Kan inte skicka PM till dig pga frre n 30 inlgg, men lgger spoiler hr:
Hej!
Inget utvecklas fr Martin i filmen. Han har skaffat en tjej i 20-rsldern och Eddie str sig p det. Tjejen r den drivande kraften fr att f honom att gra ngot verhuvudtaget, d hon r den enda positiva drivkraften i hans liv. Annars gr han bara omkring och klagar p att han mste ta ansvar, brkar med Patrik och r lika allmnt sopig som vanligt. Han fyller nstan en funktion fr storyn nr han stter press p Jens, som legat med Lisa, att bertta fr Patrik. Men i slutndan r det dock till absolut ingen nytta, fr avsljandet sker p annat stt och leder inte fram till ngonting alls.
Patrik blir lmnad av Lisa en gng fr alla, hamnar i en djup depression och blir ntligen tillsammans med Elin dr han hr hemma.
Haft serien p i bakgrunden och brnt alla avsnitt p knappt tv veckor.
Ger det en 2 av 5. Den var smkul i brjan och jag gillar att serien inte frskte utmla livet med bonusfamilj som ngonting bra utan istllet tvrtom. Nu nr det mesta i vrt samhlle attackerar krnfamiljen s r den hr serien den bsta reklamen fr det.
Men efter ett par avsnitt blev det samma vardagsskit hela tiden utan ngra riktigt intressanta hndelser eller ngon humor. Humorn saknades enormt och det r ngot mrkligt nr man i en serie kr samma skmt tv gnger. Till exempel frgar Martin sin son Eddy vid inte bara ett tillflle om en bebis-trja, som tillhr hans nyfdda lillasyster, inte r ngonting som han ska ha p sig istllet.
Vid tv tillfllen i serien ska det packas klder fr att resa till Malm och Martin frgar om man ska ha skottsker vst med sig. Rtt chockerande att man kan gra sdana fel som professionell serieskapare.
Lste det var Felix Herngren som har skapat serien och det r logiskt, ett enstaka par avsnitt i Solsidan innehller ocks bra humor men sen r vervgande delen ren skit, precis som Bonusfamiljen. Annars var det imponerande skdespelarinsatser, i synnerhet med svenska mtt. Martin (Fredrik Hallgren) r seriens bsta karaktr och bsta skdespelarinsatsen, finns mnga sdana knegarfarsa-typer i landet och han spelade den rollen mycket bra.
Kan rekommendera den fr alla som har sjlvkontroll nog att bara se en del av frsta ssongen och inte ser ngot mer efter det d resten r totalt slseri med tid.
Kollar serien igen eftersom jag tnkt se filmen sen. Ja serien blir lite tjatig och det r samma ltande av problem om och om igen. Karaktrerna r sjukt jobbiga och striga. Jag str mig verkligen p Lisa men fattar samtidigt varfr hon undanhller saker fr Patrik som exempelvis barnvagnsincidenten, han r dramaqueen och blev helt hysterisk nr det trots allt hade gott bra.
Som jag ptalat innan finns det ju noll kemi mellan Lisa och Patrik, deras personligheter skulle ju aldrig kunna ha en fungerande relation. Dock visar ju serien tydligt emellant att det inte alls fungerar, de behver g till svindyra parterapeuter fr att kunna diskutera minsta lilla problem. Deras "lskling" till varandra hela tiden kan jag mnga gnger se som en ordentlig oskerhet emellan dem och de mste bevisa fr bde sig sjlv och varandra att de verkligen r kra. Ett par som r trygga i sig sjlva och med varandra behver inte hlla p s
Filmen var som frvntat efter att trailern spoilat i princip hela handlingen utom slutet. Slutet var bra
Ingen ville att de skulle fortstta vara tillsammans, s sknt att de insg det nr de gjorde filmen. Martin dock skabbig fjortisraggare, tjejen var vl lika gammal som dottern, synd att inte hon fick vara med i filmen och ge en kommentar.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!