Citat:
Det är ju perfekt! Fan vad mina grannar ska få grubbla.. 
Ligger typ sist på mitt postnummers lista och har ändå en väldigt fin bil i carporten.
Nån såg dessutom polisen komma och hämta mig tidigare i våras så det ska bli sjukt roligt att höra alla rykten kärringarna i grannskapet ska sitta och ljuga ihop
ska genast gå och poppa popcorn!
OnT så håller jag med om att det är sjukt hur mycket information man kan få fram om vem som helst, just lönen är dock nåt jag personligen anser vara helt oväsentligt. Kunde inte bry mig mindre om hur mycket andra människor tjänar.. svenska avundsjukan är vidrig. Men man behöver inte kunna sitta i Afrika och ta reda på vilken dörr i trapphuset någon i Sverige bor. Just rankingen som den här tråden handlar om säger ju inte så mycket ändå.

Ligger typ sist på mitt postnummers lista och har ändå en väldigt fin bil i carporten.
Nån såg dessutom polisen komma och hämta mig tidigare i våras så det ska bli sjukt roligt att höra alla rykten kärringarna i grannskapet ska sitta och ljuga ihop

OnT så håller jag med om att det är sjukt hur mycket information man kan få fram om vem som helst, just lönen är dock nåt jag personligen anser vara helt oväsentligt. Kunde inte bry mig mindre om hur mycket andra människor tjänar.. svenska avundsjukan är vidrig. Men man behöver inte kunna sitta i Afrika och ta reda på vilken dörr i trapphuset någon i Sverige bor. Just rankingen som den här tråden handlar om säger ju inte så mycket ändå.
😂
Skämt åsido så kan vi ha en allvarlig diskussion tycker jag om de fundamentala principen eller principer som är i kraft här.
Varför skall man kunna se tex ägandeskap av bilar, fastigheter, släpvagnar, etc, etc. Varför är vi intresserade av detta? Vore det inte bättre om vi _inte_ kunde se det enkelt en knapptryckning bort? Vad är privat? Hur kommer jag undan? Hur många gånger har vi inte läst om människor med skyddade identiteter som råkar illa ut? För det blir fel. Dödlig utgång i vissa fall…
Ingen skulle sakna ratsit m fl om det försvann och bara visade juridiska personer. Det är min teori. Precis 0 människor. Företag och vanliga människor, jag tycker det är en stor skillnad.