2023-07-02, 20:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag erkänner att jag varit skeptisk till ryssarnas insats tidigare under kriget, men nu verkar det som att ryssarna fått någorlunda ordning på sina stridande förband och de olika vapengrenarna. Givet de rapporter som nu strömmar in så syns det troligt att ukrainas soldater kommer blöda sig till döds samtidigt som deras natovapen utplånas i en häpnadsväckande fart.

Låt oss hoppas att ryssarna rundar av detta proxykrig med att återta Odessa, skära av nato från Svarta havet och därefter förhandla fram en fred med den kriminella juden i kiev och hans hollywoodnazistiska junta.

Både ryssar och ukrainare förtjänar den freden.

Vilket patetiskt inlägg. Och bisarrt okunnigt. Rumänien, Bulgarien och Turkiet har alla kust mot Svarta havet. Alla är dessutom natomedlemmar.

Alldeles utanför Bosporen har natolandet Grekland kust.

Ukraina däremot är inte medlem i Nato.
Citera
2023-07-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Är väl tvärtom att Ryssland är instängda i Svarta havet när Nato kontrollerar Bosporen?
NATO (läs USA) har RIKTIGT svårt att "kontrollera" Turkiet. Och det är väl Turkiet som kontrollerar Bosporen?

Jag är osäker på hur detta krig utvecklar sig men propagandan tuggar på och försöker hålla sin bild av vad som händer och sprida det de vill att vi skall se och tycka. Det blir svårt att ta till sig "verklig fakta" då man inte kan veta vad som stämmer. Geolocated fakta som folk refererar till är väl det enda som jag typ kan ta in.

Det är inte lätt för ryssarna att driva detta krig och hemskt för Ukraina att behöva utsättas för det. Det är lika hemskt för den båda, som måste skicka sina söner och barn i döden.
Citera
2023-07-02, 20:58
Medlem
Citat:
Odessa är ryskt, och med Guds hjälp så återgår staden till dess rättmätiga ägare. Vi får helt enkelt se framöver, men jag utesluter inte att det blir du som hamnar på Säters låsta avdelning.

Med Guds hjälp?
Du vet väl att judarna tror på samma gud som dom kristna?
Citera
2023-07-02, 20:59
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ja det borde va ett viktigt mål för den ryska krigsinsatsen att skära av ukrainas/jude-usa/natos tillgång till Svarta havet. Jag hoppas att ryssarna har det mod, beslutsamhet och den styrka som krävs för detta våghalsiga men nödvändiga krigsäventyr. Putin har kastat tärningen och Odessa tillhör Ryssland - inte de kriminella oligarkerna i ukraina och deras chefer i washington.
Är Du även kart-blind? Rumänen då- eller blir det nästa grandiosa projekt av folkmordsryssen..?
Citera
2023-07-02, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
NATO (läs USA) har RIKTIGT svårt att "kontrollera" Turkiet. Och det är väl Turkiet som kontrollerar Bosporen?

Jag är osäker på hur detta krig utvecklar sig men propagandan tuggar på och försöker hålla sin bild av vad som händer och sprida det de vill att vi skall se och tycka. Det blir svårt att ta till sig "verklig fakta" då man inte kan veta vad som stämmer. Geolocated fakta som folk refererar till är väl det enda som jag typ kan ta in.

Det är inte lätt för ryssarna att driva detta krig och hemskt för Ukraina att behöva utsättas för det. Det är lika hemskt för den båda, som måste skicka sina söner och barn i döden.

Så Nato (US) har inte baser i Turkiet?
Citera
2023-07-02, 21:01
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Svänger fort och info från ryssarna vs Ukraina. Återtaging eller framryckning, så vi får ta all info med en nypa salt. Men detta kom för någon timme sedan, så verkar som ryssen sprattlar lite.

"The Armed Forces of Ukraine are advancing with heavy fighting in the Berdyansk and Melitopol directions" - Malyar

▪️In the Bakhmut direction, the Armed Forces are moving on the southern flank, with partial success.

▪️The enemy is advancing in the Svatove direction. The enemy is attacking Bilohorivka, Serebryanka.

▪️Russia also advancing in the Avdiivka, Mariinka and Lyman areas.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1675543835483549696
Tackar, områden som jag trodde, men trodde inte ryssen hadde kraftef att avancera nu, fan också, envisa jävlar.
Citera
2023-07-02, 21:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lite konstigt av Grägg att behandla 10:e armékåren som en "nyhet". Jag skrev om denna formation här i tråden redan den 13 juni. Ukraina har i dagsläget två operativa armékårer som organiserar verksamheten på operativ/strategisk nivå. Det är 9:e kåren som organiserar verksamheten utmed frontavsnitten i Luhansk och Donetsk, samt 10:e kåren som sköter ruljansen på Zaporizjzjaavsnittet. Under 10:e kåren sorterar brigader såsom 21:a mek, 33:e mek, 37:e marininfanteri, 47:e stöt, 82:a luftlandsättning, etc. Jag tror också att 1:a och 4:e pansar sorterar under 10:e armékåren. Det här har varit känt sedan en tid.

Han bara scrollar Twitter som jag gör, han har ingen unik information eller slutsatser.
Citera
2023-07-02, 21:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lite konstigt av Grägg att behandla 10:e armékåren som en "nyhet". Jag skrev om denna formation här i tråden redan den 13 juni.

Ukraina har i dagsläget två operativa armékårer som organiserar verksamheten på operativ/strategisk nivå.

Det är 9:e kåren som organiserar verksamheten utmed frontavsnitten i Luhansk och Donetsk, samt 10:e kåren som sköter ruljansen på Zaporizjzjaavsnittet.

Under 10:e kåren sorterar brigader såsom 21:a mek, 33:e mek, 37:e marininfanteri, 47:e stöt, 82:a luftlandsättning, etc. Jag tror också att 1:a och 4:e pansar sorterar under 10:e armékåren. Det här har varit känt sedan en tid.

Tror det beror på att den tydligen tillkännagavs nyligen, jag läste ditt inlägg om den kåren och tänkte inte mycket mer än att det var bra information inför kommande offensiv men tydligen har inte hemmapubliken vetat om hur stor och vad dess uppgift ska vara så försvarsledningen har släppt lite mer info, en anledning kan ju vara att stärka upp moralen för de civila som lider svårt av ryssarnas angreppskrig.
Citera
2023-07-02, 21:10
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Tackar, områden som jag trodde, men trodde inte ryssen hadde kraftef att avancera nu, fan också, envisa jävlar.

Ryssarna har även en hel del reserver som bara väntar på att sättas in. Utifrån min synvinkel ser det inte bra ut för ukraina. Men vi får se, det här kriget har hittills varit fullt av överraskningar.

Men jag hoppas och tror på att Ryssland ska segra, precis som jag hoppas på att sanningen och skönheten till slut segrar.
Citera
2023-07-02, 21:11
Medlem
Citat:
Odessa är ryskt, och med Guds hjälp så återgår staden till dess rättmätiga ägare. Vi får helt enkelt se framöver, men jag utesluter inte att det blir du som hamnar på Säters låsta avdelning.

Hur mycket av Ukraina är ryskt enligt dig? Mer än odessa eller endast odessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Med Guds hjälp?
Du vet väl att judarna tror på samma gud som dom kristna?

Verkar inte så. Ryssarna åker på rejält med pisk. Snart är dom borta.
Citera
2023-07-02, 21:16
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur mycket av Ukraina är ryskt enligt dig? Mer än odessa eller endast odessa.

Verkar inte så. Ryssarna åker på rejält med pisk. Snart är dom borta.

Allt öster om Dniepr och hela Svarta havskusten är ryskt, samt givetvis Krim. Detta är Rysslands områden. Resten av ukraina kan usa få och köra i botten samtidigt som de exploaterar kvinnorna och barnen där i sin sinnessjuka förvridna version av "civilisation".

Ryssarna verkar tvärt om ha ryckt upp sig. Utifrån mitt utkikstorn ser det mörkt ut för natos proxyarmé i ukraina. Tiden får utvisa vem som har rätt - som alltid.
Citera
2023-07-02, 21:17
Medlem
Citat:
Kul att du äntligen insett det. Akta dig nu så du inte börjar dra andra - korrekta- slutsatser

Fattar inte att folk tar hans inlägg seriöst. Jag läste hans inlägg ett tag men det är för mkt överdrifter.

Att zelensky och usa gapar om kärnkraftverket är inte bra. Jänkarjävlarna har historia när det gäller falls flag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in