Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Odessa är ryskt, och med Guds hjälp så återgår staden till dess rättmätiga ägare. Vi får helt enkelt se framöver, men jag utesluter inte att det blir du som hamnar på Säters låsta avdelning.

Nej.
Odessa är ukrainskt. Det är i stort sett hela världen överens om.
Några grova kriminella gängledare i skurkstater har kanske en annan mening. Men det är inget att bry sig om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Allt öster om Dniepr och hela Svarta havskusten är ryskt, samt givetvis Krim. Detta är Rysslands områden.
Nej.
Det är ukrainska områden. Världen har erkänt Ukrainas nuvarande gränser. Så det finns ju inget att diskutera här.
Majoriteten av befolkningen i dessa områden är dessutom etniska ukrainare. Med undantag av Krim.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Men jag hoppas och tror på att Ryssland ska segra, precis som jag hoppas på att sanningen och skönheten till slut segrar.
Den första halvan av din mening står i motsatsförhållande till den andra halvan.
Ryssland står för mytomani/lögner och för fulhet/vidrighet/dysfunktionalitet. Ryssland är dessutom det mest korrupta landet i Europa.
Ryssland är också en historisk fiende till Sverige och Europa - och har varit det i århundraden.