Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Visst har han även kallats för Eva mördaren i folkmun på stan ?
Vad jag vet undviker folk honom för att han är så konstig, vet att folk undvek honom när han stod i kassan, man väntade hellre på att han var klar med sitt och tog en annan kassa på hemköp.
Det var iaf när jag bodde i Kramfors för 5 år sedan.
Kvinnorna ville inte stå framför honom fick jag höra en gång, kanske tafsade han, vad vet jag.
Hur som helst är det en mycket konstig person som verkar lida av schizofreni då han klär ut sig.
Hemsk tanke om det är Evas kläder han bär ??
Nej SE Har aldrig någonsin kallats för Eva-mördaren i folkmun på stan, han är inte alls förknippad med mordet.
Det är den förståndshandikappade "cykelmannen" (S*ure) som offentligt har pekats ut som Eva's mördare, det var honom som folk var rädda för i mataffären och som det pratades om och som många än idag misstänker är skyldig.
Det finns nog ingen i stan som förknippar SE med Eva-mordet. Men kanske är ridutstyrseln ett sjukligt och perverst sätt för SE att offentligt "visa upp"/ påvisa att det faktiskt var han som mördade Eva. Problemet är att ingen Kramfors-bo fattar vinken eller har förstått vad det är han försöker förmedla. Han har nu gissningsvis 1-2 dag/mån i 30 års tid, gått runt på stan iklädd ridstövlar och ridbyxor. Kan det t.o.m. vara så att det är Evas byxor eller hennes ridspö som han har i sin ägo?
Det hela skulle kunna vara en symbolisk handling tänkt att påvisa och ge en ledtråd om att han är den som har med Eva's död att göra. Problemet är som sagt att ingen förstår det, kanske tror SE själv (eller är det rösterna som tvingar honom?) att han måste fortsätta att gå klädd i ridkläder ända tills någon förstår att det är han som är Eva's mördare? Om hans agerande och handlingen i sig är medveten eller om det är en undermedveten tvångshandling är omöjligt att svara på. Förmodligen njuter han inte av att gå runt i ridkläderna, njuter av attiraljerna gör han möjligen hemma.