Är inte Bianca (Amanda Lindh) med i filmen? Lite synd då hon är så snygg tjej som jag gärna hade kollat in i en långfilm. Aftonbladet ger den förresten 2 plus i betyg och tycker att den saknar det där lilla extra.
Oväntat välbalanserad film ändå, trodde den skulle göra sig sämre i formatet. Gillar att den inte slutar klichéartat utan att Patrik äntligen får hamna där han ska vara.
Sen förstår jag inte vissa saker, som Jans helomvändning i personlighet. Absolut, hans fuck it-attityd med nya sexuella experiment i relation till cancern väcker såklart tankar om att livet är för kort för att inte prova nya saker. Men att han blir ett okänsligt och oförstående rövhål som senare även kommer dragandes med Patriks döda far som slagträ utan skam i kroppen är ju så fruktansvärt out of character att jag undrar vad som hände under skrivandet egentligen.
Inget tyder på att mer än ett år passerat mellan sista säsongen och filmen, så varför välja en åttaåring för att spela typ fyraåriga Lo? Sånt där kan jag störa mig på. Också att den nya Lo är konventionellt söt medan den gamla Lo såg ut som ett litet penntroll.
Nåväl, hoppas på en till säsong med den nya Bonusfamiljen. Mer intressant konstellation nu.
Senast redigerad av Dr King 2022-12-17 kl. 20:35.
Oväntat välbalanserad film ändå, trodde den skulle göra sig sämre i formatet. Gillar att den inte slutar klichéartat utan att Patrik äntligen får hamna där han ska vara.
Sen förstår jag inte vissa saker, som Jans helomvändning i personlighet. Absolut, hans fuck it-attityd med nya sexuella experiment i relation till cancern väcker såklart tankar om att livet är för kort för att inte prova nya saker. Men att han blir ett okänsligt och oförstående rövhål som senare även kommer dragandes med Patriks döda far som slagträ utan skam i kroppen är ju så fruktansvärt out of character att jag undrar vad som hände under skrivandet egentligen.
Inget tyder på att mer än ett år passerat mellan sista säsongen och filmen, så varför välja en åttaåring för att spela typ fyraåriga Lo? Sånt där kan jag störa mig på. Också att den nya Lo är konventionellt söt medan den gamla Lo såg ut som ett litet penntroll.
Nåväl, hoppas på en till säsong med den nya Bonusfamiljen. Mer intressant konstellation nu.
Kan du inte skriva till mig och spoila vad som sker med Patrik och hur det går för Martin? Orkar inte se den på bio
Kan inte skicka PM till dig pga färre än 30 inlägg, men lägger spoiler här:
Hej!
Inget utvecklas för Martin i filmen. Han har skaffat en tjej i 20-årsåldern och Eddie stör sig på det. Tjejen är den drivande kraften för att få honom att göra något överhuvudtaget, då hon är den enda positiva drivkraften i hans liv. Annars går han bara omkring och klagar på att han måste ta ansvar, bråkar med Patrik och är lika allmänt sopig som vanligt. Han fyller nästan en funktion för storyn när han sätter press på Jens, som legat med Lisa, att berätta för Patrik. Men i slutändan är det dock till absolut ingen nytta, för avslöjandet sker på annat sätt och leder inte fram till någonting alls.
Patrik blir lämnad av Lisa en gång för alla, hamnar i en djup depression och blir äntligen tillsammans med Elin där han hör hemma.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2022-12-31 kl. 11:37.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!