2023-07-02, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gronalampan94
Nu börjar vi närma oss något. Ska jag testa ringa till studion? Jag kan ju fråga vem som arbetade 2014-2015 och om det finns någon möjlighet att få prata med henne/honom. Det hade varit riktigt kusligt om tatueringen gjordes den 25 september...

Tatueraren Ove J dog 1 månad före ditt inlägg.
1 år sedan idag
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=4049600&s et_site_id=2&fbrefresh=4049600&sign=666921a61a2bd1 632b6613accc112b7e

Pudelfrillan visste nog om detta redan då.

66 år är väl ingen ålder för en tränad kille ?
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-02 kl. 18:55.
Citera
2023-07-03, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
10 juni 2014
Sitter på en soffa i centrala pulvercity. Är nedstämd och funderar. Här satt vi som tonåringar och livet lekte. Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss. Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten. Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera. Idag finns det sorg i vår vänskap. Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner. Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs. Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer. Listan är mycket lång. Snart ska jag gå hem till vardagen igen. Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag. Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det. Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.

Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
Eva S dog först av alla i cancer.
Vem var Eva S?
Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det.
Vem har Flax träffat igen?

Om inte mördaren var ute efter Evas blod på grund av cancern.
En medlem i Jehovas får inte ta emot blodtransfusion från sjukvården.
Det hade iaf varit ett motiv
Mördaren behövde fler offer med rätt blodgrupp med jämna mellanrum.
Hade mördaren och Eva samma blodgrupp ?
Idag kanske man har fixat blodtransfusioner på annat sätt, genom tex barn eller barnbarn, utanför sjukvårdens ramar.
Jaja en häftig tanke iaf
Citera
2023-07-04, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det stämmer, tilltalsnamnet betyder "verksam", sen har dottern 2 andranamn varav det ena mycket riktigt är Eva.
Den mest intressanta betydelsen har dock andranamnet som du inte nämnde! det betyder:
Ren, kysk (att strängt avhålla sig ifrån olovlig kärleksnjutning)
Är namnet och dess betydelse kopplat till motivet bakom mordet? Det finns ju indikationer på att Anneli och Eva kan ha varit intresserade av samma kille. I Svenska Fall för FBI kopplas killen endast ihop med Eva och han nämns bara som hastigast. Mark o Bosse kallar honom för: Mr M.

Om inte är det minst sagt ett intressant sammanträffande
Är valet av just det här andra namnet bara en slump eller hade Anneli tänkt till här?
Av dotterns 3 förnamn är ren, kysk-namnet först, sen tilltalsnamnet och sist Eva.

Nej det var nog ingen slump
Dotterns blod var nog minst lika rent som Evas/livgivarens.
Frågan är vem som använder blodet i sin obotliga cancer sjukdom och behöver ständiga blodtransfusioner.
Där kanske man hittar mördaren
Evas blod spolades bort
Eller så var dom 11 ingångshålen tapphål
Mördaren kanske lider av leukemi och är medlem i Jehovas
Det skulle förklara mycket.

Evas mamma dör på Liv dagen den 12e April och fadern på Olof dagen.
Olof förfader ättling till Eva.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-04 kl. 11:26.
Citera
2023-07-05, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Som jag tidigare skrev så vistades SE enligt uppgift till och från i Örebro (Vivalla) under flera års tid under 90-talet. Han har i perioder alltså bott på en adress i Vivalla och ibland på hemadressen i Kramfors, han har varit skriven på båda ställena.
Man kan fråga sig varför en schizofren person växelbor men i det här fallet handlar knappast om att han hade fått ett jobb på annan ort, nej SE måste ha varit heltidssjukskriven alt. förtidspensionerad. Den enda logiska förklaringen som jag kan se det är att han till och från p.g.a. sin svåra diagnos har "vårdats" på annan ort.

Nu till det intressanta i sammanhanget.
Om SE skulle vara Eva's mördare så skulle han enligt en GM- profil förmodligen misstänkas för att kunnat ha begått fler liknande brott. Så jag har givetvis inte kunnat hålla mig från att kolla upp om det finns några olösta mord i närheten av det område i Örebro där SE bodde under 90-talet och mycket riktigt så besannades mina misstankar.
Vem minns inte det bestialiska tvättstugemordet 1995 där 33-åriga Maria Andersson brutalt mördades med flera knivhugg i en tvättstuga. Fallet är fortfarande olöst och har bl.a. tagits upp i Efterlyst och Veckans Brott. Det kan även tilläggas att SE vid tidpunkten för mordet var jämngammal med MA, precis som han var med Eva alltså.
Bostadsområdet där knivmordet skedde ligger inte alls långt ifrån Vivalla och den adress där SE var skriven vid denna tidpunkt.
MA sågs av ett vittne tillsammans med en okänd man utanför tvättstugan vid 00.30 - 01.00 och hon mördades därefter någon gång mellan 01.00 - 04.00. Polisen misstänker att Maria var bekant med mannen och att han därför följde med henne till tvättstugan.
MA verkar enligt uppgifter ha haft kontakt med vården och psykiatrin. Hon verkar ha haft jobb som hon skötte men missbrukade tydligen droger och kände folk i missbrukarkretsar, det sägs även att hon vid tidpunkten för mordet var paranoid.

Kan MA möjligen ha lärt känna eller blivit bekant med SE på någon (psykiatrisk) vård eller rehab-enhet?

Precis som i Eva-fallet så verkar det finnas en person som har varit misstänkt, en kille i missbrukarkretsen såklart men dom misstankarna har aldrig lett någonvart, förmodligen är det endast en teori, en spekulation.
Mordet verkar vara lika besynnerligt och svårlöst som Eva-mordet. Vem var mannen som MA träffade på utanför tvättstugan vid 01-tiden på natten den 3 maj 1995? Det är uppenbarligen en GM som av någon anledning lyckas flyga under radarn i bägge fallen.

På ett sätt liknar ju morden varandra.
Det är ju också rätt slående att Maria Andersson dödas den 3-4e Maj, i samband med Eva Marie Söderströms födelsedag.
Båda tjejerna var lika gamla, födda 1960.
Vilket tyder på att GMn troligen också var född 1960.
Gick båda på något behandlingshem??

Dessutom heter båda tjejerna Maria/Marie.

Det gick inte styrka något sexuellt motiv till morden på Maria Andersson eller Eva Söderström.
Mördaren kan ju så klart ha varit ute efter droger i båda fallen.
I fallet Eva S kan mördaren ha trott att det var Anneli.

Morden tycks vara en kopia på varandra, bara platserna som skiljer.
Modus operandis är likvärdigt i båda fallen.
Citera
2023-07-06, 10:54
Avslutad
Citat:
Ja SE kan mycket väl ha varit ute på stan den aktuella kvällen, det var förvisso väldigt lite folk ute p.g.a det kraftiga oväder som rådde men det hindrar givetvis inte en schizofren individ som är styrd av sina tankar från att driva runt ute, tvärtom.
Är det någon som frivilligt står och lurpassar i ett mörkt skogsparti i blåst, regn och rusk så är det väl just en galning...

PAJ är säkert bekant med honom, han känner väl dom flesta Kramforsborna i den åldern. Tror dock inte att PAJ skyddar honom, det är för långsökt. Skulle SE vara Eva's baneman så har han garanterat agerat ensam.

Nej SE var med största sannolikhet inte i PAJ's lägenhet under mordkvällen. Dom som enligt uppgift var där var Eva, hennes syster Annelie och Berit. Men efter att Annelie lämnade lägenheten vid 21-tiden så vet man egentligen ingenting med säkerhet. Jag litar inte på vad PAJ och Berit har uppgett under förhör.

Om man tänker sig att SE var förtjust i Eva och visste att hon ibland umgicks med PAJ så kan det även tänkas att han ville ha viss koll på Eva och vad hon hade för sig på helgkvällarna. Det finns många tänkbara scenarion.
Ponera att SE kände till att Eva skulle komma hem till Kramfors den helgen hon mördades och att han var angelägen att träffa henne men fick till svar att hon inte hade tid p g.a att hästarna skulle flyttas m.m.
SE kan med sin diagnos lätt kan ha feltolkat ett sådant svar och känt sig ratad och sviken.
Var han dessutom svartsjukt lagd kan han ha letat efter Eva och ringt PAJ någon gång under fredagskvällen för att "kolla läget" och då fått höra att Eva var där, att hon snart skulle hem och att Laban skulle rastas på vägen. Vad vet vi?

Eva kan mycket väl ha försökt hjälpa SE, dom var ju gamla klasskompisar.
Jag tror inte SE var förtjust i Eva på det sättet.
Mycket möjligt kan SEs värld ha rasat samman efter mordet.
Spökade han ut sig även före Eva mordet ?
Jag finner det mycket intressant med tanke på Maria Andersson mordet i Örebro om SE hade anknytning till båda platserna.
Dessutom var både Maria, Eva Marie, och SE födda 1960.
Maria Andersson mördas i samband med Eva Söderströms födelsedag.
Brukade SE uppvakta Eva på hennes födelsedagar ?
(FB) Mordet på Maria Andersson i tvättstugan ,örebro 3 maj 1995

4e Maj med tanke på att det skedde på natten till den 4e.
En dag före Evas födelsedag.
Hela området var strömlöst den kvällen.
På grund av reparationer var strömmen avstängd i hela bostadsområdet Oxhagen i Örebro.

Maria Andersson och Eva Söderström är för övrigt väldigt lika varandra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1xjyQ/maria-35-tvattade--mordades
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/11464598

Jag tror både GN och SE kände Eva.
Kan SE ha fattat tycke för Evas hästar.
När Eva skulle flytta så rasade allt samman.

SE verkar ha flyttat runt efter mordet på Eva för att sedan återigen hamna i Kramfors.
Det sägs ju att han var i både Amerika och Örebro, samt att han ska ha befunnit sig nära Vivalla området där Maria A mördades med kniv i tvättstugan.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-06 kl. 11:39.
Citera
2023-07-06, 14:14
Avslutad
Citat:
Nej det är klart att du inte gör, du har förmodligen endast träffat på en av hans personligheter och det är den "vanliga" Staf*an som du brukar prata med. Men när man är schizofren som SE är så lider man av en personlighets klyvning, dvs den sjuke har ofta flera olika personligheter vilket alltså betyder att även SE's mörkaste sidor och hans mest abnorma personlighet också finns där någonstans i hans inre. SE's utkämpar som schitzofren en ständig kamp mot sina inre demoner och inre hotfulla röster och han får hjälp att hålla dom i schack genom livslång medicinering.

Kan SE ha gått runt med kniv när han klär ut sig till cowboy, var han cowboy även på 80 talet ?
Eller så kanske SE började klä ut sig till hästkille först när han kommer tillbaka till Kramfors igen.
1995 är ju bara 8 år efter Eva mordet.
Det förefaller då logiskt att flytta tillbaka till Kramfors runt 1997.
Framförallt om man vill undvika polisen i Örebro.
På den tiden fanns ju preskriptionstid för mord.
1997 hade varit ett tryggt år att flytta hem igen, möjligen kan SE ha flyttat redan 1995 från Örebro till Kramfors.

cowboy/toyboy

Kanske var det Eva som gillade att SE klädde ut sig.
Jag har min hemliga toyboy/cowboy.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-06 kl. 15:03.
Citera
2023-07-06, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Jag håller med dig Ron.Frangu.

Vill veta vad som hände. – Jag vill få svar på vem som inte lät min dotter Maria leva, säger Solveig Andersson.

Sedan mordet blev känt hörde ett vittne av sig och berättade att mannen, i 35–40-årsåldern, kom gående från Oxhagen.
https://www.na.se/artikel/orebro/jag-vill-veta-vem-sominte-lat-henne-leva

Intressant, mkt intressant indeed!

Det är ca 3,5km promenad från Oxhagen till Vivalla.
Från Nätgatan till Evas mordplats ca 2,8km.
Alltså i princip samma avstånd mellan mordplatserna beroende på vilka vägar man väljer.
Mördaren kom troligen förbi GNs hus i Eva mordet.

SE var 35 år 1995 vid Maria Andersson mordet, och 27,5 år vid Eva mordet.
Nästan 28 år.
SE bodde vid båda platserna vid mordtillfällena.

Var Maria A också en hästtjej ?
Fanns det hästar i Oxhagen på den tiden ?
Senast redigerad av BerraSWE 2023-07-06 kl. 22:44.
Citera
2023-07-07, 13:45
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Joe Blow från 2023-06-28, 16:59 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hur i helvete kan moderatorerna tillåta sådan här skit år efter år efter år?
Vad förväntar du dig av en handfull idioter som sitter nära nog på heltid och fabulerar samt hetsar varandra till/med nya vansinniga "fakta" i ärendet?

Joe Blow från 2022-06-07, 20:02 https://www.flashback.org/sp80507573
Lycka till med att styra upp den här helt jävla urspårade tråd.
En handfull idioter sitter nära nog på heltid och fabulerar samt hetsar varandra till/med nya vansinniga "fakta" i ärendet.
Att Laban begick ett utökat självmord är ju en mycket mer trolig hypotes än allt som skrivits här de senaste åren.
Ju mer jag sätter mig in i hur bl.a Toknisse, boanchga och Sanninggerfrihet med flera andra handfulla idioter förmedlat sin "fakta" här i tråden, ju mer igenkännande handfull Joe Blow-idiot känner jag mig som nu!

Jag tror mig inte veta vare sig ba, bo, bu, bå, be, bi, by, bä eller bö längre!

Är det Pia, Anneli, Berit, Per Arne, Marie, Göran, Toyboy, onämnd eller självaste okänd som är Evas mördare?

Måhända skulle även Joe Blow himself kunna vara mördaren?

Jag tror TAMEJFAN varken in, ut eller avigt längre!

Mer ren "fakta" från en handfull ”anti-idioter” krävs nog för att mordet på Eva överhuvudtaget ska kunna lösas.

LÄNK
"Att hitta svaren är vår drivkraft" – 35 år har gått sedan mordet på Eva
20 augusti 2022 08:01
https://www.tidningenangermanland.se/2022-08-20/att-hitta-svaren-ar-var-drivkraft--35-ar-har-gatt-sedan-mordet-pa-eva
– Att hitta svaren är vår drivkraft, säger Ola Ehrenberg, utredare på kalla fall.
Heja Ola Ehrenberg, utredare på kalla fall.
Citera
2023-07-07, 19:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eva kan mycket väl ha försökt hjälpa SE, dom var ju gamla klasskompisar.

Spökade han ut sig även före Eva mordet ?
Jag finner det mycket intressant med tanke på Maria Andersson mordet i Örebro om SE hade anknytning till båda platserna.

Jag tror både GN och SE kände Eva.
Kan SE ha fattat tycke för Evas hästar.
När Eva skulle flytta så rasade allt samman.

Hade GN nåt ihop med SE? Två psykiskt sjuka rumpnissar i samma lilla håla, inte omöjligt. Vilken skam i sådant fall, AIDS var den stora skräcken -87, kände Eva till något?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-07-07 kl. 19:16.
Citera
2023-07-07, 19:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
LÄNK
"Att hitta svaren är vår drivkraft" – 35 år har gått sedan mordet på Eva
20 augusti 2022 08:01
https://www.tidningenangermanland.se/2022-08-20/att-hitta-svaren-ar-var-drivkraft--35-ar-har-gatt-sedan-mordet-pa-eva
– Att hitta svaren är vår drivkraft, säger Ola Ehrenberg, utredare på kalla fall.
Heja Ola Ehrenberg, utredare på kalla fall.

Det är dags för Ola Ehrenberg/Kalla Fall att gå igenom fynden från mordplatsen på nytt och göra utförliga DNA-tester. Tekniken är väl utvecklad - hela 36 år har gått. Enligt uppgift finns DNA-spår, varför lämnade annars Mr P och cykel-Sture sitt DNA?
Gör om och gör rätt, det avgörande tipset som Ehrenberg sitter och hoppas på lär aldrig komma.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-07-07 kl. 19:43.
Citera
2023-07-07, 20:23
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt uppgift finns DNA-spår, varför lämnade annars Mr P och cykel-Sture sitt DNA?
Hrm hm m

Jag får en aha och åhå beträffande Mr P:s lämnade DNA.

Min heureka är under uppbyggnad just nu, vänta på utfallet (när jag får tid).

Okej, se vilka som förmedlat lättsam och humoristisk glädje i sina inlägg med denna emoji 😄 och vilka som förmedlat skadeglädje med denna emoji 😂.

boanchga från 2022-08-18, 11:02 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Dna Dna Dna, Snart Kommer Det Till Evas Tur… Va Sa Du Då Paj?😂

vs

Uppsala666 från 2022-08-18, 18:47 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Var jag PAJ såg jag nog framemot till dnaprovet.
Vilken härlig känsla för honom när horungen som snackade om han i programmet "Sv. fall" faller platt.

Hon har nog en psykisk diagnos 😄😄😄

Där har ni mitt aha och åhå.

Båda parter är dock säkra på sin egen åsikt.

Resten får ni tänka ut själv.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-07-07 kl. 20:59.
Citera
2023-07-07, 20:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Hrm hm m

Jag får en aha och åhå beträffande Mr P:s lämnade DNA.

Min heureka är under uppbyggnad just nu, vänta på utfallet (när jag får tid).

Ja det är väl endast en oskyldig man (Mr P) som mer än gärna lämnar sitt DNA, eller?

Vem har rätt av boanchga och Uppsala666?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-07-07 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in