderström är för övrigt väldigt lika varandra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1xjyQ/maria-35-tvattade--mordades
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/11464598
Jag tror både GN och SE kände Eva.
Kan SE ha fattat tycke för Evas hästar.
När Eva skulle flytta så rasade allt samman.
SE verkar ha flyttat runt efter mordet på Eva för att sedan återigen hamna i Kramfors.
Det sägs ju att han var i både Amerika och Örebro, samt att han ska ha befunnit sig nära Vivalla området där Maria A mördades med kniv i tvättstugan.